BMW Serii 7 z funkcją Jazdy Półautonomicznej: "Oczy poza Drogą"

BMW Serii 7 z funkcją Jazdy Półautonomicznej: "Oczy poza Drogą"
13.11.2023 12:00
W grudniu 2023 roku BMW wprowadzi nową funkcję jazdy półautonomicznej 3. poziomu dla modeli Serii 7, zwaną BMW Personal Pilot L3. Ta innowacyjna technologia pozwoli kierowcom korzystać z autonomicznej jazdy na wybranych autostradach w Niemczech, osiągając prędkość do 60 km/h. Dzięki temu rozwiązaniu, za kwotę 6000 euro (27430 złotych), potencjalni nabywcy będą mogli doświadczyć komfortu podróży z "oczami poza drogą". Funkcja ta będzie dostępna dla wszystkich modeli BMW Serii 7, z wyjątkiem BMW i7 eDrive50 oraz BMW i7 M70 xDrive, i będzie wymagała dodatkowego pakietu BMW Connected Drive z łącznością 5G, umożliwiającego korzystanie z dynamicznie aktualizowanych map drogowych. Elektronika umożliwiająca tę funkcję będzie montowana od marca 2024 roku.
Paradoksalnie, choć ograniczenie prędkości do 60 km/h na autostradzie może wydawać się niewielkim krokiem naprzód, w praktyce oznacza to, że system będzie szczególnie przydatny w przypadku korków, które często występują w okolicach dużych miast. Pomimo ograniczenia prędkości, BMW podkreśla, że system jest wyposażony w zaawansowane sensory, takie jak kamera o matrycy 8 megapikseli, lidar (radar laserowy) oraz radar pełnego zasięgu, co umożliwia jazdę również w warunkach nocnych.
Funkcja BMW Personal Pilot L3 reprezentuje 3. poziom autonomii, co oznacza, że pojazd jest w stanie przejąć kontrolę nad jazdą, pozwalając kierowcy na tymczasowe odwrócenie uwagi od drogi. W przypadku sytuacji awaryjnej, kierowca ma 10 sekund na ponowne przejęcie kontroli nad pojazdem. W razie wypadku w ciągu tego czasu, odpowiedzialność spada na producenta, a nie na kierowcę. Aby korzystać z funkcji Personal Pilot L3, kierowca musi wykupić specjalny pakiet BMW Connected Drive z łącznością 5G, co pozwala na korzystanie z dynamicznie aktualizowanych map. Ta innowacyjna funkcja jest krokiem w stronę pełnej autonomii, reprezentowanej przez poziom 4. autonomicznej jazdy, gdzie pojazd nie wymaga już obecności kierownicy czy pedałów.
Podsumowując, BMW Serii 7 z funkcją jazdy półautonomicznej 3. poziomu otwiera nowy rozdział w dziedzinie autonomicznych technologii, zapewniając kierowcom wyjątkowy komfort podróży na autostradzie, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa i kontroli nad pojazdem.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane