Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych

Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych
27.11.2021 21:00
Oto ciąg dalszy FAQ na temat ładowania aut elektrycznych…. Pierwszą część możecie znaleźć TUTAJ
6. Dlaczego często lepiej naładować samochód na końcu podróży niż na początku?
Akumulatory mają to do siebie, że najlepiej działają jak są ciepłe. Zimne nie są w stanie przyjąć tak dużo energii, jak te, które są rozgrzane na przykład po trasie. Jeśli na początku podróży uruchomisz ładowarkę akumulator może nie być wystarczająco rozgrzany, aby przyjąć pełną moc, w wyniku czego naładowanie zajmie więcej czasu. Aby zapewnić optymalną szybkość ładowania lepiej naładować się pod koniec podróży, kiedy akumulator będzie rozgrzany. To na pewno pozwoli zaoszczędzić trochę czasu.
7. Dlaczego nie musisz (i nie powinieneś) ładować samochodu do pełna po każdej jeździe?
Jeśli dotarłeś do tego punktu czytając pozostałe wiesz już, że akumulatory w samochodach elektrycznych nie lubią być pełne (za wyjątkiem ogniw LFP tj. żelazowo-fosforanowych). Jeśli codzienna jazda np. do pracy zużywa 25% energii, to zdecydowanie lepiej dla baterii będzie, jeśli naładujemy auto co 3 dzień, zastępując tym 24 godzinne cykle ładowania. Pamiętaj, że optymalny przedział użytkowania baterii dla większości ogniw to przedział między 20 a 80%.
8. Dlaczego nigdy nie należy zostawiać baterii z bardzo niskim poziomem naładowania?
Mieliście kiedyś sytuację, kiedy wasz smartfon odmówił posłuszeństwa dlatego, że spędziliście zbyt dużo czasu na mrozie? Z powodu zbyt niskiej temperatury (jak i zbyt wysokiej) reakcje chemiczne w akumulatorze litowo-jonowym znacznie spowalniają, przez co może dojść do uszkodzenia chemii w ogniwach baterii. Na szczęście samochody posiadają system zarządzania akumulatorem, który możliwie dostosuje temperaturę, kiedy uzna, że może dojść do uszkodzenia. Aby systemy te mogły sprawnie działać nie należy zostawiać samochodu z prawie rozładowaną baterią. Podobnie jest też z pozostawieniem auta z naładowaną do pełna baterią na długi czas.
9. Dlaczego warto mądrze wybierać miejsce parkingowe w czasie upałów?
Pamiętacie czasy, kiedy winylowe siedzenia powodowały oparzenia nóg po kilku godzinach na słońcu? Cóż, to samo nasiąkanie ciepłem może potencjalnie spowodować uszkodzenie akumulatora, zwłaszcza kiedy wcześniej dużo jeździliśmy. Na szczęście systemy zarządzanie akumulatorami przepuszczają płyn chłodzący, aby utrzymać prawidłową temperaturę (w autach z aktywnym chłodzeniem baterii). W takim przypadku może się okazać, że po zostawieniu samochodu przez kilka godzin na słońcu możemy zgubić trochę zasięgu. Wszystko dlatego, że samochód będzie musiał schłodzić akumulator.
Autor: Ala

Warto przeczytać

🚗 Bateria w elektryku żyje dłużej, niż myślisz

🚗 Bateria w elektryku żyje dłużej, niż myślisz

Przez lata utrzymywało się przekonanie, że akumulator w samochodzie elektrycznym to tykająca bomba kosztów – kilka lat jazdy i szykujemy się na wymianę wartą połowę auta. Tymczasem najnowsze badania i dane z rynku wtórnego pokazują coś zupełnie odwrotnego. Zobacz więcej >>
GridZon – koniec kradzieży kabli z ładowarek? Niemcy mają na to sposób 🔒⚡

GridZon – koniec kradzieży kabli z ładowarek? Niemcy mają na to sposób 🔒⚡

Kradzieże kabli z ładowarek samochodów elektrycznych stały się prawdziwą zmorą operatorów w całej Europie. Straty liczone są już w milionach euro, a motywem przestępców pozostaje jedno – wartość miedzi ukrytej w grubych przewodach. Zobacz więcej >>
Polska przyspiesza elektromobilność – 87 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku ⚡🇵🇱

Polska przyspiesza elektromobilność – 87 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku ⚡🇵🇱

Rada Ministrów przyjęła aktualizację Krajowych ram polityki rozwoju paliw alternatywnych – kluczowego dokumentu, który wyznacza kierunek rozwoju zeroemisyjnego transportu w Polsce. Strategia ma charakter kompleksowy i obejmuje nie tylko energię elektryczną, ale także wodór, metan i biometan. Zobacz więcej >>
⚡ Program „NaszEauto” bije rekordy – ale 9 na 10 wniosków z błędami!

⚡ Program „NaszEauto” bije rekordy – ale 9 na 10 wniosków z błędami!

Rządowy program wsparcia elektromobilności „NaszEauto” cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od 3 lutego do 24 października 2025 roku wpłynęło już ponad 18,5 tysiąca wniosków na łączną kwotę przekraczającą 575 milionów złotych. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane