Produkcja Nissana Ariya zawodzi - niedobory zaopatrzenia i problemy techniczne hamują produkcję elektrycznego SUV-a.

Produkcja Nissana Ariya zawodzi - niedobory zaopatrzenia i problemy techniczne hamują produkcję elektrycznego SUV-a.
12.03.2023 14:24
Nissan miał plan wprowadzenia swojego pierwszego elektrycznego SUV-a o nazwie Ariya, ale produkcja jest o jedną trzecią mniejsza niż planowano. Pomimo, że Nissan ogłosił intensyfikację wysiłków na rzecz wprowadzenia pojazdów elektrycznych na rynek, produkcja Ariya stoi w obliczu kolejnej porażki.
W 2020 roku Ariya został wprowadzony jako drugi samochód elektryczny Nissana na świecie, po LEAF, który został wprowadzony na rynek w 2010 roku jako jeden z pierwszych samochodów elektrycznych na rynku masowym. Po zdobyciu tytułu najlepiej sprzedającego się pojazdu elektrycznego w Europie w 2018 roku, LEAF powoli zaczął schodzić na drugi plan, a teraz na rynek wchodzą nowe w pełni elektryczne samochody takich producentów, jak Tesla, Ford, GM, Hyundai, Volkswagen i innych. Ariya został zaprojektowany, aby ożywić markę i wprowadzić ją w nową erę, ale po kilku opóźnieniach został ostatecznie wypuszczony w zeszłym roku.
Jednakże niedawno Electrek doniósł, że Nissan dobrowolnie wycofuje 1063 elektryczne SUV-y Ariya z powodu trzech przypadków poluzowania się lub całkowitego odłączenia kierownicy. Po tym wydarzeniu Nissan boryka się z niedoborami zaopatrzenia, a niedobory elementów elektronicznych pogłębił wybuch pożaru w fabryce chińskiego dostawcy Wuxi Welnew Micro-Electronic w styczniu.
Nissan dążył do poziomu produkcji około 400 pojazdów elektrycznych Ariya dziennie, co wyniosłoby ponad 100 000 rocznie, ale oczekuje się, że produkcja będzie znacznie niższa z powodu najnowszych wąskich gardeł w dostawach i produkcji. Ariya była częścią początkowej strategii Nissana Ambition 2030 EV, którą japoński producent samochodów zaktualizował od tego czasu, aby wzbogacić swoją ofertę pojazdów elektrycznych o 19 nowych pojazdów elektrycznych do końca dekady.
Autor: Ala
Zdjęcia: bi.im-g
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane