Tesla planuje radykalne zmiany w Gigafactory Berlin. Oto plan rozbudowy!

Tesla planuje radykalne zmiany w Gigafactory Berlin. Oto plan rozbudowy!
20.07.2023 12:30
Według najnowszych doniesień, Tesla planuje dokonać radykalnych zmian w swojej Gigafactory w Berlinie-Brandenburgii, przekształcając europejski zakład w największą fabrykę samochodów na kontynencie! Zakład ma być zdolny do produkcji 1 miliona pojazdów elektrycznych rocznie i baterii o łącznej pojemności 100 gigawatogodzin.
Według źródła Reuters, producent pojazdów elektrycznych skierował do niemieckich władz lokalnych prośbę o zgodę na kilka projektów budowlanych, w tym stworzenie nowego laboratorium do testowania ogniw akumulatorowych oraz rozbudowę instalacji do recyklingu wody. Planowana ekspansja zakładu ma zostać zrealizowana w trzech etapach, z pierwszymi zmianami datowanymi na pierwszą połowę przyszłego roku.
W ramach modyfikacji fabryki, Tesla planuje rozbudowę i modernizację różnych części zakładu, w tym prasowni i lakierni, a także budowę nowego magazynu materiałów. Gdy wszystkie etapy ekspansji zostaną zakończone, Tesla będzie w stanie wyprodukować w Niemczech więcej pojazdów niż Volkswagen w swojej gigantycznej fabryce w Wolfsburgu, która obecnie produkuje 800 000 samochodów rocznie.
Jednym z głównych założeń modyfikacji Gigafactory-Berlin jest zobowiązanie Tesli do minimalizacji zużycia wody. Tesla zgodziła się nie korzystać z dodatkowej pojemności wodnej, zamiast tego poddając recyklingowi 1,4 miliona metrów sześciennych wody, na której wykorzystanie ma już licencję. To proekologiczny krok, który ma pomóc w zminimalizowaniu wpływu na środowisko i utrzymaniu zrównoważonej produkcji.
Chociaż plany Tesli są ambitne, rozpoczęcie budowy musi jeszcze poczekać. Mieszkańcy Berlina-Brandenburgii mają prawo do zgłaszania swoich zastrzeżeń do połowy września. Producent będzie musiał wziąć pod uwagę opinią publiczną, planując dalsze działania związane z rozwojem Gigafactory.
Obecnie w berlińsko-brandenburskiej Gigafactory montowany jest Model Y - jednen z najbardziej przystępnych cenowo elektrycznych crossoverów marki Tesla. Produkcja tego modelu osiąga już 5000 sztuk tygodniowo. Choć Tesla nie podała konkretnego harmonogramu zwiększenia produkcji, raport Business Insider sugeruje, że plan firmy zakładający produkcję 6000 pojazdów elektrycznych tygodniowo został na razie wstrzymany.
W ostatnim czasie Tesla ograniczyła również sobotnie zmiany oraz liczbę pracowników tymczasowych w swojej niemieckiej fabryce. Mimo to, produkcja wciąż idzie zgodnie z planem, a firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia ambitnych celów produkcyjnych.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane