Mercedes-Benz Planuje Wprowadzić Technologię Jazdy Autonomicznej Poziomu 3 w Stanach Zjednoczonych.

Mercedes-Benz Planuje Wprowadzić Technologię Jazdy Autonomicznej Poziomu 3 w Stanach Zjednoczonych.
29.09.2023 08:00
Mercedes-Benz ogłosił swoje plany dotyczące wprowadzenia technologii zautomatyzowanej jazdy poziomu 3 w Stanach Zjednoczonych do czwartego kwartału.
Ten luksusowy producent samochodów uzyskał już zgodę na swoją technologię zautomatyzowanej jazdy poziomu 3, znaną jako Drive Pilot, w Kalifornii i Nevadzie. Warto zaznaczyć, że Mercedes-Benz otrzymał zgodę w Kalifornii jeszcze przed Teslą, która pracuje nad technologią pełnego autonomicznego prowadzenia pojazdu.
Markus Schäfer, członek zarządu Mercedesa, wyraził entuzjazm po zatwierdzeniu Drive Pilot w Nevadzie, mówiąc: "Drive Pilot po raz kolejny pokazuje, że nasza firma jest liderem w dziedzinie innowacji. Certyfikacja w Nevadzie oznacza początek jego międzynarodowego wdrożenia, a wraz z nim początek nowej ery."
Drive Pilot będzie dostępny w formie rocznej subskrypcji, kosztując 2500 dolarów za pierwszy rok. Według Mercedes-Benz, Drive Pilot umożliwia samochodowi przejęcie kontroli nad funkcjami jazdy w określonych warunkach.
Dzięki poziomowi autonomii 3, Drive Pilot powinien być w stanie skutecznie monitorować drogi i wymagać minimalnej interakcji ze strony kierowcy. System autonomiczny może jednak w każdej chwili poprosić kierowcę o przejęcie kontroli. Kierowcy będą mieli 10 sekund na odpowiedź na prośbę Drive Pilot o przejęcie kontroli. Jeśli kierowca nie zareaguje w ciągu tego czasu, system uruchomi awaryjne zatrzymanie.
Mercedes-Benz planuje uruchomić usługę w tych dwóch stanach, oferując ją w ograniczonej liczbie pełni elektrycznych sedanów EQS w przyszłym kwartale. Niemiecki producent samochodów planuje także rozszerzyć usługę Drive Pilot na sedany Klasy S napędzane benzyną już w przyszłym roku.
Autor: Ala
Zdjęcia: group.mercedes-benz
|
Źródło: teslarati
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane