Zobacz, jak Tesla Semi wyprzedza ciężarówki z silnikiem Diesla na autostradzie!

Zobacz, jak Tesla Semi wyprzedza ciężarówki z silnikiem Diesla na autostradzie!
18.07.2023 20:00
Jeden z pojazdów Tesla Semi został niedawno zauważony na przełęczy Donner Pass w Kalifornii, bez trudu wyprzedzając inne półciężarówki klasy 8. Nie jest to pierwsza tego typu obserwacja, ponieważ Tesla drażniła się już z możliwościami Semi podczas premiery pojazdu, który został nazwany "bestią". Użytkownik Twittera Zanegler (@HinrichsZane), który udostępnił nowe filmy, wyjaśnia, że Tesla testuje niektóre ze swoich wczesnych pojazdów Semi "w pełni załadowanych", aby sprawdzić, czy wystąpią jakiekolwiek problemy z niezawodnością. Dzięki potężnemu trójsilnikowemu układowi napędowemu Tesla Semi ma przyspieszać od 0 do 100 km na godzinę w zaledwie 20 sekund (przy pełnym załadowaniu - co oznacza masę całkowitą (GCW) 37195 kg.
Nie wiemy jednak, jak bardzo taki rodzaj jazdy wpływa na zasięg, który według specyfikacji wynosi do 804 km. Większa prędkość oznacza większe zużycie energii, podczas gdy przyspieszenie w celu osiągnięcia określonej prędkości może być częściowo skompensowane hamowaniem regeneracyjnym.W szerszej analizie bardzo ważny jest również czynnik czasu, ponieważ oszczędność czasu (użytkowania pojazdu i pracy kierowcy) również ma wartość, która potencjalnie przewyższa wzrost zużycia energii.
Specyfikacja Tesli Semi (2022):
- W pełni załadowany przy masie całkowitej 37 195 kg
- Zasięg: około 483 km lub 804 km (dwie opcje akumulatorów)
- Zużycie energii: poniżej 1,24 kWh/km
- Szacowana pojemność akumulatora (na podstawie zasięgu i zużycia energii): poniżej 600 kWh lub 1 000 kWh (1 MWh)
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 20 sekund (przy pełnym obciążeniu)
- Prędkość na wzniesieniu 5%: Ograniczenie prędkości na autostradzie
- Układ napędowy: 3 niezależne silniki (w porównaniu z czterema silnikami w początkowych specyfikacjach z 2017 r.)
- Dwa silniki elektryczne do przyspieszania na tylnej osi (z automatycznym odłączaniem)
- Jeden silnik elektryczny do jazdy autostradowej na drugiej osi (stale włączony)
- Wirniki z rękawami z włókna węglowego, tak jak Plaid
- Szybkie ładowanie: do 70% zasięgu w 30 minut
- Oszczędność paliwa (szacunkowo): do 200000 USD w ciągu 3 lat
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane