Uber Freight ogłasza pierwszy projekt ciężarówek elektrycznych!
"Elektryczne ciężarówki wreszcie tu są" - oświadczyła szefowa działu zrównoważonego rozwoju Uber Freight Illina Frankiv po ogłoszeniu współpracy.
Dział Ubera (firmy oferującej przejazdy) zajmujący się komercyjnym transportem ciężarowym Uber Freights ujawnił we wtorek partnerstwo w ramach wspólnych starań o rozwój bezemisyjnego transportu towarowego. Współpraca będzie polegała na wdrożeniu elektrycznych ciężarówek na wybranych trasach, poczynając od południowej Kalifornii, z planami rozwoju w całym kraju, przy użyciu elektrycznej platformy transportowej WattEV dla samochodów ciężarowych. CHEP, globalny lider rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, będzie pierwszym spedytorem, który weźmie udział w projekcie pilotażowym, dążąc do ograniczenia emisji w swoim łańcuchu wartości. Jak wyjaśnia Marisa Sanchez Urrea, dyrektor ds. dekarbonizacji globalnego łańcucha dostaw w Brambles (spółka macierzysta CHEP):
Nasza działalność opiera się na ciężkim transporcie drogowym, który jest jednym z największych wyzwań związanych z przejściem do zerowej emisji do 2040 roku, długoterminowego celu dekarbonizacji CHEP. Ten pierwszy pilotaż ciężarówki elektrycznej w USA, we współpracy z Uber Freight i WattEV, jest właściwym krokiem, ponieważ zmierzamy w kierunku pozytywnego wpływu na środowisko.
Ponadto, WattEV rozwija ogólnokrajową sieć ładowania elektrycznego dla pojazdów ciężarowych, zaczynając od południowej Kalifornii, która jest przeznaczona dla flot pojazdów ciężarowych EV. Program pomoże firmie w rozbudowie sieci, ponieważ rozwija ona trasy z Portu Long Beach do Inland Empire i Central Valley, a w planach ma również rozbudowę do Karoliny Północnej i Arizony. Elektryczne innowacje WattEV, w połączeniu z platformą Uber Freight, pozwalają przewoźnikom takim jak CHEP rezerwować, planować i realizować ładunki, jednocześnie śledząc status, kluczowe wskaźniki wydajności załadunku i papierkową robotą - wszystko w jednym miejscu. Uber Freight zbudował jedną z najbardziej rozległych sieci logistycznych z ponad 130 000 przewoźników i tysiącami załadowców z firm z listy Fortune 500, takich jak LG, AB InBev, Nestle i Land O' Lakes.
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>