Mercedes EQS posiada skrętną tylną oś, która z założenia ma pomagać w skręcaniu i zawracaniu tego relatywnie długiego samochodu segmentu F (rozstaw osi: 3210 mm). Aby pokazać skuteczność tego rozwiązania Bjorn Nyland zestawił ze sobą w tych samych warunkach wspomnianego EQS'a z o dwa segmeny mniejszym autem - Teslą Model 3 (segment D, rozstaw osi: 2875 mm).
Efekt?
Wynik był do przewidzenia. Skrętna tylna oś znacząco zmniejsza promień skrętu samochodu, ułatwiająć manewrowanie na parkingu. Przy małych prędkościach tylna oś skręca w przeciwnym kierunku niż oś przednia zwiększając zwinność auta. Przy prędkościach autostradowych system dziaa odwrotnie - obie osie skręcają w tym samym kierunku umożliwiając płynne zmienianie pasów i zmniejszenie zużycia tylnych opon.
Bjorn zauważył także mały "bug". Auto wyświetlane na ekranie EQS'a ma kolor srebrny, choć w rzeczywistości siedzimy w czarnym samochodzie. To oczywiście drobnostka, ale od auta premium należy wymagać dopracowywania takich detali.
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>