Tesla Model 3 i BMW i4 najbardziej wydajnymi elektrykami!

Tesla Model 3 i BMW i4 najbardziej wydajnymi elektrykami!
25.11.2021 11:15
Bardzo ciekawe zestawienie przygotował portal Electrifying.com, który uszeregował 50 najpopularniejszych samochodów elektrycznych, jeżdżących po drogach Wielkiej Brytanii, pod względem zużycia energii. Wszystkie auta uzyskały oceny od A++ do E.
Tylko dwa auta uzyskały najwyższą notę - "A++". Był to zwycięzca rankingu Tesla Model 3 oraz BMW i4, który zajął drugie miejsce. Stawkę zamknął Mercedes EQV, który jako jedyny w rankingu otrzymał notę "E". Niewiele lepiej wypadł Mercedes EQC, który wraz z Audi e-tron otrzymali jako jedyni notę "D" i wyprzedzili jedynie dostawczego Mercedesa.
Ranking pokazuje rzeczywistą wydajność pojazdów elektrycznych, co powinno pomóc kupującym zrozumieć ogólną wydajność samochodu elektrycznego. E-Rating wykorzystuje algorytm, który uwzględnia kilka istotnych czynników:
- jak skutecznie energia elektryczna jest zamieniana na przejechane kilometry
- szybkość, z jaką można ładować akumulator
- opcje oszczędzania energii (pompy ciepła, inteligentne odzyskiwanie energii hamowania, klimatyzacja)
Niestety, nie podano szczegółów dotyczących znaczenia powyższych podpunktów w ocenie końcowej. Nie wiemy więc jak istotna była np. szybkość ładowania na tle realnego zużycia. Możemy jedynie spekulować, patrząc na pozycję np. Hyundaia Ioniq 5, który potrafi ładować się dużymi mocami, że największy nacisk położono jednak na zużycie (wg danych WLTP).
Oto cała lista najbardziej wydajnych aut elektrycznych (od najwydajniejszego do najmniej wydajnego):

1. Tesla Model 3 Long Range : A++
2. BMW i4 : A++
3. Hyundai Ioniq : A+
4. Citroën e-C4 : A+
5. Fiat 500e : A+
6. Hyundai Kona Electric : A+
7. Mercedes EQS : A+
8. Kia EV6 : A+
10. 9. Peugeot e208 : A+
11. SEAT Mii : A+
12. Tesla Model Y : A+
13. Vauxhall Corsa-e : A+
14. Citroën Ami : A+
15. Volkswagen ID.3 : A+
16. Renault Twizy : A+
17. Hyundai IONIQ 5 A+
18. Audi Q4 e-tron : A
19. BMW iX3 : A
20. DS3 Crossback : A
21. Ford Mustang Mach-E : A
22. Kia e-Niro : A
23. Kia Soul : A
24. Peugeot e-2008 : A
25. Renault Zoe : A
26. Skoda Enyaq : A
27. Smart EQ ForTwo : A
28. Tesla Model S : A
29. Tesla Model X : A
30. Vauxhall Mokka : A
31. Volkswagen ID.4 : A
32. Audi e-tron GT : B
33. BMW i3 : B
34. BMW iX : B
35. Mercedes EQA : B
36. MG MG5 EV : B
37. MG ZS EV : B
38. Nissan Leaf : B
39. Polestar 2 : B
40. Volvo XC40 Recharge : B
41. Honda e : C
42. Jaguar i-Pace : C
43. Lexus UX300e : C
44. Mazda MX-30 : C
45. Porsche Taycan : C
46. Rimac Nevera : C
47. Citroën e-Spacetourer : C
48. Vauxhall Vivaro-e : C
49. Audi e-tron : D
50. Mercedes EQC : D
51. Mercedes EQV : E
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane