Mercedes-Benz ogłosił swoje plany dotyczące wprowadzenia technologii zautomatyzowanej jazdy poziomu 3 w Stanach Zjednoczonych do czwartego kwartału.
Ten luksusowy producent samochodów uzyskał już zgodę na swoją technologię zautomatyzowanej jazdy poziomu 3, znaną jako Drive Pilot, w Kalifornii i Nevadzie. Warto zaznaczyć, że Mercedes-Benz otrzymał zgodę w Kalifornii jeszcze przed Teslą, która pracuje nad technologią pełnego autonomicznego prowadzenia pojazdu.
Markus Schäfer, członek zarządu Mercedesa, wyraził entuzjazm po zatwierdzeniu Drive Pilot w Nevadzie, mówiąc: "Drive Pilot po raz kolejny pokazuje, że nasza firma jest liderem w dziedzinie innowacji. Certyfikacja w Nevadzie oznacza początek jego międzynarodowego wdrożenia, a wraz z nim początek nowej ery."
Drive Pilot będzie dostępny w formie rocznej subskrypcji, kosztując 2500 dolarów za pierwszy rok. Według Mercedes-Benz, Drive Pilot umożliwia samochodowi przejęcie kontroli nad funkcjami jazdy w określonych warunkach.
Dzięki poziomowi autonomii 3, Drive Pilot powinien być w stanie skutecznie monitorować drogi i wymagać minimalnej interakcji ze strony kierowcy. System autonomiczny może jednak w każdej chwili poprosić kierowcę o przejęcie kontroli. Kierowcy będą mieli 10 sekund na odpowiedź na prośbę Drive Pilot o przejęcie kontroli. Jeśli kierowca nie zareaguje w ciągu tego czasu, system uruchomi awaryjne zatrzymanie.
Mercedes-Benz planuje uruchomić usługę w tych dwóch stanach, oferując ją w ograniczonej liczbie pełni elektrycznych sedanów EQS w przyszłym kwartale. Niemiecki producent samochodów planuje także rozszerzyć usługę Drive Pilot na sedany Klasy S napędzane benzyną już w przyszłym roku.