Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych

Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych
27.11.2021 21:00
Oto ciąg dalszy FAQ na temat ładowania aut elektrycznych…. Pierwszą część możecie znaleźć TUTAJ
6. Dlaczego często lepiej naładować samochód na końcu podróży niż na początku?
Akumulatory mają to do siebie, że najlepiej działają jak są ciepłe. Zimne nie są w stanie przyjąć tak dużo energii, jak te, które są rozgrzane na przykład po trasie. Jeśli na początku podróży uruchomisz ładowarkę akumulator może nie być wystarczająco rozgrzany, aby przyjąć pełną moc, w wyniku czego naładowanie zajmie więcej czasu. Aby zapewnić optymalną szybkość ładowania lepiej naładować się pod koniec podróży, kiedy akumulator będzie rozgrzany. To na pewno pozwoli zaoszczędzić trochę czasu.
7. Dlaczego nie musisz (i nie powinieneś) ładować samochodu do pełna po każdej jeździe?
Jeśli dotarłeś do tego punktu czytając pozostałe wiesz już, że akumulatory w samochodach elektrycznych nie lubią być pełne (za wyjątkiem ogniw LFP tj. żelazowo-fosforanowych). Jeśli codzienna jazda np. do pracy zużywa 25% energii, to zdecydowanie lepiej dla baterii będzie, jeśli naładujemy auto co 3 dzień, zastępując tym 24 godzinne cykle ładowania. Pamiętaj, że optymalny przedział użytkowania baterii dla większości ogniw to przedział między 20 a 80%.
8. Dlaczego nigdy nie należy zostawiać baterii z bardzo niskim poziomem naładowania?
Mieliście kiedyś sytuację, kiedy wasz smartfon odmówił posłuszeństwa dlatego, że spędziliście zbyt dużo czasu na mrozie? Z powodu zbyt niskiej temperatury (jak i zbyt wysokiej) reakcje chemiczne w akumulatorze litowo-jonowym znacznie spowalniają, przez co może dojść do uszkodzenia chemii w ogniwach baterii. Na szczęście samochody posiadają system zarządzania akumulatorem, który możliwie dostosuje temperaturę, kiedy uzna, że może dojść do uszkodzenia. Aby systemy te mogły sprawnie działać nie należy zostawiać samochodu z prawie rozładowaną baterią. Podobnie jest też z pozostawieniem auta z naładowaną do pełna baterią na długi czas.
9. Dlaczego warto mądrze wybierać miejsce parkingowe w czasie upałów?
Pamiętacie czasy, kiedy winylowe siedzenia powodowały oparzenia nóg po kilku godzinach na słońcu? Cóż, to samo nasiąkanie ciepłem może potencjalnie spowodować uszkodzenie akumulatora, zwłaszcza kiedy wcześniej dużo jeździliśmy. Na szczęście systemy zarządzanie akumulatorami przepuszczają płyn chłodzący, aby utrzymać prawidłową temperaturę (w autach z aktywnym chłodzeniem baterii). W takim przypadku może się okazać, że po zostawieniu samochodu przez kilka godzin na słońcu możemy zgubić trochę zasięgu. Wszystko dlatego, że samochód będzie musiał schłodzić akumulator.
Autor: Ala

Warto przeczytać

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane