Kiedy oczekiwania są duże, a technologia musi sprostać wyzwaniom, opóźnienia mogą stać się nieuniknione. Taka właśnie wydaje się być sytuacja z premierą Audi Q6 e-tron, która została odroczona do marca 2024 roku, co wpłynie również na prezentację Porsche Macan EV. Informacje te ujawnił niemiecki tygodnik "Automobilwoche". Początkowo zakładano, że debiut Audi Q6 e-tron odbędzie się wcześniej, ale teraz data została przesunięta "prawdopodobnie do marca 2024". To opóźnienie ma swoje konsekwencje dla Porsche, ponieważ obie marki zawarły umowę, zgodnie z którą Porsche Macan EV miał zadebiutować na platformie PPE po Audi. Plan zakładał, że oba samochody trafią do nabywców w 2024 roku.
Jednym z kluczowych czynników, które spowodowały to opóźnienie, była dostępność odpowiedniego oprogramowania. Choć zespoły napędowe dla samochodów na platformie PPE miały być gotowe od 2022 roku, brakowało niezbędnego oprogramowania. Pierwotnie zakładano, że oprogramowanie zostanie ukończone w 2023 roku, co pozwoliłoby na debiut pojazdów na początku 2024 roku. Jednak teraz wydaje się, że ta data jest już nieaktualna. Decyzję o przesunięciu premiery Audi Q6 e-tron podjął nowy prezes Audi, Gernot Doellner, a przewiduje się, że prezentacja samochodu odbędzie się prawdopodobnie w marcu 2024 roku. Ze względu na umowę między Audi i Porsche, debiut Porsche Macan EV może nastąpić najwcześniej w marcu lub kwietniu. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie szef koncernu Volkswagen, Oliver Blume, który pełni również funkcję prezesa Porsche.



Platforma PPE, opracowana przez Audi i Porsche, ma na celu połączenie najlepszych cech platformy J1, wykorzystywanej w modelu Porsche Taycan (o architekturze 800 V), z modułowością platformy MEB. W najbliższych latach ma ona posłużyć jako baza dla wszystkich elektrycznych modeli Audi i Porsche w segmentach od D w górę. W oparciu o platformę PPE powstaną modele takie jak wspomniane Audi Q6 e-tron, Audi A6 e-tron czy Audi A4 e-tron. Jednak w przyszłości platformę PPE ma zastąpić ujednolicona platforma SSP, co stanowi część strategii koncernu Volkswagen na rzecz elektryfikacji i zrównoważonego transportu.