BYD Seal czyli chińska tania Tesla Model 3

BYD Seal czyli chińska tania Tesla Model 3
05.04.2022 15:51
Ma zaczynać się od 35 tysięcy dolarów, czerpać najlepsze wzorce od Tesli Model 3 i... zdominować rynek?
Chińczycy zdominowali rynek produkcji baterii do aut elektrycznych. W ich rękach jest produkcja 76% ogniw do aut EV (pisaliśmy o tym tutaj: Chiny nowym Bliskim Wschodem motoryzacji?). Ale nie zamierzają poprzestać na produkcji komponentów. Starają się zdominować rynek motoryzacyjny w pełni.
W 2021 roku Tesla Model 3 była najczęściej kupowanym autem elektrycznym na świecie. Ale miejsce drugie zajął chiński Wuling. Oczywiście Wuling Mini EV to miejski, 2-osobowy gokart na zakupy, który zachodnich krajów nie podbije, ale wzbudza apetyt chińczyków, którzy może kreatywni nie są, ale kopiować potrafią jak mało kto.
I stąd nowa propozycja - BYD Seal. Odpowiedź na amerykańską konkurencję. Sedan, który cenowo ma się zaczynać od 35000$ (tak, jak pierwotnie Tesla Model 3), kończąc kwotą 45000$ za wersję z napędem na dwie osie i przyspieszeniem 3,8 sekundy do 100km.
Co o nim wiemy?
Trzeba obiektywnie powiedzieć, że jest ładny. Można w nim doszukiwać się linii z Tesli, Porsche Taycana, czy - patrząc na przednie światła - Renault. Oficjalna prezentacja ma się odbyć prawdopodobnie jeszcze w kwietniu. Auto ma być produkowane w ilości 60 tysięcy sztuk rocznie (dość ostrożne założenia, patrząc na sprzedaż modelu 3).
Specyfikacja:
- zasięg do 700 km
- instalacja 800 V (podobnie jak KIA, Hyundai i Audi, Tesla pracuje na 400V)
- przedział cenowy 35 - 45 tysięcy dolarów
- napęd na tył i napęd 4x4
- wymiary auta to 4800/1875/1460 mm, rozstaw osi: 2920 mm
- auto zbudowane na e-platformie BYD 3.0
- wyposażone w system bezpośredniego chłodzenia i podgrzewania akumulatorów
- przyspieszenie do 3,8 sekundy na 100 kilometrów
Jak widać specyfikacja jest zbliżona do Modelu 3 Tesli, która doskonale sprzedaje się w Europie i na świecie. BYD ma podobny plan. Przypominamy, że do Europy BYD zawitał już we wrześniu 2021 roku, rozpoczynając sprzedaż swoich aut w Norwegii. Ale BYD dąży też do wejścia na jeszcze jeden rynek - model Seal będzie oferowany w... Australii, gdzie dostępny będzie pod nazwą BYD Atto 4.
Czy takie bezpośrednie nawiązanie do konkurencji pod względem technologii i ceny wystarczy aby odnieść sukces? Naszym zadniem nie, to wciąż za mało, by przekonać wymagającego europejskiego klienta do siebie. Ale Chiny działają powoli, krok po kroku. Nie chcą natychmiast przejąć całego rynku. Raczej będą go powoli podgryzać. Pytanie - co będzie, gdy go zdominują? Na ten moment nie wydają się na tyle mocni, by wyznaczać trendy i kierować rozwojem motoryzacji. Problem pojawi się, gdy przestaną mieć od kogo kopiować pomysły...
Autor: motoevo

Warto przeczytać

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane