Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach
02.04.2024 16:00
W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Choć silniki wysokoprężne były używane przez Volvo od 1979 roku, ich oficjalne zliczenie rozpoczęło się dopiero w 1991 roku. W ciągu tych 33 lat produkcji firma wyprodukowała ponad 9 milionów samochodów z silnikiem Diesla.
Pierwszym modelem Volvo wyposażonym w silnik Diesla był 244 GL D6, który wykorzystywał jednostkę napędową od Volkswagena. Marka korzystała z zewnętrznych dostawców przez 22 lata, zanim wprowadziła własną jednostkę napędową Diesla na rynek w 2001 roku w modelu Volvo V70. Ten charakterystyczny dla marki silnik z pięcioma cylindrami zadebiutował, a w 2012 roku firma wprowadziła na rynek hybrydę plug-in z silnikiem Diesla - Volvo V60 D6. Decyzję o zakończeniu produkcji samochodów z silnikiem Diesla ogłoszono już w 2017 roku. Montaż silników Diesla w fabryce w Gandawie, w Belgii, zakończył się w lutym 2024 roku, a teraz identyczny krok podjęto w fabryce w Torslandzie.
Marka rezygnuje z silników Diesla z uwagi na spadające zainteresowanie tego rodzaju napędami. Pomimo że przez ostatnią dekadę silniki wysokoprężne cieszyły się popularnością jako bardziej ekologiczne rozwiązanie, już w 2023 roku sprzedaż elektrycznych modeli samochodów przewyższyła sprzedaż modeli z silnikami Diesla w Europie. Elektryczne pojazdy uplasowały się tuż za konwencjonalnymi modelami z silnikiem benzynowym. Planem Volvo na najbliższą przyszłość jest całkowita przejście na napęd czysto elektryczny do końca dekady, nawet kosztem rezygnacji z hybryd plug-in. Firma dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2040 roku. Obecnie marka w całości należy do chińskiego koncernu Geely i korzysta z jego platform oraz jednostek napędowych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane