Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach
02.04.2024 16:00
W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Choć silniki wysokoprężne były używane przez Volvo od 1979 roku, ich oficjalne zliczenie rozpoczęło się dopiero w 1991 roku. W ciągu tych 33 lat produkcji firma wyprodukowała ponad 9 milionów samochodów z silnikiem Diesla.
Pierwszym modelem Volvo wyposażonym w silnik Diesla był 244 GL D6, który wykorzystywał jednostkę napędową od Volkswagena. Marka korzystała z zewnętrznych dostawców przez 22 lata, zanim wprowadziła własną jednostkę napędową Diesla na rynek w 2001 roku w modelu Volvo V70. Ten charakterystyczny dla marki silnik z pięcioma cylindrami zadebiutował, a w 2012 roku firma wprowadziła na rynek hybrydę plug-in z silnikiem Diesla - Volvo V60 D6. Decyzję o zakończeniu produkcji samochodów z silnikiem Diesla ogłoszono już w 2017 roku. Montaż silników Diesla w fabryce w Gandawie, w Belgii, zakończył się w lutym 2024 roku, a teraz identyczny krok podjęto w fabryce w Torslandzie.
Marka rezygnuje z silników Diesla z uwagi na spadające zainteresowanie tego rodzaju napędami. Pomimo że przez ostatnią dekadę silniki wysokoprężne cieszyły się popularnością jako bardziej ekologiczne rozwiązanie, już w 2023 roku sprzedaż elektrycznych modeli samochodów przewyższyła sprzedaż modeli z silnikami Diesla w Europie. Elektryczne pojazdy uplasowały się tuż za konwencjonalnymi modelami z silnikiem benzynowym. Planem Volvo na najbliższą przyszłość jest całkowita przejście na napęd czysto elektryczny do końca dekady, nawet kosztem rezygnacji z hybryd plug-in. Firma dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2040 roku. Obecnie marka w całości należy do chińskiego koncernu Geely i korzysta z jego platform oraz jednostek napędowych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

Jeszcze kilka lat temu naprawa samochodu elektrycznego po wypadku oznaczała dla właściciela i ubezpieczyciela znacznie wyższe wydatki niż w przypadku aut spalinowych. Najnowszy raport Generalnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV) pokazuje jednak, że sytuacja stopniowo się poprawia. Zobacz więcej >>
🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane