Po tym, jak Ram przez kilka miesięcy promował swoją pierwszą elektryczną ciężarówkę, twierdząc, że "przewyższy ona wszystkich konkurentów" pod względem zasięgu, siły uciągu, ładowności i czasu ładowania", Ram w końcu ujawnił światu swój koncept w styczniu na targach CES 2023.
Ram pokazał kilka cech modelu koncepcyjnego, w tym tryb cienia (który podąża za użytkownikiem, gdy ten przechodzi przed pojazdem), kilka wersji kabiny, projektor zewnętrzny, a nawet autonomiczną ładowarkę. Ram 1500 REV będzie osadzony na ramie STLA firmy Stellantis, zaprojektowanej dla większych pojazdów, charakteryzującej się większą przestrzenią na nogi i komfortem niż Ram 1500 w wersji spalinowej. Wczoraj podczas Super Bowl Sunday, Ram w końcu dał nam zobaczyć produkcyjną wersję Ram 1500 REV, potwierdzając, że producent podejmuje kolejny krok w swojej zelektryfikowanej podróży.
Oto pierwsze zdjęcia Ram 1500 BEV:
Produkcja nowej elektrycznej ciężarówki jest zaplanowana na przyszły rok, a rezerwacje są już otwarte na ich stronie internetowej. Za 100 dolarów potencjalni nabywcy mogą zabezpieczyć swoje miejsce w pre-orderze poprzez program Rev insider+.
Na rynku jest już kilka w pełni elektrycznych ciężarówek, które cieszą się dużym zainteresowaniem, takich jak Ford F-150 Lightning i Rivian R1T. Kiedy Ram w końcu wprowadzi swoją ciężarówkę na rynek, będzie kilka innych do wyboru (być może także Tesla Cybertruck?). Aby firma mogła prześcignąć wszystkich konkurentów, jak sama twierdzi, Ram 1500 BEV będzie musiał być czymś wyjątkowym.
Co sądzicie o pierwszym elektrycznym samochodzie RAM? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!
Zostawiamy wam także film pokazujący jeszcze więcej zdjęć Ram 1500 BEV.
Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
Stłuczka to sytuacja, której każdy kierowca wolałby uniknąć. Jednak codziennie na polskich drogach dochodzi do tysięcy takich zdarzeń. Zobacz więcej >>
Jeszcze kilka lat temu naprawa samochodu elektrycznego po wypadku oznaczała dla właściciela i ubezpieczyciela znacznie wyższe wydatki niż w przypadku aut spalinowych. Najnowszy raport Generalnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV) pokazuje jednak, że sytuacja stopniowo się poprawia. Zobacz więcej >>
GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>