Tesla wycofuje wniosek o dofinansowanie fabryki baterii w Gigafactory Berlin

Tesla wycofuje wniosek o dofinansowanie fabryki baterii w Gigafactory Berlin
28.11.2021 08:00
Wygląda na to, że Tesla zmieniła plany co do pozyskania niemieckiego dofinansowania w związku z budową fabryki baterii w kompleksie Gigafactory Berlin. W niedawnym ogłoszeniu Tesla poinformowała Federalne Ministerstwo Gospodarki i Brandenburskie Ministerstwo Gospodarki, że wycofuje wniosek o pozyskanie rządowych dotacji.
W styczniu Unia Europejska zaakceptowała prośbę Niemiec o środki na dofinansowanie firm, które na ich terenie będą budowały fabryki produkujące ogniwa i baterie. Wniosek o dotację dla Tesli opiewał na kwotę około ponad 1,28 miliarda dolarów. Firma nie była jedynym odbiorcą dofinansowania, ponieważ państwowe środki na produkcję baterii otrzymało między innymi również BMW.
Nie do końca wiadomo, dlaczego Tesla zdecydowała się podjąć taki krok, jednak mimo to trzyma się swoich planów stworzenia fabryki, zaraz po otrzymaniu pozwolenia na budowę, którego wciąż nie otrzymała.
Autor: Ala

Warto przeczytać

Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai ponownie przesuwa granice innowacji w elektromobilności, prezentując model Ioniq 9 – przestronny, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który zachwyca designem, technologią oraz wyjątkową kompatybilnością ładowania. Flagowy pojazd koreańskiego producenta będzie jednym z pierwszych elektryków poza Teslą, fabrycznie wyposażonym w port ładowania NACS. Zobacz więcej >>
Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Zobacz więcej >>
Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Marka Leapmotor, która wchodzi w skład koncernu Stellantis, oficjalnie wkracza na polski rynek. Na początek zaoferuje dwa modele: kompaktowego T03 oraz większego SUV-a C10. Zobacz więcej >>
Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Spadające ceny litu i rosnąca efektywność technologiczna otwierają nowy rozdział w rozwoju elektromobilności. Według raportu Recurrent, wymiana akumulatorów trakcyjnych – dotychczas uważana za kosztowną przeszkodę – wkrótce stanie się dostępna cenowo na poziomie porównywalnym do napraw tradycyjnych silników spalinowych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane