Toyota śladem Tesli zrezdygnuje z LiDARa!

Toyota śladem Tesli zrezdygnuje z LiDARa!
07.04.2022 16:00
Toyota zamierza opracować technologię autonomicznej jazdy opartą wyłącznie na kamerach! Dotychczas na takie rozwiązanie zdecydowała się jedynie Tesla, twierdząc, że radary LiDAR, są drogie i wymagają mapowania terenu, przez co są nieefektywne w środowisku nieznanym dla samochodu. Toyota jest pierwszym dużym graczem, który zdecydował się pójść w ślady Tesli.
Ogłoszenie rezygnacji przez Teslę z radarów wywołało falę dyskusji, a wręcz krytyki. Mimo to Tesla kontynuuje rozwój swojej autonomii przy użyciu wyłącznie kamer (nowe Tesle nie mają już fizycznie instalowanych radarów) i na ten moment, bazując na samych kamerach, jest dwa kroki przed konkurencją.
Teraz także spółka zależna Toyoty, odpowiedzialna za rozwój jazdy autonomicznej - Woven Planet - będzie również rozwijać technologię bez drogich czujników, takich jak LiDAR.
W rozmowie z Reuters firma twierdzi, że będzie używać kamer do zbierania danych i trenowania sieci neuronowych. Firma ma nadzieję, że to znacznie tańsze i prostsze rozwiązanie stworzy „przełom”, który obniży koszty i jednocześnie wpływnie na rozwój technologii.
Warto jednak mieć na uwadze to, że w przeciwieństwie do Tesli, firma nie spodziewa się, że ich technologia pojawi się w najbliższym czasie w seryjnie produkowanych autach.
Toyota będzie nadal wykorzystywać LiDAR i radar w robotaksówkach i pojazdach autonomicznych, które produkowane są aktualnie prze firmę, ale technologia oparta na kamerach powinna nadrobić zaległości w przyszłości.
Michael Benisch, wiceprezes ds. inżynierii w Woven Planet:
początek cytatu
Za wiele, wiele lat jest całkowicie możliwe, że technologia oparta wyłącznie na kamerach może dogonić i wyprzedzić niektóre z bardziej zaawansowanych czujników. Pytanie dotyczy tego, kiedy i ile czasu zajmie osiągnięcie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i niezawodności.
koniec cytatu
Wygląda na to, że Tesla i Toyota zgadzają się w kwestii kamer. Najwyraźniej nie zgadzają się co do tego, jak szybko to się stanie. Elon Musk mówi, że Tesla osiągnie pełną zdolność do samodzielnej jazdy jeszcze w tym roku.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Najczęstsza awaria w samochodach elektrycznych? Znana od lat usterka!

Samochody elektryczne uchodzą za mniej awaryjne niż modele spalinowe, ale to nie oznacza, że są całkowicie bezproblemowe. Najnowszy raport ADAC wskazuje, że najczęstszą przyczyną unieruchomienia EV jest… akumulator rozruchowy 12V. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Samochody elektryczne tracą na wartości szybciej niż się spodziewano – czy to szansa dla kupujących?

Nowe badanie iSeeCars ujawnia, że samochody elektryczne tracą na wartości znacznie szybciej niż ich spalinowe odpowiedniki. W ciągu pięciu lat ich wartość może spaść nawet o 72%, co oznacza, że obecni właściciele tracą dziesiątki tysięcy dolarów. Zobacz więcej >>
Cła Trumpa na samochody – zagrożenie dla Europy czy strzał w stopę USA?

Cła Trumpa na samochody – zagrożenie dla Europy czy strzał w stopę USA?

Donald Trump ponownie grozi Unii Europejskiej wysokimi cłami, które tym razem mają objąć m.in. samochody. Zobacz więcej >>
Które marki tracą na wartości najszybciej? Jak wypadły auta elektryczne?

Które marki tracą na wartości najszybciej? Jak wypadły auta elektryczne?

Kupno nowego samochodu to duża inwestycja, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, jak szybko jego wartość spada. Najnowszy ranking przygotowany przez Extreme Terrain pokazuje, które marki tracą na wartości najszybciej, a które najlepiej trzymają cenę po pięciu latach. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane