BMW iX xDrive50 523KM - Obszerny TEST

2021-11-23
|
Czas na test jednego z najbrzydszych BMW, które kiedykolwiek ujrzało światło dzienne i nie jest autem koncepcyjnym, lecz seryjnie produkowanym autem.
Już na starcie widzimy sporo podobieństw i rozwiązań do tych, które znamy z Tesli. Szyby bez ramek, drzwi otwierane od wewnątrz za pomocą przycisku to tylko kilka przykładów, które od razu kojarzą się nam z Teslą.
Wnętrze jest wysokiej jakości. Kierowca i pasażerowie (zarówno z przodu jak i z tyłu) mogą liczyć na ogrom miejsca. Do tego niezłe wyciszenie. Na stylistykę możemy narzekać ale z pewnością nie na jakość wykończenia wnętrza. Jakość materiałów i spasowanie - najwyższa półka. Pod tym względem konkurować z BMW może jedynie Mercedes. Warto też docenić odejście od znienawidzonego przez wszystkich piano black, które ładnie wygląda tylko w dniu wyjazdu auta z salonu.
Minusem jest brak bagażnika z przodu auta. Maska auta jest nieotwieralna, co sprawia, że nie możemy ocenić, jak bardzo dużo miejsca zostało zmarnowane. Ale przy tak dużym aucie domyślamy się, że sporo. Otwierany jest jedynie znaczek BMW - tam znajdziemy wlew płynu do spryskiwaczy.
Magicznym bajerem jest możliwość zmiany przejrzystości szklanego dachu. Jednym przyciskiem możemy wybierać, czy chcemy aby szkło w dachu panoramicznym było przejrzyste, czy przydymione. To świetna opcja, którą docenimy latem, gdy słońce będzie chciało nagrzać nasze wnętrze powyżej temperatury, którą my uznajemy za komfortową.
Na minus strasznie skomplikowana i wymagająca nauki obsługa oprogramowania. Oczywiście po kilku dniach przywykniemy, ale z intuicyjnością ma to niewiele wspólnego.
Na ogromny plus kamery 360 stopni, które BMW wniosło na najwyższy level.

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane