Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych

Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych
27.11.2021 21:00
Oto ciąg dalszy FAQ na temat ładowania aut elektrycznych…. Pierwszą część możecie znaleźć TUTAJ
6. Dlaczego często lepiej naładować samochód na końcu podróży niż na początku?
Akumulatory mają to do siebie, że najlepiej działają jak są ciepłe. Zimne nie są w stanie przyjąć tak dużo energii, jak te, które są rozgrzane na przykład po trasie. Jeśli na początku podróży uruchomisz ładowarkę akumulator może nie być wystarczająco rozgrzany, aby przyjąć pełną moc, w wyniku czego naładowanie zajmie więcej czasu. Aby zapewnić optymalną szybkość ładowania lepiej naładować się pod koniec podróży, kiedy akumulator będzie rozgrzany. To na pewno pozwoli zaoszczędzić trochę czasu.
7. Dlaczego nie musisz (i nie powinieneś) ładować samochodu do pełna po każdej jeździe?
Jeśli dotarłeś do tego punktu czytając pozostałe wiesz już, że akumulatory w samochodach elektrycznych nie lubią być pełne (za wyjątkiem ogniw LFP tj. żelazowo-fosforanowych). Jeśli codzienna jazda np. do pracy zużywa 25% energii, to zdecydowanie lepiej dla baterii będzie, jeśli naładujemy auto co 3 dzień, zastępując tym 24 godzinne cykle ładowania. Pamiętaj, że optymalny przedział użytkowania baterii dla większości ogniw to przedział między 20 a 80%.
8. Dlaczego nigdy nie należy zostawiać baterii z bardzo niskim poziomem naładowania?
Mieliście kiedyś sytuację, kiedy wasz smartfon odmówił posłuszeństwa dlatego, że spędziliście zbyt dużo czasu na mrozie? Z powodu zbyt niskiej temperatury (jak i zbyt wysokiej) reakcje chemiczne w akumulatorze litowo-jonowym znacznie spowalniają, przez co może dojść do uszkodzenia chemii w ogniwach baterii. Na szczęście samochody posiadają system zarządzania akumulatorem, który możliwie dostosuje temperaturę, kiedy uzna, że może dojść do uszkodzenia. Aby systemy te mogły sprawnie działać nie należy zostawiać samochodu z prawie rozładowaną baterią. Podobnie jest też z pozostawieniem auta z naładowaną do pełna baterią na długi czas.
9. Dlaczego warto mądrze wybierać miejsce parkingowe w czasie upałów?
Pamiętacie czasy, kiedy winylowe siedzenia powodowały oparzenia nóg po kilku godzinach na słońcu? Cóż, to samo nasiąkanie ciepłem może potencjalnie spowodować uszkodzenie akumulatora, zwłaszcza kiedy wcześniej dużo jeździliśmy. Na szczęście systemy zarządzanie akumulatorami przepuszczają płyn chłodzący, aby utrzymać prawidłową temperaturę (w autach z aktywnym chłodzeniem baterii). W takim przypadku może się okazać, że po zostawieniu samochodu przez kilka godzin na słońcu możemy zgubić trochę zasięgu. Wszystko dlatego, że samochód będzie musiał schłodzić akumulator.
Autor: Ala

Warto przeczytać

BMW Serii 7 z funkcją Jazdy Półautonomicznej: "Oczy poza Drogą"

BMW Serii 7 z funkcją Jazdy Półautonomicznej: "Oczy poza Drogą"

W grudniu 2023 roku BMW wprowadzi nową funkcję jazdy półautonomicznej 3. poziomu dla modeli Serii 7, zwaną BMW Personal Pilot L3. Zobacz więcej >>
Xiaomi wkracza na rynek samochodów elektrycznych!

Xiaomi wkracza na rynek samochodów elektrycznych!

Chiński gigant Xiaomi, znany dotąd głównie z innowacyjnych smartfonów i e-hulajnóg, wprowadza się w nową erę mobilności! Firma właśnie złożyła wniosek o pozwolenie na sprzedaż publiczną swojego pierwszego samochodu osobowego - w pełni elektrycznego sedana o imieniu SU7. Cars News China, tropiący najnowsze informacje ze świata motoryzacji, odkrył zgłoszenie na stronie Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Dokumenty te dostarczają nam pierwszych spojrzeń na nowy pojazd, w tym zdjęcia, dane techniczne i szczegóły dotyczące wyposażenia. SU7 z przodu emanuje charakterystycznym stylem, przypominającym model Genesis G70, szczególnie za sprawą poziomo podzielonych reflektorów. Zobacz więcej >>
Rewolucja Elektryczna Volkswagena: Nowa Platforma dla Chińskiego Rynku

Rewolucja Elektryczna Volkswagena: Nowa Platforma dla Chińskiego Rynku

Volkswagen ogłosił swoje ambitne plany dotyczące wprowadzenia nowej generacji samochodów elektrycznych na chiński rynek. Firma, która przez wiele lat cieszyła się pozycją lidera w sprzedaży pojazdów w Państwie Środka, zamierza odzyskać utracone tereny poprzez wprowadzenie nowej "Głównej Platformy" (A Main Platform). Zobacz więcej >>
Kia EV5 zadebiutowała na chińskim rynku: Elektryczna rewolucja w cenie i specyfikacjach

Kia EV5 zadebiutowała na chińskim rynku: Elektryczna rewolucja w cenie i specyfikacjach

Kia, jeden z liderów na rynku samochodów elektrycznych, oficjalnie wprowadziła model EV5 na chiński rynek. Pomimo pierwotnych prognoz cenowych oscylujących między 159800 a 229800 juanów, producent zaskoczył rynek, obniżając cenę podstawowej wersji do 149800 juanów, co przekłada się na około 83500 złotych. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane