Zobacz, jak Tesla Semi wyprzedza ciężarówki z silnikiem Diesla na autostradzie!

Zobacz, jak Tesla Semi wyprzedza ciężarówki z silnikiem Diesla na autostradzie!
18.07.2023 20:00
Jeden z pojazdów Tesla Semi został niedawno zauważony na przełęczy Donner Pass w Kalifornii, bez trudu wyprzedzając inne półciężarówki klasy 8. Nie jest to pierwsza tego typu obserwacja, ponieważ Tesla drażniła się już z możliwościami Semi podczas premiery pojazdu, który został nazwany "bestią". Użytkownik Twittera Zanegler (@HinrichsZane), który udostępnił nowe filmy, wyjaśnia, że Tesla testuje niektóre ze swoich wczesnych pojazdów Semi "w pełni załadowanych", aby sprawdzić, czy wystąpią jakiekolwiek problemy z niezawodnością. Dzięki potężnemu trójsilnikowemu układowi napędowemu Tesla Semi ma przyspieszać od 0 do 100 km na godzinę w zaledwie 20 sekund (przy pełnym załadowaniu - co oznacza masę całkowitą (GCW) 37195 kg.
Nie wiemy jednak, jak bardzo taki rodzaj jazdy wpływa na zasięg, który według specyfikacji wynosi do 804 km. Większa prędkość oznacza większe zużycie energii, podczas gdy przyspieszenie w celu osiągnięcia określonej prędkości może być częściowo skompensowane hamowaniem regeneracyjnym.W szerszej analizie bardzo ważny jest również czynnik czasu, ponieważ oszczędność czasu (użytkowania pojazdu i pracy kierowcy) również ma wartość, która potencjalnie przewyższa wzrost zużycia energii.
Specyfikacja Tesli Semi (2022):
- W pełni załadowany przy masie całkowitej 37 195 kg
- Zasięg: około 483 km lub 804 km (dwie opcje akumulatorów)
- Zużycie energii: poniżej 1,24 kWh/km
- Szacowana pojemność akumulatora (na podstawie zasięgu i zużycia energii): poniżej 600 kWh lub 1 000 kWh (1 MWh)
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 20 sekund (przy pełnym obciążeniu)
- Prędkość na wzniesieniu 5%: Ograniczenie prędkości na autostradzie
- Układ napędowy: 3 niezależne silniki (w porównaniu z czterema silnikami w początkowych specyfikacjach z 2017 r.)
- Dwa silniki elektryczne do przyspieszania na tylnej osi (z automatycznym odłączaniem)
- Jeden silnik elektryczny do jazdy autostradowej na drugiej osi (stale włączony)
- Wirniki z rękawami z włókna węglowego, tak jak Plaid
- Szybkie ładowanie: do 70% zasięgu w 30 minut
- Oszczędność paliwa (szacunkowo): do 200000 USD w ciągu 3 lat
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Volvo EX90 2026: flagowy elektryczny SUV z dużym technologicznym skokiem 🚀

Volvo EX90 2026: flagowy elektryczny SUV z dużym technologicznym skokiem 🚀

Volvo EX90 to najważniejszy elektryczny SUV szwedzkiej marki, który miał stać się wizytówką nowej ery motoryzacji premium. Jego debiut w 2024 roku przyciągnął uwagę, ale też rozczarował wielu klientów. Zobacz więcej >>
🚐 Iveco eSuperJolly – nowy elektryczny van z Gliwic już gotowy do produkcji!

🚐 Iveco eSuperJolly – nowy elektryczny van z Gliwic już gotowy do produkcji!

Z taśm gliwickiego zakładu Stellantis zjechały pierwsze egzemplarze przedprodukcyjne Iveco eSuperJolly. To zupełnie nowy, w pełni elektryczny van włoskiej marki, który wkrótce zasili ofertę obok większego modelu Daily. Zobacz więcej >>
Globalny rynek magazynów energii przyspiesza – chińskie firmy zdominowały pierwsze półrocze 2025 🔋

Globalny rynek magazynów energii przyspiesza – chińskie firmy zdominowały pierwsze półrocze 2025 🔋

Globalny rynek systemów magazynowania energii (BESS – Battery Energy Storage Systems) w pierwszej połowie 2025 roku nabrał imponującego tempa. Z najnowszego raportu Rho Motion wynika, że tylko w ciągu sześciu miesięcy producenci ogniw dostarczyli o 17 proc. Zobacz więcej >>
🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane