Co się dzieje z IZERĄ?

Co się dzieje z IZERĄ?
04.04.2022 01:21
Wielu z Was zastanawia się co aktualnie dzieje się z Izerą. Szumne zapowiedzi, blaski fleszy, kilka wywiadów... i co dalej? Kurz opadł, a rzeczywistość wydaje się być brutalna.
Po wskazaniu Jaworzna, jako miejsca na budowę fabryki Izery, zapaliła się w wielu z nas iskierka nadziei. Ogłoszono, że budowa fabryki ruszy w roku 2021. Udaliśmy się na miejsce z kamerą w maju 2021. Niestety, naszym oczom ukazał się las...
Później skorygowano wypowiedzi, twierdząc, że budowa ruszy pod koniec roku 2021. Niestety mamy już kwiecień 2022 i budowa fabryki - jak zapewne się domyślacie - nie ruszyła. Ale trudno się temu dziwić, skoro nadal nie wybrano platformy, na której powstać ma auto. Trudno więc rozpoczynać budowę fabryki nie mając ustalonej tak fundamentalnej kwestii, która znacząco wpływa na proces produkcyjny, a co za tym idzie - specyfikę budowy fabryki.
Spółka ElectroMobility Poland otrzymała ponad 300 mln zł z budżetu Państwa i przez 5 lat udało się jej stworzyć jedynie 2 makiety aut (w tym tylko jedną jeżdżącą), które prawdę mówiąc będą miały niewiele wspólnego z produktem końcowym. Tymczasem w mediach społecznościowych spółka prezentuje kolejne sesje zdjęciowe.
W lutym spółka EMP pochwialiła się podpisaniem umowy z inwestorem zastępczym Prochem S.A., który ma opracować projekt (!) budowlany fabryki. Jest kwiecień 2022. Według szumnych zapowiedzi EMP i polityków pierwsza Izera ma zjechać z taśm montażowych za 2 lata, w 2024 roku! Myślę, że już zdajecie sobie sprawę o jakiej mrzonce mówimy...
Niestety na ten moment wszystko wskazuje na to, że Izera podzieli losy stępki w stoczni w Szczecinie, czy bloków energetycznych w elektrowni w Ostrołęce, które rozpoczęto budować w 2019 roku, by w 2021 je spektakularnie wysadzić.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Hyundai planuje obniżyć ceny pojazdów elektrycznych poprzez produkcję własnych, tańszych akumulatorów LFP!

Hyundai planuje obniżyć ceny pojazdów elektrycznych poprzez produkcję własnych, tańszych akumulatorów LFP!

Hyundai Motor Group ogłosił ambitny plan obniżenia cen swoich pojazdów elektrycznych poprzez produkcję własnych, tańszych akumulatorów LFP (Litowo-Żelazofosforanowych). Źródła branżowe podają, że wprowadzenia nowych akumulatorów do samochodów elektrycznych Hyundai i Kia możemy spodziewać się już w 2025 roku. Podczas Dnia Inwestora w czerwcu 2023 roku Hyundai zadeklarował inwestycję w wysokości 7,3 miliarda dolarów na rozwój akumulatorów do pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Zobacz więcej >>
Związki Zawodowe vs Tesla: Walka o Prawa Pracowników w Szwecji

Związki Zawodowe vs Tesla: Walka o Prawa Pracowników w Szwecji

W ostatnich dniach Szwedzkie Zrzeszenie Związków Zawodowych (LO), a w szczególności największy związek zawodowy w kraju, IF Metall, wszczęło kampanię przeciwko Tesli, apelując o uznawanie szwedzkich umów zbiorowych w zakładach tego amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych. Ogłoszenie opublikowane na łamach Aftonbladet, największego tabloidu w kraju, wywołało kontrowersje, sugerując, że walka o prawa pracowników w Tesli staje się jednym z gorących tematów w Szwecji. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Audi rozpoczęło budowę silników EV dla nowej platformy PPE i ujawniło datę premiery wyczekiwanych modeli: Audi Q6 e-tron i Porsche Macan!

Audi rozpoczęło budowę silników EV dla nowej platformy PPE i ujawniło datę premiery wyczekiwanych modeli: Audi Q6 e-tron i Porsche Macan!

Audi rozpoczęło produkcję silników elektrycznych do platformy pojazdów EV - Premium Platform Electric (PPE), opracowywanej wspólnie z Porsche. Premiera platformy PPE była kilkakrotnie opóźniana, co spowodowało odsunięcie w czasie produkcji długo wyczekiwanych pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznego Porsche Macan i Audi Q6 e-tron. Marki premium koncernu Volkswagena, Audi i Porsche, ogłosiły w 2018 roku, że będą współpracować przy budowie platformy PPE. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane