Europejski program oceny nowych samochodów (Euro NCAP) przyznał Renault Zoe zaskakujące zero gwiazdek w teście bezpieczeństwa. W 4 ocenianych kategoriach jedynie kategoria ochrona dzieci otrzymała ocenę powyżej 50%. Najgorszy wynik dała ocena asystentów bezpieczeństwa. To zaskakująco słabe wyniki jak na producenta, który raczej kojarzony jest z bezpieczeństwem. Zwłaszcza, że Zoe to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie.
Oceny Euro NCAP są regularnie aktualizowane, ale nie są wykorzystywane do certyfikacji pojazdów do użytku drogowego. Nie mniej stanowią one dobre odwzorowanie bezpieczeństwa samochodów. Tak słaby wynik nie mógł więc pozostać bez reakcji producenta. Renault wydało jednak dość lakoniczny komentarz w tej sprawie:
Standardy oceniania stale ewoluują i stają się coraz bardziej rygorystyczne we wszystkich obszarach, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Z tego względu Renault stale ulepsza swoją ofertę, aby zachować zgodność z przepisami obowiązującymi w miejscu sprzedaży jego pojazdów.
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Podczas salonu samochodowego w Paryżu, submarka Renault, Mobilize, zaprezentowała dwa nowe modele: Duo i Bento. Te innowacyjne pojazdy elektryczne mają za zadanie zmienić postrzeganie miejskiej mobilności, oferując ekologiczne i praktyczne rozwiązania zarówno dla osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. Zobacz więcej >>
W obliczu rosnącej liczby pożarów samochodów elektrycznych (EV) w podziemnych garażach, Hyundai Motor Group podjął kroki, które mogą zrewolucjonizować bezpieczeństwo przeciwpożarowe w miastach. We współpracy z Narodową Agencją Pożarniczą Korei, firma planuje wprowadzenie do służby bezzałogowego robota strażackiego, który stanie się kluczowym elementem w walce z niebezpiecznymi pożarami akumulatorów litowo-jonowych. Zobacz więcej >>
Lotnictwo, jako sektor odpowiedzialny za znaczną część globalnych emisji gazów cieplarnianych, stoi przed ogromnym wyzwaniem – do 2050 roku ma osiągnąć zeroemisyjność. Ta ambitna transformacja opiera się na nowych technologiach, innowacyjnych paliwach i współpracy między kluczowymi graczami branży. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>