Trzej mężczyźni ze Szwajcarii utworzyli zespół Peak Evolution, którego celem jest zdobycie szczytu Ojos del Salado w Chile – najwyższego aktywnego wulkanu na świecie – w ciężarówce zasilanej energią słoneczną. Zbudowany na zamówienie pojazd elektryczny zasilany energią słoneczną jest w drodze do Chile, a jeśli zespół odniesie sukces, ustanowi rekord świata, który dosłownie wyniesie pojazd elektryczny na nowy poziom... poziom 6893 metrów.
Aby zrealizować to wyjątkowe przedsięwzięcie, zespół Peak Evolution uzyskał wsparcie od Gebrüder Weiss, najstarszej firmy logistycznej na świecie, która jest oficjalnym partnerem wyprawy. Partnerstwo to jest owocem blisko czterech lat ciężkiej pracy i wysiłku. Patrik Koller, współtwórca zespołu i dyrektor finansowy, wyjaśnia:
"Nasz pojazd pozwala na wykonywanie najbardziej wymagających zadań transportowych, zarówno w górnictwie, jak i przy budowie elektrowni słonecznych na dużych wysokościach, przy zachowaniu przyjaznego dla środowiska i ekonomicznie efektywnego podejścia. Nasza wyprawa ma na celu udowodnienie komercyjnej opłacalności naszego produktu. Dzięki partnerstwu z Gebrüder Weiss, który podziela naszą wizję zrównoważonej mobilności, będziemy mogli czerpać z tego korzyści w przyszłości jako międzynarodowa firma transportowa."
Wprowadzając swoją wielofunkcyjną ciężarówkę zasilaną energią słoneczną na wulkan tam, gdzie nie było jeszcze żadnego innego pojazdu, zespoły chcą zaprezentować wydajność pojazdów o zerowej emisji i możliwości alternatywnych układów napędowych. Skoro o tym mowa, minivan Aebi Schmidt posiada dwa silniki elektryczne o mocy 240 kW lub 380 KM i jest w stanie zapewnić zasięg 200 km na jednym ładowaniu. Elektryczna ciężarówka jest również wyposażona w panele słoneczne, które umożliwiają jej ładowanie podczas wspinaczki na wulkan. Cały system fotowoltaiczny obejmuje 42 metry kwadratowe paneli umieszczonych na dachu ciężarówki oraz mobilne moduły boczne o łącznej mocy 7,4 kWp.
Jak dotąd pojazd przemierzył już 889 km z Szwajcarii do Rotterdamu w Holandii, gdzie został załadowany do 40-stopowego kontenera z podwójną podłogą, zabezpieczającą w ten sposób cały sprzęt i akumulator. Obecnie ciężarówka zasilana pokonuje trasę 12 021 km z Rotterdamu do San Antonio w Chile, a potem zostanie przetransportowana na dystansie 780 km do Salar de Maricunga, gdzie zostanie ponownie zmontowana i rozpocznie wjazd na górę wulkanu.
Cały przebieg wyprawy jest dokumentowany przez zespół kamerzystów pod kierownictwem wielokrotnie nagradzanego szwajcarskiego reżysera Claudio von Planty. Z pewnością będziemy śledzić postępy zespołu Peak Evolution w pogoni za rekordem świata w zakresie pojazdów elektrycznych. Poniżej znajduje się zwiastun misji:
Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>