Porsche Taycan EV ustanowił oszałamiający rekord, pokonując trasę z Tajlandii do Singapuru - ponad 1844 km - w czasie krótszym niż 30 godzin. Pojazd stał się tym samym najszybszym całkowicie elektrycznym samochodem, który tego dokonał.
Wyzwania podjęło się trzech dziennikarzy, którzy usiedli za kierownicą Porsche Taycan 4S Cross Turismo, by wyruszyć w długą i wymagającą trasę z przedmieść Bangkoku do Ogrodów przy Zatoce w Singapurze. Kluczem do sukcesu było wyposażenie pojazdu w wydajny akumulator Performance Battery Plus, który zapewnił zasięg do 512 km, reflektory LED Porsche Bright Dynamic Light System Plus (PDLS+), które oświetlały drogę w nocy oraz system asystenta utrzymania pasa ruchu, który zadbał o to, aby Taycan nie zbaczał z właściwej trasy.
Podczas wyprawy dziennikarze zmieniali się za kierownicą co 25 minut, przy okazji korzystania z sieci szybkiego ładowania Shell Recharge High-Performance Charging (HPC). Ta nowoczesna infrastruktura powstała dzięki współpracy firm Shell i Porsche, które wyposażyły stacje ładowania w potężne ładowarki prądu stałego ABB o mocy 180 kW i 360 kW.
Szybkość i wydajność ładowania miały tutaj kluczowe znaczenie, ponieważ kierowcy obowiązani byli stosować się do limitów prędkości na drodze. By jak najbardziej zaoszczędzić na czasie, starali się oni rezerwować ładowarki z dużym wyprzedzeniem, nawet na godzinę przed rzeczywistym dotarciem na miejsce. Finalnie czas podróży wyniósł 29 godzin i 15 minut, co zostało uznane za nowy rekord dla pojazdu EV.
André Brand, dyrektor generalny Porsche Singapore, z dumą podkreślił, że Porsche Taycan już teraz wyznacza nowe standardy w dziedzinie sportowych osiągów, dynamicznego prowadzenia i efektywnego ładowania. Dodał również, że ten pierwszy w historii rekord z podróży z Tajlandii do Singapuru pokazuje, że długodystansowe podróże elektrycznymi pojazdami między krajami mogą być zarówno szybkie, jak i bezproblemowe.
Warto dodać, że Taycan był pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem Porsche, dostępnym w wielu wariantach: 4 Cross Turismo, 4S, 4S Cross Turismo, GTS, GTS Sport Turismo, Turbo, Turbo Cross Turismo i Turbo S. Następnym elektrycznym modelem Porsche będzie całkowicie elektryczny SUV Macan, którego debiut ma odbyć się w przyszłym roku.
W dalszej perspektywie, Porsche planuje wprowadzić na rynek elektryczne wersje modeli: 718 (w 2025 roku) oraz Cayenne (w 2026 roku), a także, co ciekawe, stworzyć luksusowy SUV EV klasy premium - o kodowej nazwie K1 - który będzie mógł konkurować z markami Lamborghini i Bentley. Model ten ma zadebiutować w 2027 roku.