Volkswagen ogranicza produkcję pojazdów elektrycznych w Europie z powodu zbyt małego popytu!

Volkswagen ogranicza produkcję pojazdów elektrycznych w Europie z powodu zbyt małego popytu!
27.09.2023 14:20
W obliczu doniesień o ograniczaniu produkcji pojazdów elektrycznych przez Volkswagena w dwóch niemieckich fabrykach, producent samochodów ujawnił przyczyny tych działań - spadek popytu na rynku. Niemiecki dziennik Automobilwoche podał, że firma zawiesi produkcję pojazdów elektrycznych w swoim zakładzie w Dreźnie, gdzie w zeszłym roku wyprodukowano 6500 egzemplarzy modelu ID.3.
Według niemieckiej agencji DPA News, producent tymczasowo wstrzyma produkcję modelu ID.3 na dwa tygodnie podczas jesiennych wakacji w Saksonii. Produkcja ma zostać wznowiona 16 października w trybie jednozmianowym, a około 300 pracowników zostanie przeniesionych do innych obszarów, w tym do "innowacyjnej produkcji i testowania".
Podobne działania mają miejsce w głównej fabryce Volkswagena w Zwichau, gdzie jedna z dwóch linii produkcyjnych zostanie zamknięta w czasie wakacji. Informacja ta pojawiła się po tym, jak VW ogłosił na początku tego miesiąca zwolnienie 269 tymczasowych pracowników w zakładzie. Warto podkreślić, że choć wstrzymanie produkcji niewątpliwie wpłynie na modele ID.3 i Cupra Born, Volkswagen planuje kontynuować normalną produkcję modeli ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 sportback e-tron w trybie 3-zmianowym. Firma również prowadzi rozmowy z lokalnymi przedstawicielami pracowników, aby ustalić, w jaki sposób kontynuować produkcję pojazdów elektrycznych w fabryce w Zwickau, jednakże nie podano jeszcze szczegółów odnośnie liczby jednostek lub pracowników objętych tymi zmianami.
Wydaje się, że głównym problemem Volkswagena jest trudność w pozyskaniu nowych zamówień na pojazdy elektryczne, wynikająca w szczególności z wysokiej inflacji i dopłat do odzwyczajania się od paliw kopalnych w Europie. Konkurencja w segmencie pojazdów elektrycznych, zwłaszcza ze strony firm takich jak Tesla i BYD, staje się coraz bardziej wymagająca.
W odpowiedzi na spadek popytu, Volkswagen obniżył ceny modeli ID.3 i ID.4 na rynku. Jednakże pozostaje pytanie, jak długo firma będzie w stanie utrzymać te działania. CEO Grupy Volkswagen, Oliver Blume, wyznaczył ambitny cel zwiększenia rentowności marki VW do 6,5% w ciągu najbliższych trzech lat, gdzie obecnie wynosi ona około 3,6%. W miarę jak inni producenci pojazdów elektrycznych, w tym Tesla, BYD i chińskie start-upy, dynamicznie się rozwijają, Volkswagen musi działać szybko, by nie pozostać w tyle.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Tesla Zbliża Się Do Ujawnienia Modelu 3 Ludicrous

Ostatnie zdjęcia pojazdu odświeżonego i zmienionego oznaczeniem Modelu 3 Tesli, zobaczone przed jednym ze sklepów marki, sugerują, że oczekiwana aktualizacja Ludicrous dla Modelu 3 Performance jest już na horyzoncie. Choć firma niedawno przeprowadziła renowację Modelu 3, wprowadzając szereg usprawnień, wciąż brakowało w ofercie wersji Performance. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane