BYD Seal czyli chińska tania Tesla Model 3

BYD Seal czyli chińska tania Tesla Model 3
05.04.2022 15:51
Ma zaczynać się od 35 tysięcy dolarów, czerpać najlepsze wzorce od Tesli Model 3 i... zdominować rynek?
Chińczycy zdominowali rynek produkcji baterii do aut elektrycznych. W ich rękach jest produkcja 76% ogniw do aut EV (pisaliśmy o tym tutaj: Chiny nowym Bliskim Wschodem motoryzacji?). Ale nie zamierzają poprzestać na produkcji komponentów. Starają się zdominować rynek motoryzacyjny w pełni.
W 2021 roku Tesla Model 3 była najczęściej kupowanym autem elektrycznym na świecie. Ale miejsce drugie zajął chiński Wuling. Oczywiście Wuling Mini EV to miejski, 2-osobowy gokart na zakupy, który zachodnich krajów nie podbije, ale wzbudza apetyt chińczyków, którzy może kreatywni nie są, ale kopiować potrafią jak mało kto.
I stąd nowa propozycja - BYD Seal. Odpowiedź na amerykańską konkurencję. Sedan, który cenowo ma się zaczynać od 35000$ (tak, jak pierwotnie Tesla Model 3), kończąc kwotą 45000$ za wersję z napędem na dwie osie i przyspieszeniem 3,8 sekundy do 100km.
Co o nim wiemy?
Trzeba obiektywnie powiedzieć, że jest ładny. Można w nim doszukiwać się linii z Tesli, Porsche Taycana, czy - patrząc na przednie światła - Renault. Oficjalna prezentacja ma się odbyć prawdopodobnie jeszcze w kwietniu. Auto ma być produkowane w ilości 60 tysięcy sztuk rocznie (dość ostrożne założenia, patrząc na sprzedaż modelu 3).
Specyfikacja:
- zasięg do 700 km
- instalacja 800 V (podobnie jak KIA, Hyundai i Audi, Tesla pracuje na 400V)
- przedział cenowy 35 - 45 tysięcy dolarów
- napęd na tył i napęd 4x4
- wymiary auta to 4800/1875/1460 mm, rozstaw osi: 2920 mm
- auto zbudowane na e-platformie BYD 3.0
- wyposażone w system bezpośredniego chłodzenia i podgrzewania akumulatorów
- przyspieszenie do 3,8 sekundy na 100 kilometrów
Jak widać specyfikacja jest zbliżona do Modelu 3 Tesli, która doskonale sprzedaje się w Europie i na świecie. BYD ma podobny plan. Przypominamy, że do Europy BYD zawitał już we wrześniu 2021 roku, rozpoczynając sprzedaż swoich aut w Norwegii. Ale BYD dąży też do wejścia na jeszcze jeden rynek - model Seal będzie oferowany w... Australii, gdzie dostępny będzie pod nazwą BYD Atto 4.
Czy takie bezpośrednie nawiązanie do konkurencji pod względem technologii i ceny wystarczy aby odnieść sukces? Naszym zadniem nie, to wciąż za mało, by przekonać wymagającego europejskiego klienta do siebie. Ale Chiny działają powoli, krok po kroku. Nie chcą natychmiast przejąć całego rynku. Raczej będą go powoli podgryzać. Pytanie - co będzie, gdy go zdominują? Na ten moment nie wydają się na tyle mocni, by wyznaczać trendy i kierować rozwojem motoryzacji. Problem pojawi się, gdy przestaną mieć od kogo kopiować pomysły...
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane