Zasięg Tesli z bateriami LFP: Zima vs Lato!

Zasięg Tesli z bateriami LFP: Zima vs Lato!
01.12.2021 07:28
Tesla Model 3 w wersji Standard Rang + z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowymi) to najtańsza Tesla w ofercie amerykańskiego producenta. Niską cenę zapewnia głównie na skutek zastosowania baterii LFP (dostępne są tylko w tej wersji modelu). Cechują się one relatywnie niską degradacją, znacznie niższą ceną produkcyjną, lubią być ładowane do 100% w codziennym użytkowaniu, są też nieco cięższe od baterii NMA (niklowo-manganowo-aluminiowe) i NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe). Mają też istotną wadę - źle znoszą niskie temperatury.
Wraz ze spadkiem temperatury baterie LFP tracą drastycznie sprawność i nie są w stanie oddawać zakumulowanej energii w sposób, jaki robią to baterie NMC czy NMA. Z pomocą przychodzi aktywne ogrzewanie baterii. Rozwiązanie to pozwala utrzymywać baterie w odpowiedniej temperaturze aby problem nie był odczuwalny dla użytkownika. Oczywiście na mrozie proces ten pochłania część energii i przyspiesza rozładowanie baterii zaparkowanego auta.
Bjorn Nyland postanowił sprawdzić jaka będzie różnica zasięgu Tesli z bateriami LFP przy temperaturze 1 stopnia Celsjusza i mokrej nawierzchni, na tle poprzedniego testu Tesli z takimi bateriami, które miało miejsce latem, przy 20 stopniach i suchej nawierzchni. W oby przypadkach auto było na 18-calowych felgach, lecz tym razem było już na oponach zimowych.
Efekt?
- Przy prędkości 90 km/h auto przejechało 346 kilometrów. Latem były to 443 km. Spadek zasięgu o 22%
- Przy prędkości 120 km/h auto przejechało 263 kilometry. Latem było to 313 km. Spadek zasięgu o 16%
Jak wynika z powyższej tabeli - odnotowany spadek zasięgu to około 20%. Nie jest to wartość przerażająca, lecz trzeba pamiętać, że test był prowadzony w temperaturze +1 stopnia Celsjusza. Przy -10 stopniach należy spodziewać się znacznie większej różnicy.
Zobacz test zasięgu Bjorna:
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Rozwój Sieci Ładowań Ionity w Polsce!

Rozwój Sieci Ładowań Ionity w Polsce!

Radosław Rup, menedżer ds. wdrożeń w Ionity, podzielił się entuzjastycznymi informacjami na platformie LinkedIn, zaznaczając znaczący postęp w rozbudowie sieci ładowań dla pojazdów elektrycznych w Polsce. Zobacz więcej >>
Xiaomi wkracza na rynek samochodów elektrycznych!

Xiaomi wkracza na rynek samochodów elektrycznych!

Chiński gigant Xiaomi, znany dotąd głównie z innowacyjnych smartfonów i e-hulajnóg, wprowadza się w nową erę mobilności! Firma właśnie złożyła wniosek o pozwolenie na sprzedaż publiczną swojego pierwszego samochodu osobowego - w pełni elektrycznego sedana o imieniu SU7. Cars News China, tropiący najnowsze informacje ze świata motoryzacji, odkrył zgłoszenie na stronie Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Dokumenty te dostarczają nam pierwszych spojrzeń na nowy pojazd, w tym zdjęcia, dane techniczne i szczegóły dotyczące wyposażenia. SU7 z przodu emanuje charakterystycznym stylem, przypominającym model Genesis G70, szczególnie za sprawą poziomo podzielonych reflektorów. Zobacz więcej >>
Audi rozpoczęło budowę silników EV dla nowej platformy PPE i ujawniło datę premiery wyczekiwanych modeli: Audi Q6 e-tron i Porsche Macan!

Audi rozpoczęło budowę silników EV dla nowej platformy PPE i ujawniło datę premiery wyczekiwanych modeli: Audi Q6 e-tron i Porsche Macan!

Audi rozpoczęło produkcję silników elektrycznych do platformy pojazdów EV - Premium Platform Electric (PPE), opracowywanej wspólnie z Porsche. Premiera platformy PPE była kilkakrotnie opóźniana, co spowodowało odsunięcie w czasie produkcji długo wyczekiwanych pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznego Porsche Macan i Audi Q6 e-tron. Marki premium koncernu Volkswagena, Audi i Porsche, ogłosiły w 2018 roku, że będą współpracować przy budowie platformy PPE. Zobacz więcej >>
Hipersamochód HiPhi A - "futurystyczne dzieło sztuki", które rozpędza się od 0-100 km w 2 sekundy!

Hipersamochód HiPhi A - "futurystyczne dzieło sztuki", które rozpędza się od 0-100 km w 2 sekundy!

Luksusowa marka pojazdów elektrycznych HiPhi zaprezentowała dziś rano swój najnowszy futurystyczny projekt - hipersamochód HiPhi A - opisany przez producenta jako „dzieło sztuki nowej ery”. Zapowiedź pojazdu miała miejsce podczas specjalnej prezentacji w Szanghaju, gdzie marka ujawniła partnerstwo z WESAIL New Energy Automotive i Uniwersytetem ShanghaiTech, w ramach prac nad pojazdem. HiPhi to przyszłościowa marka pojazdów elektrycznych działająca w ramach Human Horizons Technology – chińskiego start-upu z siedzibą w Szanghaju, który od kilku lat rozwija technologie autonomicznej jazdy i pojazdów elektrycznych. Jeśli chodzi o wygląd HiPhi A, nadwozie pojazdu zostało wykończone włóknem węglowym i matowym lakierem, natomiast pod pojazdem znajduje się pierwsza tego typu kuloodporna dolna osłona z włókna węglowego i ognioodporna pokrywa górna z natryskiwanego włókna węglowego. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane