Co się dzieje z IZERĄ?

Co się dzieje z IZERĄ?
04.04.2022 01:21
Wielu z Was zastanawia się co aktualnie dzieje się z Izerą. Szumne zapowiedzi, blaski fleszy, kilka wywiadów... i co dalej? Kurz opadł, a rzeczywistość wydaje się być brutalna.
Po wskazaniu Jaworzna, jako miejsca na budowę fabryki Izery, zapaliła się w wielu z nas iskierka nadziei. Ogłoszono, że budowa fabryki ruszy w roku 2021. Udaliśmy się na miejsce z kamerą w maju 2021. Niestety, naszym oczom ukazał się las...
Później skorygowano wypowiedzi, twierdząc, że budowa ruszy pod koniec roku 2021. Niestety mamy już kwiecień 2022 i budowa fabryki - jak zapewne się domyślacie - nie ruszyła. Ale trudno się temu dziwić, skoro nadal nie wybrano platformy, na której powstać ma auto. Trudno więc rozpoczynać budowę fabryki nie mając ustalonej tak fundamentalnej kwestii, która znacząco wpływa na proces produkcyjny, a co za tym idzie - specyfikę budowy fabryki.
Spółka ElectroMobility Poland otrzymała ponad 300 mln zł z budżetu Państwa i przez 5 lat udało się jej stworzyć jedynie 2 makiety aut (w tym tylko jedną jeżdżącą), które prawdę mówiąc będą miały niewiele wspólnego z produktem końcowym. Tymczasem w mediach społecznościowych spółka prezentuje kolejne sesje zdjęciowe.
W lutym spółka EMP pochwialiła się podpisaniem umowy z inwestorem zastępczym Prochem S.A., który ma opracować projekt (!) budowlany fabryki. Jest kwiecień 2022. Według szumnych zapowiedzi EMP i polityków pierwsza Izera ma zjechać z taśm montażowych za 2 lata, w 2024 roku! Myślę, że już zdajecie sobie sprawę o jakiej mrzonce mówimy...
Niestety na ten moment wszystko wskazuje na to, że Izera podzieli losy stępki w stoczni w Szczecinie, czy bloków energetycznych w elektrowni w Ostrołęce, które rozpoczęto budować w 2019 roku, by w 2021 je spektakularnie wysadzić.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane