Lexus zaprezentował swój pierwszy elektryczny model RZ 450e, który będzie jeździł na platformie e-TNGA Toyoty. Tej samej, która jest używana w bZ4X i Subaru Solterra.
Chociaż RZ 450e wykorzystuje tę samą platformę, Lexus zapewnił, że EV jest zróżnicowany dzięki "innowacyjnemu designowi, wewnątrz i na zewnątrz" oraz "charakterystycznym doznaniom z jazdy Lexusa".
Generalnie, Lexus zaprojektował swój pierwszy pojazd elektryczny tak, aby był najpierw Lexusem, a dopiero potem EV, aby wyróżnić się na tle konkurencji. W związku z tym, samochód oferuje swój system Direct4 AWD, aby zapewnić stabilność i trakcję na drodze obok hamowania regeneracyjnego.
Lexus oferuje jedną opcję pojemności baterii (71,4 kWh) z dwoma silnikami elektrycznymi, 150 kW z tyłu i 80 kW z przodu, co daje w sumie 308 koni mechanicznych i szacowany zasięg EPA do 354 kilometrów (z 18-calowymi kołami). Jeśli zdecydujemy się na koła 20-calowe, zasięg według EPA spada do 315 kilometrów.
Według Lexusa, dzięki szybkiej ładowarce DC, RX 450e można naładować od 0 do 80% w około 30 minut.
Wygląd zewnętrzny RZ 450e jest podobny do bZ4X, ale posiada bardziej aerodynamiczny przód i wyraźne linie po bokach, co nadaje mu bardziej luksusowy charakter. W przeciwieństwie do bZ4X, pierwszy samochód elektryczny Lexusa będzie miał wnętrze "premium" z inteligentnym 14-calowym ekranem dotykowym, ogrzewaniem promiennikowym, bezprzewodową ładowarką, panoramicznym szklanym szyberdachem i innymi elementami. Jednym z najfajniejszych elementów wyposażenia jest inspirowana wyścigami kierownica, która stale dostosowuje się do prędkości jazdy RZ, oferując zwinność przy małych prędkościach i stabilność podczas szybkiej jazdy. Wszystko dzięki zastosowaniu technologii Steer by Wire, czyli bez bezpośredniego połączenia kierownicy z kołami.
Lexus oferuje RZ 450e w dwóch wersjach wyposażenia: Premium i Luxury. Premium jest wyposażony w 18-calowe ciemnoszare metaliczne felgi aluminiowe, natomiast Luxury w 20-calowe czarne i wykończone obróbką maszynową.
RZ 405 e jest tym, czego można się spodziewać po Lexusie. Charakteryzuje się wyrazistymi liniami z charakterystycznym dla tego producenta grillem i komfortowymi doznaniami z jazdy.
Chociaż otrzymujemy większą moc niż w modelu bZ4X, ulepszony wygląd i dodatkowe funkcje, cena RZ 450e zaczyna się od niespełna 60000 dolarów, podczas gdy sugerowana cena detaliczna modelu bZ4X wynosi 42000 dolarów. Aktualnie na stronie producenta nie ma podanego zakresu cen na polski rynek.