Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych

Kilka faktów, które rozjaśnią kwestię ładowania pojazdów elektrycznych
27.11.2021 21:00
Oto ciąg dalszy FAQ na temat ładowania aut elektrycznych…. Pierwszą część możecie znaleźć TUTAJ
6. Dlaczego często lepiej naładować samochód na końcu podróży niż na początku?
Akumulatory mają to do siebie, że najlepiej działają jak są ciepłe. Zimne nie są w stanie przyjąć tak dużo energii, jak te, które są rozgrzane na przykład po trasie. Jeśli na początku podróży uruchomisz ładowarkę akumulator może nie być wystarczająco rozgrzany, aby przyjąć pełną moc, w wyniku czego naładowanie zajmie więcej czasu. Aby zapewnić optymalną szybkość ładowania lepiej naładować się pod koniec podróży, kiedy akumulator będzie rozgrzany. To na pewno pozwoli zaoszczędzić trochę czasu.
7. Dlaczego nie musisz (i nie powinieneś) ładować samochodu do pełna po każdej jeździe?
Jeśli dotarłeś do tego punktu czytając pozostałe wiesz już, że akumulatory w samochodach elektrycznych nie lubią być pełne (za wyjątkiem ogniw LFP tj. żelazowo-fosforanowych). Jeśli codzienna jazda np. do pracy zużywa 25% energii, to zdecydowanie lepiej dla baterii będzie, jeśli naładujemy auto co 3 dzień, zastępując tym 24 godzinne cykle ładowania. Pamiętaj, że optymalny przedział użytkowania baterii dla większości ogniw to przedział między 20 a 80%.
8. Dlaczego nigdy nie należy zostawiać baterii z bardzo niskim poziomem naładowania?
Mieliście kiedyś sytuację, kiedy wasz smartfon odmówił posłuszeństwa dlatego, że spędziliście zbyt dużo czasu na mrozie? Z powodu zbyt niskiej temperatury (jak i zbyt wysokiej) reakcje chemiczne w akumulatorze litowo-jonowym znacznie spowalniają, przez co może dojść do uszkodzenia chemii w ogniwach baterii. Na szczęście samochody posiadają system zarządzania akumulatorem, który możliwie dostosuje temperaturę, kiedy uzna, że może dojść do uszkodzenia. Aby systemy te mogły sprawnie działać nie należy zostawiać samochodu z prawie rozładowaną baterią. Podobnie jest też z pozostawieniem auta z naładowaną do pełna baterią na długi czas.
9. Dlaczego warto mądrze wybierać miejsce parkingowe w czasie upałów?
Pamiętacie czasy, kiedy winylowe siedzenia powodowały oparzenia nóg po kilku godzinach na słońcu? Cóż, to samo nasiąkanie ciepłem może potencjalnie spowodować uszkodzenie akumulatora, zwłaszcza kiedy wcześniej dużo jeździliśmy. Na szczęście systemy zarządzanie akumulatorami przepuszczają płyn chłodzący, aby utrzymać prawidłową temperaturę (w autach z aktywnym chłodzeniem baterii). W takim przypadku może się okazać, że po zostawieniu samochodu przez kilka godzin na słońcu możemy zgubić trochę zasięgu. Wszystko dlatego, że samochód będzie musiał schłodzić akumulator.
Autor: Ala

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Nowe lokalizacje Superchargerów Tesli – Wrocław i Hradec Kralove na liście zwycięzców

Nowe lokalizacje Superchargerów Tesli – Wrocław i Hradec Kralove na liście zwycięzców

Tesla ogłosiła wyniki kolejnej tury głosowania na nowe lokalizacje Superchargerów. Wśród zwycięzców znalazły się dwa punkty istotne dla polskich kierowców – Wrocław oraz czeskie Hradec Kralove, leżące na trasie z Dolnego Śląska do Pragi. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane