Jeden z pojazdów Tesla Semi został niedawno zauważony na przełęczy Donner Pass w Kalifornii, bez trudu wyprzedzając inne półciężarówki klasy 8. Nie jest to pierwsza tego typu obserwacja, ponieważ Tesla drażniła się już z możliwościami Semi podczas premiery pojazdu, który został nazwany "bestią". Użytkownik Twittera Zanegler (@HinrichsZane), który udostępnił nowe filmy, wyjaśnia, że Tesla testuje niektóre ze swoich wczesnych pojazdów Semi "w pełni załadowanych", aby sprawdzić, czy wystąpią jakiekolwiek problemy z niezawodnością. Dzięki potężnemu trójsilnikowemu układowi napędowemu Tesla Semi ma przyspieszać od 0 do 100 km na godzinę w zaledwie 20 sekund (przy pełnym załadowaniu - co oznacza masę całkowitą (GCW) 37195 kg.
Nie wiemy jednak, jak bardzo taki rodzaj jazdy wpływa na zasięg, który według specyfikacji wynosi do 804 km. Większa prędkość oznacza większe zużycie energii, podczas gdy przyspieszenie w celu osiągnięcia określonej prędkości może być częściowo skompensowane hamowaniem regeneracyjnym.W szerszej analizie bardzo ważny jest również czynnik czasu, ponieważ oszczędność czasu (użytkowania pojazdu i pracy kierowcy) również ma wartość, która potencjalnie przewyższa wzrost zużycia energii.
Specyfikacja Tesli Semi (2022):
- W pełni załadowany przy masie całkowitej 37 195 kg
- Zasięg: około 483 km lub 804 km (dwie opcje akumulatorów)
- Zużycie energii: poniżej 1,24 kWh/km
- Szacowana pojemność akumulatora (na podstawie zasięgu i zużycia energii): poniżej 600 kWh lub 1 000 kWh (1 MWh)
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 20 sekund (przy pełnym obciążeniu)
- Prędkość na wzniesieniu 5%: Ograniczenie prędkości na autostradzie
- Układ napędowy: 3 niezależne silniki (w porównaniu z czterema silnikami w początkowych specyfikacjach z 2017 r.)
- Dwa silniki elektryczne do przyspieszania na tylnej osi (z automatycznym odłączaniem)
- Jeden silnik elektryczny do jazdy autostradowej na drugiej osi (stale włączony)
- Wirniki z rękawami z włókna węglowego, tak jak Plaid
- Szybkie ładowanie: do 70% zasięgu w 30 minut
- Oszczędność paliwa (szacunkowo): do 200000 USD w ciągu 3 lat