Najnowsze dane, dotyczące sprzedaży pojazdów elektrycznych w lutym pokazują, że Tesla sprzedała prawie dwukrotnie więcej pojazdów elektrycznych niż jakakolwiek inna marka, w tym jej najbliższy rywal – Volkswagen. Od czasu powstania fabryki Giga Berlin i przeniesienia produkcji Modelu Y do Europy, Tesla stała się wiodącym liderem rynku EV w Niemczech, a Model 3 i Model Y najpopularniejszymi pojazdami w kraju.
W lutym Tesla sprzedała w Niemczech łącznie 11 952 pojazdów. Kolejne pod względem popularności były krajowe marki Volkswagen, Audi i Mercedes, ale nawet razem tylko nieznacznie przekroczyły sprzedaż Tesli w ciągu miesiąca. Wydaje się, że przywództwo Tesli w Niemczech powoduje pewne głębokie zmiany w stosunku do innych marek.
Niedawno VW ogłosił obniżkę cen nowej generacji VW ID.3, czyniąc go bardziej konkurencyjnym z stosunku do Tesli Model Y. W dalszym ciągu pozostaje on jednak droższy, niż jego rywal segmentowy, Tesla Model 3.
Inne marki nie poszły w ślady VW we wprowadzaniu obniżek cen, przynajmniej nie w Europie, ale nadal rozszerzają swoje oferty, aby konkurować w większej liczbie segmentów rynku. Najlepszym przykładem takiego podejścia jest Mercedes, który obecnie sprzedaje wiodące na rynku osiem różnych modeli.
Ogólnie rzecz biorąc, rynek pojazdów elektrycznych wzrósł w lutym o 2,6%, co jest silnym wskaźnikiem, że rynek nadal zyskuje zainteresowanie mobilnością elektryczną. Miejmy nadzieję, że bez względu na lidera rynku zainteresowanie to może nadal rosnąć i ogólnie prowadzić do znacznie bardziej zrównoważonej gospodarki.