Po wielu tygodniach oczekiwania, Kia wreszcie udostępniła oficjalne zdjęcia nadchodzącego modelu SUV-a elektrycznego EV9, zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz. EV9 zadebiutuje jako drugi, w pełni elektryczny model koreańskiego producenta samochodów z serii „EV” oraz pierwszy trzyrzędowy, całkowicie elektryczny SUV. Podobnie jak jego poprzednik - crossover EV6 - EV9 został zbudowany na platformie 800V, oferując filozofię projektowania „technologii na całe życie, promującej intuicyjne interakcje między ludźmi a maszynami”.
Dwa dni temu mogliśmy po raz pierwszy przyjrzeć się nowej Kii z bliska, za sprawą wycieku przedpremierowych zdjęć do sieci, jednak producent nie potwierdził ich oryginalności. Dzisiaj nastąpił ten dzień, kiedy Kia udostępniła oficjalne zdjęcia nadwozia i wnętrza, wraz z zaskakującą prezentacją wideo!
Jak widać na zdjęciach, Kia EV9 w rzeczywistości bardzo przypomina oryginalną koncepcję EV, wprowadzoną przez producenta dwa lata temu. Z przodu znajduje się „grill oświetleniowy z cyfrowym wzorem”, który pomaga stworzyć charakterystyczną dla Kia EV9 „cyfrową twarz tygrysa”. Kia zwraca uwagę, że dwa skupiska małych sześciennych lamp są umieszczone w korpusie przylegającym do każdego z reflektorów. Światła do jazdy dziennej LED oferują animowany wzór oświetlenia, który można zobaczyć na załączonym filmiku.
Inne cechy zewnętrzne obejmują wielokątny język stylistyczny, szczególnie widoczny na bocznym profilu SUV-a, a także trójkątne struktury na błotniku. Z tyłu znajdują się smukłe światła, które odzwierciedlają jego przód, oferując coś, co Kia określa jako „silną i pewną siebie postawę”.
Przechodząc do wnętrza pojazdu, Kia EV9 sprawia wrażenie, jak gdyby na pierwszym miejscu postawiono przestrzeń, komfort i technologię wykonania. Trzyrzędowego SUV-a cechuje duży rozstaw osi, niska linia nadwozia i całkowicie płaska architektura pojazdu elektrycznego. Umożliwiło to stworzenie obszernej przestrzeni dla wszystkich pasażerów i zapewnienie komfortu we wszystkich trzech rzędach siedzeń.
Najbardziej zaskakujące wydają się być jednak obrotowe siedzenia w drugim rzędzie, które można przekręcić o 180 stopni (!!!) i spojrzeć na pasażerów siedzących w trzecim rzędzie… lub pomachać do samochodów za nimi, tak jak robiliśmy to w dzieciństwie! :-) Panoramiczna deska rozdzielcza jest wyposażona w dwa 12,3-calowe ekrany dotykowe do sterowania funkcjami pojazdu, przy jednoczesnym ograniczeniu fizycznych przycisków i zapewnieniu większych możliwości bezprzewodowej aktualizacji w przyszłości. Punkty ładowania są dostępne w całej kabinie, zaliczając podkładkę bezprzewodową z przodu oraz porty w trzecim rzędzie.
Kia twierdzi, że EV9 zadebiutuje oficjalnie na całym świecie jeszcze w tym miesiącu! Z pewnością będziemy informować Was o wszystkich aktualizacjach na bieżąco, a już teraz gorąco zachęcamy do obejrzenia filmiku poniżej, z oficjalnej prezentacji Kii EV9 w pełnej okazałości!
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>