Mercedes EQS posiada skrętną tylną oś, która z założenia ma pomagać w skręcaniu i zawracaniu tego relatywnie długiego samochodu segmentu F (rozstaw osi: 3210 mm). Aby pokazać skuteczność tego rozwiązania Bjorn Nyland zestawił ze sobą w tych samych warunkach wspomnianego EQS'a z o dwa segmeny mniejszym autem - Teslą Model 3 (segment D, rozstaw osi: 2875 mm).
Efekt?
Wynik był do przewidzenia. Skrętna tylna oś znacząco zmniejsza promień skrętu samochodu, ułatwiająć manewrowanie na parkingu. Przy małych prędkościach tylna oś skręca w przeciwnym kierunku niż oś przednia zwiększając zwinność auta. Przy prędkościach autostradowych system dziaa odwrotnie - obie osie skręcają w tym samym kierunku umożliwiając płynne zmienianie pasów i zmniejszenie zużycia tylnych opon.
Bjorn zauważył także mały "bug". Auto wyświetlane na ekranie EQS'a ma kolor srebrny, choć w rzeczywistości siedzimy w czarnym samochodzie. To oczywiście drobnostka, ale od auta premium należy wymagać dopracowywania takich detali.
Sierpień 2024 roku okazał się trudnym miesiącem dla europejskiego rynku motoryzacyjnego, odnotowując znaczny spadek rejestracji nowych samochodów. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że liczba nowych pojazdów zarejestrowanych w Unii Europejskiej spadła aż o 18,3%. Zobacz więcej >>
Lotnictwo, jako sektor odpowiedzialny za znaczną część globalnych emisji gazów cieplarnianych, stoi przed ogromnym wyzwaniem – do 2050 roku ma osiągnąć zeroemisyjność. Ta ambitna transformacja opiera się na nowych technologiach, innowacyjnych paliwach i współpracy między kluczowymi graczami branży. Zobacz więcej >>
Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną i dążeniem do poprawy jakości powietrza, coraz więcej miast decyduje się na wprowadzenie Stref Czystego Transportu (SCT). Takie strefy, już obecne w kilkuset miastach Europy Zachodniej, mają na celu ograniczenie wjazdu do centrów miast dla najbardziej zanieczyszczających pojazdów. Zobacz więcej >>
Tesla po raz kolejny zaskakuje swoich fanów i rynek motoryzacyjny, wprowadzając nową wersję Modelu 3 na europejski rynek. Nowy wariant – Model 3 Long Range z napędem na tylne koła (RWD) – zapewnia imponujący zasięg 702 km według normy WLTP i zużycie energii na poziomie jedynie 12,5 kWh/100 km. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>