Nissan miał plan wprowadzenia swojego pierwszego elektrycznego SUV-a o nazwie Ariya, ale produkcja jest o jedną trzecią mniejsza niż planowano. Pomimo, że Nissan ogłosił intensyfikację wysiłków na rzecz wprowadzenia pojazdów elektrycznych na rynek, produkcja Ariya stoi w obliczu kolejnej porażki.
W 2020 roku Ariya został wprowadzony jako drugi samochód elektryczny Nissana na świecie, po LEAF, który został wprowadzony na rynek w 2010 roku jako jeden z pierwszych samochodów elektrycznych na rynku masowym. Po zdobyciu tytułu najlepiej sprzedającego się pojazdu elektrycznego w Europie w 2018 roku, LEAF powoli zaczął schodzić na drugi plan, a teraz na rynek wchodzą nowe w pełni elektryczne samochody takich producentów, jak Tesla, Ford, GM, Hyundai, Volkswagen i innych. Ariya został zaprojektowany, aby ożywić markę i wprowadzić ją w nową erę, ale po kilku opóźnieniach został ostatecznie wypuszczony w zeszłym roku.
Jednakże niedawno Electrek doniósł, że Nissan dobrowolnie wycofuje 1063 elektryczne SUV-y Ariya z powodu trzech przypadków poluzowania się lub całkowitego odłączenia kierownicy. Po tym wydarzeniu Nissan boryka się z niedoborami zaopatrzenia, a niedobory elementów elektronicznych pogłębił wybuch pożaru w fabryce chińskiego dostawcy Wuxi Welnew Micro-Electronic w styczniu.
Nissan dążył do poziomu produkcji około 400 pojazdów elektrycznych Ariya dziennie, co wyniosłoby ponad 100 000 rocznie, ale oczekuje się, że produkcja będzie znacznie niższa z powodu najnowszych wąskich gardeł w dostawach i produkcji. Ariya była częścią początkowej strategii Nissana Ambition 2030 EV, którą japoński producent samochodów zaktualizował od tego czasu, aby wzbogacić swoją ofertę pojazdów elektrycznych o 19 nowych pojazdów elektrycznych do końca dekady.