Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely
20.11.2023 12:00
Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Następnie, w drugiej części, pojawia się Zeekr 007 w całej swojej żółtej okazałości. Cena tego innowacyjnego pojazdu zaczyna się od 229 900 juanów, co przekłada się na równowartość 128 100 złotych.
Zeekr 007 to samochód segmentu D o długości 4,87 metra i rozstawie osi wynoszącym 2,93 metra. Jest to pozycjonowanie, które plasuje go pomiędzy modelem Tesla Model 3 a Model S, oferując jednocześnie przestronny bagażnik o pojemności 462 litrów. Wariant podstawowy jest wyposażony w silnik o mocy 310 kW/421 KM, napędzający tylne koła. Alternatywnie, dostępna jest wersja z napędem na obie osie (AWD) o mocy 475 kW/646 KM. Ten ostatni potrafi przyspieszyć do 100 km/h w imponujących 2,84 sekundy podczas gdy najsłabszy osiąga tę prędkość po 5,4 sekundy.
Niezwykle interesujące jest to, że Zeekr 007 został stworzony na platformie PMA2+, będącej efektem współpracy Geely i Volvo. To zaskakujące, gdyż wcześniej wykorzystywano platformy SEA. Wybór nowej bazy wynika prawdopodobnie z napięcia w instalacji, ponieważ platformy SEA korzystają z architektury 400 V, a PMA2+ z architektury 800 V. Dodatkową innowacją jest jednoczęściowy odlew z aluminium w tylnej części podwozia. Zeekr 007 będzie dostępny z bateriami umożliwiającymi przejechanie odległości 688 lub 870 jednostek CLTC, przy czym pojemności tych baterii nie zostały ujawnione. Odpowiadające tym wartościom są odpowiednio około 441 i 558 kilometrów w rzeczywistym trybie mieszanym, co przekłada się na 520 lub 650 jednostek WLTP według naszych obliczeń. Auto będzie także wyposażone w lidar, 12 kamer działających w wysokiej rozdzielczości, tradycyjne radary oraz czujniki ultradźwiękowe.
Ceny Zeekr 007 zaczynają się od 229900 juanów, co przekłada się na równowartość 128100 złotych. Planowane dostawy mają ruszyć w styczniu 2024 roku. Warto wspomnieć, że najtańsza Tesla Model 3 RWD w Chinach kosztuje od 261400 juanów, co sugeruje, że cena Zeekr 007 w Polsce mogłaby zaczynać się od 181200 złotych, przeliczając proporcjonalnie. Ostateczna ocena tego elektrycznego pojazdu będzie jednak uzależniona od jego rzeczywistych osiągów na drodze oraz przyjęcia przez rynek.
Obejrzyj debiutancką reklamę ➡️
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane