Jak wynika z najnowszego raportu
PSPA “Barometr Nowej Mobilności” (
link do raportu) coraz więcej Polaków przekonuje się do samochodów elektrycznych. W 2021 roku chęć zakupu auta elektrycznego (BEV lub Hybryda Plugin) rozważa 32,3% osób. To wzrost o 10% w skali rok do roku.
Z 12% do 32% wzrosła w okresie ostatnich pięciu lat liczba Polaków zainteresowanych zakupem samochodu z napędem elektrycznym.
Kolejną istotną pozytywną zmianą jest wzrost świadomości o ekologi - aż 38% respondentów odpowiedziało, że samochód elektryczny jest ekologiczny.
Rośnie też liczba osób, które miały okazję jechać samochodem w pełni elektrycznym (BEV), choć w tym przypadku wzrost w 2021 jest zaskakująco niewielki. I to pomimo faktu, że na rynku w tym roku w salonach pojawiło się całkiem sporo samochodów z takim napędem.
Ostatnią ciekawostką jest informacja o częstotliwości ładowania aut z napędem elektrycznym. Właściciele samochodów elektrycznych ładują swoje pojazdy głównie 1-2 razy w tygodniu - taką odpowiedź zaznaczyło aż 62,5% ankietowanych. Brak podpinania auta do prądu codziennie wynikać może z lenistwa, na które mogą sobie pozwolić posiadacze aut elektrycznych z dużym zasięgiem.