Volkswagen nie budzi już takiego zainteresowania jak kiedyś.

Volkswagen nie budzi już takiego zainteresowania jak kiedyś.
18.09.2023 20:00
Grupa Volkswagen ma problem z popytem na swoje w pełni elektryczne samochody w Europie, co wkrótce może wpłynąć na jej główną fabrykę w Zwickau w Niemczech. Jak donoszą niemieckie media - Handelsblatt i Automobilwoche - osłabiony popyt, w połączeniu ze zmniejszonymi dotacjami, wyższą inflacją oraz konkurencją ze strony Tesli i chińskiego importu, może przełożyć się na redukcję produkcji i zatrudnienia. Przypomnijmy, że fabryka w Zwickau to jeden z flagowych projektów Volkswagena. Firma przekształciła fabrykę samochodów z silnikami spalinowymi w zakład produkujący samochody w 100% elektryczne. Pierwotny plan zakładał utrzymanie zatrudnienia z ery ICE poprzez zwiększenie mocy produkcyjnych samochodów w pełni elektrycznych do 330 000 (BEV są prostsze w montażu, a zatem wyższy wolumen był niezbędny do utrzymania zatrudnienia).
Początkowo transformacja zakończyła się sukcesem i sześć modeli opartych na MEB weszło do produkcji w zakładzie:
- dwa hatchbacki: Volkswagen ID.3 i Cupra Born
- dwa crossovery/SUV-y: Volkswagen ID.4 i Audi Q4 e-tron
- dwa crossovery/SUV-y (w stylu coupe): Volkswagen ID.5 i Audi Q4 Sportback e-tron

Wielkość produkcji osiągnęła rekordowy poziom 7100 sztuk tygodniowo (pięć dni roboczych) w listopadzie 2022 r., a nawet wzrosła do 7300 tygodniowo w marcu 2023 r.
Warunki rynkowe uległy jednak pogorszeniu. Jak donosi Reuters, rzecznik prasowy firmy potwierdził, że część pracowników zatrudnionych na umowach na czas określony nie znajdzie stałego zatrudnienia, co było początkowo planowane. Innymi słowy, siła robocza zostanie zredukowana. Producent samochodów stwierdził: "Volkswagen nadal jest w 100% przekonany o drodze do elektromobilności ... jednak w świetle obecnych warunków rynkowych nie możemy przedłużyć 269 umów, które wygasną wkrótce po upływie 12 miesięcy". Inne artykuły mówią, że kilkaset z 10700 miejsc pracy może zostać dotkniętych już w październiku. To nie pierwszy raz, kiedy słyszymy o problemach z popytem. Wcześniej słyszeliśmy o przełożonym uruchomieniu trzeciej zmiany w zakładzie w Emden w Niemczech, który jest drugim zakładem produkcyjnym Volkswagena ID.4 w Niemczech. Podobno ruch ten wpłynął również na uruchomienie ID.7 w tym zakładzie. Jeśli połączymy kropki z niedawnym ruchem Unii Europejskiej w celu zbadania importu chińskich samochodów elektrycznych, wyłania się interesujący obraz. Przemysł motoryzacyjny w Europie prawdopodobnie zdaje sobie sprawę ze swojej trudnej sytuacji i próbuje wymyślić, co zrobić.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane