Tesla wycofuje 3470 egzemplarzy Modelu Y, aby dokręcić luźne śruby mocujące ramy oparć siedzeń drugiego rzędu, które mogły nie być odpowiednio dokręcone. Z dotychczasowych informacji wynika, że to problem dotyczy pojazdów z lat modelowych 2022 i 2023. Niedokręcone śruby mogą stanowić zagrożenie dla systemów bezpieczeństwa pasażerów, a Tesla otrzymała już pięć roszczeń gwarancyjnych związanych z tym problemem.
Naprawa jest prosta i polega na dokręceniu śrub przez serwis Tesli. Właściciele pojazdów objętych wycofaniem powinni skontaktować się z serwisem Tesli, który sprawdzi śruby i dokręci je zgodnie z zaleceniami. Tesla zapewniła, że dostawca, który odpowiadał za mocowanie śrub, wprowadził ulepszenia w szkoleniu i nadzorze, aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości.
To kolejna akcja związana z usunięciem usterek w Tesli. Tu problem wydaje się być niewielki i stosunkowo łatwy do naprawienia. Nadal nie wiemy jednak, co zrobiła Tesla w związku ze stwierdzeniem przez NHTSA, że oprogramowanie Full Self Driving może powodować awarie.