Wielu z Was zastanawia się co aktualnie dzieje się z Izerą. Szumne zapowiedzi, blaski fleszy, kilka wywiadów... i co dalej? Kurz opadł, a rzeczywistość wydaje się być brutalna.
Po wskazaniu Jaworzna, jako miejsca na budowę fabryki Izery, zapaliła się w wielu z nas iskierka nadziei. Ogłoszono, że budowa fabryki ruszy w roku 2021. Udaliśmy się na miejsce z kamerą w maju 2021. Niestety, naszym oczom ukazał się las...
Później skorygowano wypowiedzi, twierdząc, że budowa ruszy pod koniec roku 2021. Niestety mamy już kwiecień 2022 i budowa fabryki - jak zapewne się domyślacie - nie ruszyła. Ale trudno się temu dziwić, skoro nadal nie wybrano platformy, na której powstać ma auto. Trudno więc rozpoczynać budowę fabryki nie mając ustalonej tak fundamentalnej kwestii, która znacząco wpływa na proces produkcyjny, a co za tym idzie - specyfikę budowy fabryki.
Spółka ElectroMobility Poland otrzymała ponad 300 mln zł z budżetu Państwa i przez 5 lat udało się jej stworzyć jedynie 2 makiety aut (w tym tylko jedną jeżdżącą), które prawdę mówiąc będą miały niewiele wspólnego z produktem końcowym. Tymczasem w mediach społecznościowych spółka prezentuje kolejne sesje zdjęciowe.
W lutym spółka EMP pochwialiła się podpisaniem umowy z inwestorem zastępczym Prochem S.A., który ma opracować projekt (!) budowlany fabryki. Jest kwiecień 2022. Według szumnych zapowiedzi EMP i polityków pierwsza Izera ma zjechać z taśm montażowych za 2 lata, w 2024 roku! Myślę, że już zdajecie sobie sprawę o jakiej mrzonce mówimy...
Niestety na ten moment wszystko wskazuje na to, że Izera podzieli losy stępki w stoczni w Szczecinie, czy bloków energetycznych w elektrowni w Ostrołęce, które rozpoczęto budować w 2019 roku, by w 2021 je spektakularnie wysadzić.
Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>