Ford wstrzymuje budowę wartej 3,5 miliarda dolarów fabryki akumulatorów LFP w Michigan.

Ford wstrzymuje budowę wartej 3,5 miliarda dolarów fabryki akumulatorów LFP w Michigan.
26.09.2023 20:00
Ford Motor Company wstrzymał budowę wartej 3,5 miliarda dolarów fabryki ogniw akumulatorowych w Marshall w stanie Michigan z dniem 25 września. Producent samochodów powołał się na obawy o swoją zdolność do konkurencyjnego prowadzenia zakładu w czasie, gdy jest zaangażowany w szersze negocjacje kontraktowe ze związkiem zawodowym United Auto Workers (UAW). Decyzja ta została podjęta po miesiącach sporów z lokalnymi mieszkańcami, Republikanami w Kongresie w związku z planowanym wykorzystaniem technologii akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) chińskiej firmy CATL oraz strajku w przemyśle motoryzacyjnym, który trwa już drugi tydzień.
"Wstrzymujemy prace i zamierzamy ograniczyć wydatki na budowę w Marshall, dopóki nie będziemy pewni naszej zdolności do konkurencyjnego prowadzenia zakładu" - powiedział rzecznik Forda T.R. Reid w rozmowie z The Detroit News. Dodał, że decyzja biznesowa Forda opierała się na "szeregu rozważań", ale nie chciał powiedzieć, czy trwający strajk United Auto Workers przeciwko Detroit Three był czynnikiem. "Nie podjęliśmy ostatecznej decyzji w sprawie inwestycji" - powiedział Reid o lokalizacji w Marshall. Ford ogłosił to w przeddzień podróży prezydenta Joe Bidena do Michigan 26 września, aby zebrać strajkujących pracowników UAW z zakładu montażowego Forda w Michigan w Wayne.
Następnego dnia były prezydent Donald Trump planuje wydarzenie w stylu ratusza w hrabstwie Macomb, aby zaapelować do pracowników branży motoryzacyjnej, których miejsca pracy są zagrożone w związku z przejściem na pojazdy elektryczne. Przewodniczący UAW Shawn Fain potępił Forda za decyzję o zawieszeniu budowy fabryki akumulatorów w Michigan, określając ją jako "haniebną", ledwie zawoalowaną groźbę Forda dotyczącą redukcji zatrudnienia", ponieważ producent samochodów jest zamknięty w trudnych negocjacjach ze związkiem zawodowym. "Zamknięcie 65 fabryk w ciągu ostatnich 20 lat nie wystarczyło Wielkiej Trójce, teraz chcą nam zagrozić zamknięciem zakładów, które nawet nie zostały jeszcze otwarte. Po prostu prosimy o sprawiedliwe przejście na pojazdy elektryczne, a Ford zamiast tego podwaja swój wyścig na dno" - powiedział w oświadczeniu.
Republikanie w Kongresie sprzeciwili się fabryce akumulatorów Forda w Michigan, argumentując, że może ona ułatwić przepływ amerykańskich dotacji podatkowych do Chin i uzależnić Forda od chińskiej technologii. Po wczorajszym oświadczeniu Forda, przedstawiciel Mike Gallagher, republikański przewodniczący komisji Izby Reprezentantów ds. Chin, powiedział, że ustawodawcy są "zachęcani do zobaczenia, jak Ford robi pierwszy kluczowy krok w celu ponownej oceny swojej umowy" z CATL. "Teraz Ford musi odwołać tę umowę na dobre" - dodał, według Reutersa. W lutym 2023 r. dyrektor generalny Forda Jim Farley i gubernator Michigan Gretchen Whitmer ogłosili plan zainwestowania 3,5 miliarda dolarów i stworzenia 2500 miejsc pracy w zakładzie w Michigan, położonym tuż za Marshall, miastem położonym kilka mil na wschód od Battle Creek. W ramach umowy stan Michigan i władze lokalne zgodziły się zapewnić Fordowi łącznie 1,7 miliarda dolarów dotacji publicznych.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane