Honda debiutuje z rowerem elektrycznym na Japan Mobility Show.

Honda debiutuje z rowerem elektrycznym na Japan Mobility Show.
05.11.2023 17:58
Honda, przyglądając się schematom niemal każdego innego dużego producenta samochodów, zadebiutowała swoim pierwszym rowerem elektrycznym, który nosi nazwę Honda e-MTB.
Ten motocykl właśnie został zaprezentowany na Japan Mobility Show w Tokio, dołączając do innych futurystycznych debiutów wiodących japońskich producentów motocykli i samochodów.
Honda e-MTB wydaje się bardziej przypominać rower elektryczny do zjazdów i zachowuje dość realistyczny design. W odróżnieniu od niektórych koncepcji rowerów elektrycznych, które są często zbyt futurystyczne, Honda prezentuje się bardziej jak pojazd gotowy do produkcji. To obiecujący znak, że niektóre z tych projektów mogą kiedyś trafić na rynek.
Rower elektryczny wykorzystuje istniejący silnik Brose z napędem środkowym, co oznacza, że Honda nie musiała wynajdować koła na nowo. Dzięki wykorzystaniu sprawdzonych komponentów do rowerów elektrycznych, firma mogła skupić się bardziej na ogólnym wyglądzie i konstrukcji roweru, pozostawiając produkcję części specjalistycznym firmom, które działają na rynku od wielu lat.
Rower z pełnym zawieszeniem wyposażony jest w układ napędowy SRAM Eagle AXS, hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano, zawieszenie Fox z przodu i z tyłu, opuszczaną sztycę RockShox Reverb, koła DT Swiss XM 1700 i opony Maxxis Minion DHF.
Celem Hondy było połączenie wrażeń motocyklowych i rowerowych w jednym produkcie, który sprawdzi się w trudnym terenie. Warto zaznaczyć, że Honda nie jest pierwszym producentem samochodów ani motocykli, który zdecydował się na rozwijanie rowerów elektrycznych jako części swojej oferty.
Inni producenci, takie jak Harley-Davidson z projektem Serial 1, Porsche, które zakupiło firmy Greyp i Fazua oraz wprowadziło własne e-rowery, czy Peugeot z szeroką gamą rowerów elektrycznych, także podążają tą ścieżką. Nawet General Motors próbował stworzyć własny rower elektryczny, chociaż projekt ten został zaniechany przed wprowadzeniem na rynek.
Podobnie jak HUMMER i Jeep, coraz więcej producentów samochodów widzi rynek rowerów elektrycznych jako potencjalnie opłacalny sposób na poszerzenie swojej oferty i przyciągnięcie większej liczby klientów do swojego ekosystemu transportowego.
Autor: Ala
Zdjęcia: electrek
|
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Omówimy tu kilka wad Volvo EX30, najnowszego kompaktowego crossovera elektrycznego marki. Każdy samochód ma swoje zalety i wady, i EX30 nie jest wyjątkiem. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane