Tesla Cybertruck, jedno z najbardziej oczekiwanych elektrycznych pojazdów ostatnich lat, pozostawiło entuzjastów i potencjalnych nabywców w napiętym oczekiwaniu na szczegółowe dane techniczne, zwłaszcza jeśli chodzi o zasięg. Od jego początkowego zaprezentowania w 2019 roku, dane dotyczące specyfikacji Cybertrucka były tematem spekulacji i zainteresowania, a liczby, takie jak zasięg 805 kilometrów, wkradły się do dyskusji. Jednak dwa lata temu Tesla usunęła wszelkie informacje techniczne na temat Cybertrucka ze swojej strony internetowej, zostawiając wszystkich w niepewności co do tego, czego można się spodziewać w kwestii zasięgu. Teraz, dzięki niedawnemu postowi na forum Cybertruck Owners Club, może być pewna jasność dotycząca zasięgu Cybertrucka. Użytkownik o pseudonimie CHC zauważył egzemplarz preprodukcyjny (RC) tego elektrycznego pick-upa na stacji Supercharger w Mojave, Kalifornia. Wzrósł zainteresowanie, więc CHC zatrzymał się obok Cybertrucka, by przyjrzeć się mu bliżej.
Po dokładniejszym przyjrzeniu się okazało się, że Cybertruck nie mógł się na ten moment naładować, a jego kierowca czekał na pomoc ze strony wozu lawetowego. Według autora pierwotnego postu, inżynier Tesli stwierdził, że nie zna dokładnego zasięgu pojazdu, ponieważ wszystkie egzemplarze RC wyświetlają jedynie procenty stanu naładowania baterii. Niemniej jednak inżynier sugerował, że zasięg Cybertrucka jest "taki sam lub lepszy niż Model X." Dla porównania, podstawowa wersja Tesli Model X z napędem na cztery koła i dwoma silnikami ma według oceny EPA zasięg wynoszący 560 km na pełnym naładowaniu, podczas gdy wersja Plaid z trzema silnikami może przejechać do 535 kilometrów na jednym ładowaniu, według oszacowań EPA.
W obszarze elektrycznych samochodów dostawczych, Cybertruck staje w konkurencji z pojazdami innych producentów. Rivian R1T, na przykład, oferuje zasięg wynoszący od 435 do 660 km, w zależności od wybranej konfiguracji układu napędowego. Ford F-150 Lightning, kolejny znaczący konkurent, zapewnia zasięg od 386 do 514 km na pełnym naładowaniu, w zależności od konkretnej specyfikacji baterii i silników. Brak wyraźnego wyświetlacza zasięgu na ekranie Cybertrucka prawdopodobnie tłumaczy, dlaczego wideo przedstawiające rosyjskojęzyczną osobę, która filmowała ekrany wewnętrzne Cybertrucka, pokazywało jedynie stan naładowania (SoC), a nie przewidywany zasięg.
Wraz z pierwszymi jednostkami Cybertrucka, które mają zostać dostarczone na koniec przyszłego miesiąca, wydaje się, że Tesla nadal doskonali różne aspekty pojazdu, w tym prognozy dotyczące zasięgu. W związku z tym, Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) niedawno opublikowała informacje dotyczące numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) Cybertrucka, sugerując, że pierwszy pick-up Tesli może ważyć mniej niż Ford F-150 Lightning, ale będzie w stanie przewozić więcej ładunku i ciągnąć większy ładunek niż pojazd elektryczny z logo Forda. Te dane tylko podsycają ekscytację i oczekiwanie związane z nadchodzącym debiutem Cybertrucka, pozostawiając potencjalnych nabywców w napiętym oczekiwaniu na jego oficjalne wprowadzenie na rynek.