Produkcja Nissana Ariya zawodzi - niedobory zaopatrzenia i problemy techniczne hamują produkcję elektrycznego SUV-a.

Produkcja Nissana Ariya zawodzi - niedobory zaopatrzenia i problemy techniczne hamują produkcję elektrycznego SUV-a.
12.03.2023 14:24
Nissan miał plan wprowadzenia swojego pierwszego elektrycznego SUV-a o nazwie Ariya, ale produkcja jest o jedną trzecią mniejsza niż planowano. Pomimo, że Nissan ogłosił intensyfikację wysiłków na rzecz wprowadzenia pojazdów elektrycznych na rynek, produkcja Ariya stoi w obliczu kolejnej porażki.
W 2020 roku Ariya został wprowadzony jako drugi samochód elektryczny Nissana na świecie, po LEAF, który został wprowadzony na rynek w 2010 roku jako jeden z pierwszych samochodów elektrycznych na rynku masowym. Po zdobyciu tytułu najlepiej sprzedającego się pojazdu elektrycznego w Europie w 2018 roku, LEAF powoli zaczął schodzić na drugi plan, a teraz na rynek wchodzą nowe w pełni elektryczne samochody takich producentów, jak Tesla, Ford, GM, Hyundai, Volkswagen i innych. Ariya został zaprojektowany, aby ożywić markę i wprowadzić ją w nową erę, ale po kilku opóźnieniach został ostatecznie wypuszczony w zeszłym roku.
Jednakże niedawno Electrek doniósł, że Nissan dobrowolnie wycofuje 1063 elektryczne SUV-y Ariya z powodu trzech przypadków poluzowania się lub całkowitego odłączenia kierownicy. Po tym wydarzeniu Nissan boryka się z niedoborami zaopatrzenia, a niedobory elementów elektronicznych pogłębił wybuch pożaru w fabryce chińskiego dostawcy Wuxi Welnew Micro-Electronic w styczniu.
Nissan dążył do poziomu produkcji około 400 pojazdów elektrycznych Ariya dziennie, co wyniosłoby ponad 100 000 rocznie, ale oczekuje się, że produkcja będzie znacznie niższa z powodu najnowszych wąskich gardeł w dostawach i produkcji. Ariya była częścią początkowej strategii Nissana Ambition 2030 EV, którą japoński producent samochodów zaktualizował od tego czasu, aby wzbogacić swoją ofertę pojazdów elektrycznych o 19 nowych pojazdów elektrycznych do końca dekady.
Autor: Ala
Zdjęcia: bi.im-g
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Rynek Samochodów Elektrycznych w Europie: Wyzwania i Szanse

Przez ostatnią dekadę rynek samochodów elektrycznych (EV) w Europie rozwijał się dynamicznie. Koszty baterii spadły o 90%, zasięg pojazdów wzrósł z 100-150 km do ponad 400 km, a infrastruktura ładowania rozwija się, choć nadal istnieją obszary wymagające poprawy. Zobacz więcej >>
Unia Europejska Wprowadza Cła na Samochody Elektryczne z Chin: Co to oznacza dla rynku?

Unia Europejska Wprowadza Cła na Samochody Elektryczne z Chin: Co to oznacza dla rynku?

Unia Europejska podjęła decyzję, która może znacząco wpłynąć na rynek samochodów elektrycznych: wprowadzenie tymczasowych ceł na importowane z Chin pojazdy EV. Jakie są szczegóły i dlaczego ta decyzja budzi tak wiele kontrowersji? Wysokość ceł i ich wprowadzenie Komisja Europejska ogłosiła, że od lipca 2024 roku na samochody elektryczne z Chin zostanie nałożone tymczasowe cło w wysokości 21%. Zobacz więcej >>
Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Władze Oslo zdecydowały, że samochody elektryczne nie będą już mogły korzystać z buspasów. Nowe uprawnienia zyskają natomiast kierowcy lekkich samochodów dostawczych i ciężarówek. Zobacz więcej >>
Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Opony do Samochodów Elektrycznych: Co Powinieneś Wiedzieć

Mogłoby się wydawać, że opony do samochodów elektrycznych niczym nie różnią się od tych używanych w pojazdach z napędem konwencjonalnym. Jednakże istnieje kilka istotnych różnic, które każdy posiadacz lub potencjalny nabywca elektryka powinien znać. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane