Poznajcie nowy koncept wytrzymałego SUV-a Thar.e z napędem elektrycznym 4x4, który wygląda jak nowoczesny Jeep Wrangler EV, ale pochodzi od indyjskiego producenta Mahindra Automotive z Mumbaju w Indiach i jest gotowy do podbicia międzynarodowych rynków.
Mahindra Electric Automobiles (MEAL), dział biznesowy firmy Mahindra & Mahindra, jednego z największych producentów pojazdów w Indiach, zaprezentował Thar.e podczas środowej imprezy w Kapsztadzie w Republice Południowej Afryki.
Zdaniem producenta, Thar.e to więcej niż tylko "elektryczna ewolucja legendarnego samochodu terenowego". To "odważna, wyrazista transformacja stylizacji, która wciąż oddaje ducha autentycznego SUV-a Mahindry". Chociaż Thar.e czerpie elementy stylizacyjne z popularnego SUV-a Thar napędzanego benzyną, tworzy własną, innowacyjną ścieżkę.
Charakterystyczną cechą tego elektrycznego SUV-a jest jego solidna, wysoka sylwetka, która nadaje mu wygląd "eksploruj niemożliwe". Wnętrze Thar.e łączy w sobie minimalizm i funkcjonalność, a dzięki obrotowemu ekranowi, uchwytom i uproszczonemu układowi, SUV idealnie sprawdzi się do jazdy terenowej.
Mahindra twierdzi, że Thar.e zdecydowanie kroczy w przyszłość, opierając się na platformie INGLO EV - pochodnej platformy MEB Volkswagena. Chociaż szczegółowe dane techniczne nie zostały ujawnione, platforma EV Volkswagena została zaprojektowana tak, aby pasowała do różnorodnych pojazdów, w tym elektrycznych minivanów ID.3, ID.7 i ID.Buzz. Wtorkowe ogłoszenie producenta samochodów dotyczące dalszej współpracy z VW potwierdza ambicje Mahindry. Obydwie firmy podpisały wstępną umowę, na mocy której VW dostarczy komponenty MEB dla nowej platformy Mahindra INGLO EV.
Podczas wydarzenia Born EV w Banbury, Wielka Brytania, Mahindra zaprezentowała również trzy inne elektryczne SUV-y, wszystkie oparte na platformie INGLO MEB VW. Pierwszy z trzech nowych pojazdów elektrycznych ma być wprowadzony na rynek w październiku 2025 roku, a drugi rok później. Data premiery trzeciego elektrycznego SUV-a lub wytrzymałego Thar.e 4×4 nie została jeszcze ogłoszona.
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>