Kia buduje nowoczesną fabrykę, opartą na sztucznej inteligencji! Pojazdy komercyjne z deskorolkową platformą? Wyjaśniamy, o co chodzi...

Kia buduje nowoczesną fabrykę, opartą na sztucznej inteligencji! Pojazdy komercyjne z deskorolkową platformą? Wyjaśniamy, o co chodzi...
12.04.2023 16:31
Kia Motors ogłosiła rozpoczęcie budowy swojej nowej fabryki w Korei Południowej, dedykowanej nadchodzącej gamie pojazdów komercyjnych, zwanych „pojazdami specjalnie zaprojektowanymi” lub inaczej PBV. Oczekuje się, że produkcja ruszy w drugiej połowie 2025 roku, utrzymując zdolność produkcyjną na poziomie 150 000 sztuk rocznie, z tendencją wzrostową.
Utworzenie koreańskiego zakładu produkcyjnego zostało przypieczętowane dzisiaj, poprzez uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego na terenie fabryki, docelowo przeznaczonej do produkcji elektrycznych pojazdów specjalnych (PBV). Zanim zagłębimy się w szczegóły, wyjaśnijmy sobie, co oznacza pojęcie "elektryczne pojazdy specjalne". Zasadniczo są to pojazdy użytkowe, opracowane w odpowiedzi na różne wymagania biznesowe i znajdujące zastosowanie w obszarach, takich jak: dostawy, przywoływanie przejazdów, transakcje między przedsiębiorstwami, logistyka, wielomiejscowe przewozy wahadłowe, mobilne biura i sklepy, robotaxis i inne. Projekt jest częścią większych wysiłków Grupy Hyundai, aby do 2030 roku stać się trzecim co do wielkości producentem pojazdów elektrycznych na świecie.
początek cytatu
„Naszym celem jest zwiększenie konkurencyjności całego ekosystemu pojazdów elektrycznych, w tym badań i rozwoju, produkcji i infrastruktury, oraz przewodzenie w wprowadzaniu zmian i innowacji w nowym globalnym przemyśle motoryzacyjnym” — powiedział Ho Sung Song, dyrektor generalny Kia i prezydent.
koniec cytatu
Kia zainwestuje około 758 milionów USD, aby zabezpieczyć teren pod najnowocześniejszą, inteligentną fabrykę w Hwaseong. Firma zapowiedziała już, że nowa fabryka PBV zastosuje innowacyjne technologie produkcyjne, które uelastycznią proces produkcji i pozwolą spełnić najróżniejsze wymagania klientów. Innymi słowy, fabryka będzie w stanie produkować wiele pojazdów do różnych celów.
Kia ogłosiła również, że koreański zakład będzie w znacznym stopniu opierał się na zautomatyzowanych stacjach roboczych, które przejmą trudne zadania, stanowiące wyzwanie dla ludzkiej anatomii i komfortu. Zautomatyzowaniu ulegnie przede wszystkim proces kontroli jakości lakierowania pod pojazdem oraz montażu części, takich jak: szyby, nazwa pojazdu i logo firmy. Zakład zastosuje również automatyczną analizę danych jakościowych pomiarów w czasie rzeczywistym, aby samodzielnie korygować i instalować nadwozie pojazdu w czasie rzeczywistym.
Dodać trzeba, że fabryka PBV zostanie zbudowana jako fabryka niskoemisyjna. Poprzez wykorzystanie naturalnego światła i usprawnienie procesu produkcji (m.in. poprzez wyeliminowanie przestojów), producent będzie w stanie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o około 20% w porównaniu z innymi fabrykami.
Jeśli chodzi o pojazdy, które będą produkowane w nowym zakładzie, na pierwszy ogień pójdzie średniej wielkości Kia SW. Pojazd zostanie oparty na nowatorskiej, dedykowanej platformie elektrycznej deskorolki - "eS", umożliwiającej elastyczne łączenie różnych typów nadwozi. Jak twierdzi Kia, SW będzie miał „doskonałą strukturę ładunkową i przestronną przestrzeń wewnętrzną, która osiągnie wzrost osoby dorosłej”. Model ten wejdzie do produkcji w drugiej połowie 2025 roku i będzie przydatny przede wszystkim dla firm dostawczych.
W dalszej perspektywie pojawić się mają duże PBV do celów logistycznych, dostarczania świeżej żywności, wielomiejscowych transportów wahadłowych oraz mobilnych biur i sklepów, a także małe PBV i średniej wielkości robotaxis, wyposażone w technologię autonomicznej jazdy.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

🚗 Wakacje + elektryk = duet idealny? Sezon urlopowy to czas intensywnych wyjazdów – także dla właścicieli samochodów elektrycznych. Coraz większy zasięg aut i rozbudowana sieć ładowarek sprawiają, że planowanie podróży jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zobacz więcej >>
Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane