Kia buduje nowoczesną fabrykę, opartą na sztucznej inteligencji! Pojazdy komercyjne z deskorolkową platformą? Wyjaśniamy, o co chodzi...

Kia buduje nowoczesną fabrykę, opartą na sztucznej inteligencji! Pojazdy komercyjne z deskorolkową platformą? Wyjaśniamy, o co chodzi...
12.04.2023 16:31
Kia Motors ogłosiła rozpoczęcie budowy swojej nowej fabryki w Korei Południowej, dedykowanej nadchodzącej gamie pojazdów komercyjnych, zwanych „pojazdami specjalnie zaprojektowanymi” lub inaczej PBV. Oczekuje się, że produkcja ruszy w drugiej połowie 2025 roku, utrzymując zdolność produkcyjną na poziomie 150 000 sztuk rocznie, z tendencją wzrostową.
Utworzenie koreańskiego zakładu produkcyjnego zostało przypieczętowane dzisiaj, poprzez uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego na terenie fabryki, docelowo przeznaczonej do produkcji elektrycznych pojazdów specjalnych (PBV). Zanim zagłębimy się w szczegóły, wyjaśnijmy sobie, co oznacza pojęcie "elektryczne pojazdy specjalne". Zasadniczo są to pojazdy użytkowe, opracowane w odpowiedzi na różne wymagania biznesowe i znajdujące zastosowanie w obszarach, takich jak: dostawy, przywoływanie przejazdów, transakcje między przedsiębiorstwami, logistyka, wielomiejscowe przewozy wahadłowe, mobilne biura i sklepy, robotaxis i inne. Projekt jest częścią większych wysiłków Grupy Hyundai, aby do 2030 roku stać się trzecim co do wielkości producentem pojazdów elektrycznych na świecie.
początek cytatu
„Naszym celem jest zwiększenie konkurencyjności całego ekosystemu pojazdów elektrycznych, w tym badań i rozwoju, produkcji i infrastruktury, oraz przewodzenie w wprowadzaniu zmian i innowacji w nowym globalnym przemyśle motoryzacyjnym” — powiedział Ho Sung Song, dyrektor generalny Kia i prezydent.
koniec cytatu
Kia zainwestuje około 758 milionów USD, aby zabezpieczyć teren pod najnowocześniejszą, inteligentną fabrykę w Hwaseong. Firma zapowiedziała już, że nowa fabryka PBV zastosuje innowacyjne technologie produkcyjne, które uelastycznią proces produkcji i pozwolą spełnić najróżniejsze wymagania klientów. Innymi słowy, fabryka będzie w stanie produkować wiele pojazdów do różnych celów.
Kia ogłosiła również, że koreański zakład będzie w znacznym stopniu opierał się na zautomatyzowanych stacjach roboczych, które przejmą trudne zadania, stanowiące wyzwanie dla ludzkiej anatomii i komfortu. Zautomatyzowaniu ulegnie przede wszystkim proces kontroli jakości lakierowania pod pojazdem oraz montażu części, takich jak: szyby, nazwa pojazdu i logo firmy. Zakład zastosuje również automatyczną analizę danych jakościowych pomiarów w czasie rzeczywistym, aby samodzielnie korygować i instalować nadwozie pojazdu w czasie rzeczywistym.
Dodać trzeba, że fabryka PBV zostanie zbudowana jako fabryka niskoemisyjna. Poprzez wykorzystanie naturalnego światła i usprawnienie procesu produkcji (m.in. poprzez wyeliminowanie przestojów), producent będzie w stanie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o około 20% w porównaniu z innymi fabrykami.
Jeśli chodzi o pojazdy, które będą produkowane w nowym zakładzie, na pierwszy ogień pójdzie średniej wielkości Kia SW. Pojazd zostanie oparty na nowatorskiej, dedykowanej platformie elektrycznej deskorolki - "eS", umożliwiającej elastyczne łączenie różnych typów nadwozi. Jak twierdzi Kia, SW będzie miał „doskonałą strukturę ładunkową i przestronną przestrzeń wewnętrzną, która osiągnie wzrost osoby dorosłej”. Model ten wejdzie do produkcji w drugiej połowie 2025 roku i będzie przydatny przede wszystkim dla firm dostawczych.
W dalszej perspektywie pojawić się mają duże PBV do celów logistycznych, dostarczania świeżej żywności, wielomiejscowych transportów wahadłowych oraz mobilnych biur i sklepów, a także małe PBV i średniej wielkości robotaxis, wyposażone w technologię autonomicznej jazdy.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Volvo EX30 Cross Country – stylowy SUV z nutą off-roadu

Volvo EX30 Cross Country – stylowy SUV z nutą off-roadu

Volvo EX30 Cross Country to nowa, bardziej terenowa wersja popularnego elektrycznego SUV-a. Chociaż zmiany nie uczyniły z niego rasowej terenówki, dodają mu charakteru i poprawiają jego wszechstronność. Zobacz więcej >>
Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Ministerstwo Infrastruktury planuje zmiany w opłatach za badania techniczne pojazdów. Koszt przeglądu ma być powiązany ze średnim dochodem Polaków, co według ministra Dariusza Klimczaka pozwoli na jego umiarkowaną waloryzację, dostosowaną do sytuacji gospodarczej kraju. Zobacz więcej >>
Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Na koniec grudnia 2024 roku liczba lokalizacji stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 53% w porównaniu do stanu na koniec 2023 roku, co przełożyło się na 10,6 tys. punktów ładowania (wzrost o 50%). Zobacz więcej >>
Donald Trump wypowiada wojnę samochodom elektrycznym

Donald Trump wypowiada wojnę samochodom elektrycznym

Administracja federalna Donalda Trumpa planuje gruntowną zmianę polityki motoryzacyjnej Stanów Zjednoczonych. Nowy szef Departamentu Transportu, Sean Duffy, zapowiada reformę regulacji CAFE, co może oznaczać koniec preferencyjnego traktowania pojazdów elektrycznych i ulg podatkowych dla ich nabywców. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane