Czy możliwe jest zapalenie się hamulców w Tesli Model S w najmocniejszej wersji Plaid? I czy Tesla montuje odpowiednio wytrzymałe hamulce w aucie o mocy ponad 1000 koni mechanicznych, które rozpędza 2-tonowe auto do 100 km/h w 2,1 sekundy? Na te pytania próbują znaleźć odpowiedź autorzy powyższego filmu. Film po angielsku.
Zainstalowaliśmy zestaw hamulcowy z ceramiki węglowej "Unplugged Performance UPGRADE" w mojej Tesli Model S Plaid w zeszłym tygodniu. Przed instalacją chciałem się zorientować jak dobre (lub złe) są fabryczne hamulce... więc zrobiliśmy kilka testów.
Naszym planem było rozpędzić się do 160 km/h i wyhamować całkowicie do zera... i powtórzyć to 10 razy.
Nie są to idealne warunki do testów naukowych, ale dadzą wyobrażenie o tym, jak szybko się zatrzymujemy i jak hamulce radzą sobie z takim obciążeniem.
Efekt? Polecamy film w formie ciekawostki.