Zasięg Tesli Cybertrucka może wynosić około 563 kilometrów.

Zasięg Tesli Cybertrucka może wynosić około 563 kilometrów.
24.10.2023 20:00
Tesla Cybertruck, jedno z najbardziej oczekiwanych elektrycznych pojazdów ostatnich lat, pozostawiło entuzjastów i potencjalnych nabywców w napiętym oczekiwaniu na szczegółowe dane techniczne, zwłaszcza jeśli chodzi o zasięg. Od jego początkowego zaprezentowania w 2019 roku, dane dotyczące specyfikacji Cybertrucka były tematem spekulacji i zainteresowania, a liczby, takie jak zasięg 805 kilometrów, wkradły się do dyskusji. Jednak dwa lata temu Tesla usunęła wszelkie informacje techniczne na temat Cybertrucka ze swojej strony internetowej, zostawiając wszystkich w niepewności co do tego, czego można się spodziewać w kwestii zasięgu. Teraz, dzięki niedawnemu postowi na forum Cybertruck Owners Club, może być pewna jasność dotycząca zasięgu Cybertrucka. Użytkownik o pseudonimie CHC zauważył egzemplarz preprodukcyjny (RC) tego elektrycznego pick-upa na stacji Supercharger w Mojave, Kalifornia. Wzrósł zainteresowanie, więc CHC zatrzymał się obok Cybertrucka, by przyjrzeć się mu bliżej.
Po dokładniejszym przyjrzeniu się okazało się, że Cybertruck nie mógł się na ten moment naładować, a jego kierowca czekał na pomoc ze strony wozu lawetowego. Według autora pierwotnego postu, inżynier Tesli stwierdził, że nie zna dokładnego zasięgu pojazdu, ponieważ wszystkie egzemplarze RC wyświetlają jedynie procenty stanu naładowania baterii. Niemniej jednak inżynier sugerował, że zasięg Cybertrucka jest "taki sam lub lepszy niż Model X." Dla porównania, podstawowa wersja Tesli Model X z napędem na cztery koła i dwoma silnikami ma według oceny EPA zasięg wynoszący 560 km na pełnym naładowaniu, podczas gdy wersja Plaid z trzema silnikami może przejechać do 535 kilometrów na jednym ładowaniu, według oszacowań EPA.
W obszarze elektrycznych samochodów dostawczych, Cybertruck staje w konkurencji z pojazdami innych producentów. Rivian R1T, na przykład, oferuje zasięg wynoszący od 435 do 660 km, w zależności od wybranej konfiguracji układu napędowego. Ford F-150 Lightning, kolejny znaczący konkurent, zapewnia zasięg od 386 do 514 km na pełnym naładowaniu, w zależności od konkretnej specyfikacji baterii i silników. Brak wyraźnego wyświetlacza zasięgu na ekranie Cybertrucka prawdopodobnie tłumaczy, dlaczego wideo przedstawiające rosyjskojęzyczną osobę, która filmowała ekrany wewnętrzne Cybertrucka, pokazywało jedynie stan naładowania (SoC), a nie przewidywany zasięg.
Wraz z pierwszymi jednostkami Cybertrucka, które mają zostać dostarczone na koniec przyszłego miesiąca, wydaje się, że Tesla nadal doskonali różne aspekty pojazdu, w tym prognozy dotyczące zasięgu. W związku z tym, Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) niedawno opublikowała informacje dotyczące numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) Cybertrucka, sugerując, że pierwszy pick-up Tesli może ważyć mniej niż Ford F-150 Lightning, ale będzie w stanie przewozić więcej ładunku i ciągnąć większy ładunek niż pojazd elektryczny z logo Forda. Te dane tylko podsycają ekscytację i oczekiwanie związane z nadchodzącym debiutem Cybertrucka, pozostawiając potencjalnych nabywców w napiętym oczekiwaniu na jego oficjalne wprowadzenie na rynek.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane