Krótko po ujawnieniu zaawansowanej technologicznie linii produkcyjnej pojazdów elektrycznych nowej generacji w Japonii, Toyota podzieliła się ambitnym planem zwiększenia produkcji pojazdów elektrycznych, aby zablokować rogi swoim rosnącym amerykańskim i europejskim rywalom. Toyota poinformowała swoich głównych dostawców o nowym celu, jakim jest wyprodukowanie 600000 pojazdów elektrycznych w 2025 r., co stanowi trzykrotny wzrost w porównaniu z wcześniejszym celem, jakim było wyprodukowanie 190000 pojazdów elektrycznych w 2024 r., donosi japońska publikacja Nikkei. Gigant motoryzacyjny sprzedał 24000 pojazdów elektrycznych w 2022 roku i zamierza sprzedać 150000 pojazdów elektrycznych w 2023 roku, zgodnie z raportem. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż czystych pojazdów elektrycznych Toyoty stanowi ułamek sprzedaży Tesli i jest znacznie niższa niż Forda i General Motors. Firma planuje jednak nadrobić zaległości - w przygotowaniu jest aż 10 nowych pojazdów elektrycznych Toyoty i Lexusa, które mogą zostać wprowadzone na rynek do 2026 roku.
Toyota może być jednym z najlepszych sprzedawców pojazdów zelektryfikowanych w USA z ponad 20000 samochodów typu plug-in sprzedanych w pierwszej połowie 2023 r., ale sprzedaż czystych pojazdów elektrycznych wydaje się ponura. Do czerwca 2023 r. marka sprzedała 4776 pojazdów BEV, w tym crossover bZ4X i Lexus RZ 450e. Napędzany wodorem Mirai stanowił dodatkowe 1 722 sztuki w tym samym okresie.
Zakładając, że Toyota osiągnie swój cel, może nadal pozostać daleko w tyle za Teslą, BYD i innymi. Tesla szacuje, że w 2023 r. wyprodukuje 1,8 miliona pojazdów elektrycznych i zamierza rozszerzyć obecność swoich fabryk Giga na całym świecie, w tym nowej fabryki w Meksyku i być może w Indiach, aby wyprodukować pojazd elektryczny przeznaczony na rynek masowy, który ma kosztować 24000 dolarów. 19 września 2023 r. Toyota ujawniła swoją linię demonstracyjną pojazdów elektrycznych nowej generacji. Ogłoszenie obejmowało kilka modernizacji fabryk w całej Japonii, z inspirowanymi Teslą procesami produkcyjnymi, takimi jak giga odlewanie, trzyczęściowa struktura modułowa, linia rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych i wiele innych.
Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>