Mercedes EQS posiada skrętną tylną oś, która z założenia ma pomagać w skręcaniu i zawracaniu tego relatywnie długiego samochodu segmentu F (rozstaw osi: 3210 mm). Aby pokazać skuteczność tego rozwiązania Bjorn Nyland zestawił ze sobą w tych samych warunkach wspomnianego EQS'a z o dwa segmeny mniejszym autem - Teslą Model 3 (segment D, rozstaw osi: 2875 mm).
Efekt?
Wynik był do przewidzenia. Skrętna tylna oś znacząco zmniejsza promień skrętu samochodu, ułatwiająć manewrowanie na parkingu. Przy małych prędkościach tylna oś skręca w przeciwnym kierunku niż oś przednia zwiększając zwinność auta. Przy prędkościach autostradowych system dziaa odwrotnie - obie osie skręcają w tym samym kierunku umożliwiając płynne zmienianie pasów i zmniejszenie zużycia tylnych opon.
Bjorn zauważył także mały "bug". Auto wyświetlane na ekranie EQS'a ma kolor srebrny, choć w rzeczywistości siedzimy w czarnym samochodzie. To oczywiście drobnostka, ale od auta premium należy wymagać dopracowywania takich detali.
Kto powiedział, że pojazdy elektryczne nie mogą działać na mrozie? Kia zabrała swojego nowego elektrycznego SUV-a do Szwecji, w okolice koła podbiegunowego, aby przetestować EV9 w ekstremalnie niskich temperaturach! Producent chciał upewnić się, że wprowadzone po raz pierwszy funkcje działają prawidłowo, a w szczególności, że akumulator i wydajność ładowania w pojeździe są zgodne ze standardami. Ciekawi Was, jak Kia EV9 przedziera się przez arktyczne tereny? Koniecznie zobaczcie wideo. Zobacz więcej >>
Według nowych badań przeprowadzonych przez globalną firmę wywiadowczą ABI, producenci samochodów, w tym Tesla, którzy stosują aktualizacje Over-the-Air do aktualizowania i ulepszania swoich pojazdów, mogą zaoszczędzić około 1,5 miliarda dolarów do 2028 roku, a nawet rozwiązywać problemy związane z wycofaniem pojazdów. Tesla została uznana za lidera w tej dziedzinie, ponieważ nigdy nie wymagała od kierowców osobistych aktualizacji oprogramowania, aby rozwiązać problemy z wycofaniem pojazdu.
Dzięki aktualizacjom OTA, Tesla może rutynowo naprawiać problemy ze swoimi samochodami, nie wymagając od kierowców wizyt w centrach serwisowych w sieci Tesli. Zobacz więcej >>
Wczoraj, podczas dorocznej imprezy dla akcjonariuszy w Gigafactory Texas, Tesla zaprezentowała swój najnowszy prototyp Cybertrucka. Jego pojawienie się na wydarzeniu sugeruje, że producent jest coraz bliżej rozpoczęcia masowej produkcji, tym bardziej, że jest to najbardziej dopracowany prototyp, jaki widzieliśmy do tej pory. Zobacz więcej >>
Rimac Nevera to połączenie niesamowitych liczb, ponieważ może osiągnąć prędkość 412 km/h i pokonać 400m w 8,58 sekundy! Wkrótce dowiemy się, czy węglowo-ceramiczne hamulce Brembo pomogą elektrycznemu hipersamochodowi wygenerować jeszcze bardziej ekscytujące liczby. Mate Rimac (twórca marki Rimac) udostępnił na Facebooku filmik z szybkiej jazdy Neverą po Autostradzie. Zobacz więcej >>
Do zapłonu aut elektrycznych dochodzi kilkukrotnie rzadziej niż w przypadku aut spalinowych. Ale płonący elektryk gasi się trudniej i dłużej niż samochód spalinowy, a to z uwagi na znaczną ilość zakumulowanej energii w bateriach. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy.
i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>