BMW iX xDrive50 523KM - Obszerny TEST

2021-11-23
|
Czas na test jednego z najbrzydszych BMW, które kiedykolwiek ujrzało światło dzienne i nie jest autem koncepcyjnym, lecz seryjnie produkowanym autem.
Już na starcie widzimy sporo podobieństw i rozwiązań do tych, które znamy z Tesli. Szyby bez ramek, drzwi otwierane od wewnątrz za pomocą przycisku to tylko kilka przykładów, które od razu kojarzą się nam z Teslą.
Wnętrze jest wysokiej jakości. Kierowca i pasażerowie (zarówno z przodu jak i z tyłu) mogą liczyć na ogrom miejsca. Do tego niezłe wyciszenie. Na stylistykę możemy narzekać ale z pewnością nie na jakość wykończenia wnętrza. Jakość materiałów i spasowanie - najwyższa półka. Pod tym względem konkurować z BMW może jedynie Mercedes. Warto też docenić odejście od znienawidzonego przez wszystkich piano black, które ładnie wygląda tylko w dniu wyjazdu auta z salonu.
Minusem jest brak bagażnika z przodu auta. Maska auta jest nieotwieralna, co sprawia, że nie możemy ocenić, jak bardzo dużo miejsca zostało zmarnowane. Ale przy tak dużym aucie domyślamy się, że sporo. Otwierany jest jedynie znaczek BMW - tam znajdziemy wlew płynu do spryskiwaczy.
Magicznym bajerem jest możliwość zmiany przejrzystości szklanego dachu. Jednym przyciskiem możemy wybierać, czy chcemy aby szkło w dachu panoramicznym było przejrzyste, czy przydymione. To świetna opcja, którą docenimy latem, gdy słońce będzie chciało nagrzać nasze wnętrze powyżej temperatury, którą my uznajemy za komfortową.
Na minus strasznie skomplikowana i wymagająca nauki obsługa oprogramowania. Oczywiście po kilku dniach przywykniemy, ale z intuicyjnością ma to niewiele wspólnego.
Na ogromny plus kamery 360 stopni, które BMW wniosło na najwyższy level.

Warto przeczytać

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane