Volkswagen nie budzi już takiego zainteresowania jak kiedyś.

Volkswagen nie budzi już takiego zainteresowania jak kiedyś.
18.09.2023 20:00
Grupa Volkswagen ma problem z popytem na swoje w pełni elektryczne samochody w Europie, co wkrótce może wpłynąć na jej główną fabrykę w Zwickau w Niemczech. Jak donoszą niemieckie media - Handelsblatt i Automobilwoche - osłabiony popyt, w połączeniu ze zmniejszonymi dotacjami, wyższą inflacją oraz konkurencją ze strony Tesli i chińskiego importu, może przełożyć się na redukcję produkcji i zatrudnienia. Przypomnijmy, że fabryka w Zwickau to jeden z flagowych projektów Volkswagena. Firma przekształciła fabrykę samochodów z silnikami spalinowymi w zakład produkujący samochody w 100% elektryczne. Pierwotny plan zakładał utrzymanie zatrudnienia z ery ICE poprzez zwiększenie mocy produkcyjnych samochodów w pełni elektrycznych do 330 000 (BEV są prostsze w montażu, a zatem wyższy wolumen był niezbędny do utrzymania zatrudnienia).
Początkowo transformacja zakończyła się sukcesem i sześć modeli opartych na MEB weszło do produkcji w zakładzie:
- dwa hatchbacki: Volkswagen ID.3 i Cupra Born
- dwa crossovery/SUV-y: Volkswagen ID.4 i Audi Q4 e-tron
- dwa crossovery/SUV-y (w stylu coupe): Volkswagen ID.5 i Audi Q4 Sportback e-tron

Wielkość produkcji osiągnęła rekordowy poziom 7100 sztuk tygodniowo (pięć dni roboczych) w listopadzie 2022 r., a nawet wzrosła do 7300 tygodniowo w marcu 2023 r.
Warunki rynkowe uległy jednak pogorszeniu. Jak donosi Reuters, rzecznik prasowy firmy potwierdził, że część pracowników zatrudnionych na umowach na czas określony nie znajdzie stałego zatrudnienia, co było początkowo planowane. Innymi słowy, siła robocza zostanie zredukowana. Producent samochodów stwierdził: "Volkswagen nadal jest w 100% przekonany o drodze do elektromobilności ... jednak w świetle obecnych warunków rynkowych nie możemy przedłużyć 269 umów, które wygasną wkrótce po upływie 12 miesięcy". Inne artykuły mówią, że kilkaset z 10700 miejsc pracy może zostać dotkniętych już w październiku. To nie pierwszy raz, kiedy słyszymy o problemach z popytem. Wcześniej słyszeliśmy o przełożonym uruchomieniu trzeciej zmiany w zakładzie w Emden w Niemczech, który jest drugim zakładem produkcyjnym Volkswagena ID.4 w Niemczech. Podobno ruch ten wpłynął również na uruchomienie ID.7 w tym zakładzie. Jeśli połączymy kropki z niedawnym ruchem Unii Europejskiej w celu zbadania importu chińskich samochodów elektrycznych, wyłania się interesujący obraz. Przemysł motoryzacyjny w Europie prawdopodobnie zdaje sobie sprawę ze swojej trudnej sytuacji i próbuje wymyślić, co zrobić.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane