Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?

Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?
07.11.2023 20:00
W Niemczech, słynących z precyzyjnych przepisów i rygorystycznego podejścia do kwestii środowiskowych, pojawiły się pierwsze Superchargery v4, które stanowią ważny krok w kierunku rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Jednak, choć ich uruchomienie budzi entuzjazm, pojawiły się wątpliwości, czy działają zgodnie z obowiązującymi przepisami niemieckiego prawa. Niemcy są znane z rozwiniętej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych, ale przepisy dotyczące tych stacji są bardzo precyzyjne. Nowe stacje muszą spełniać szereg wymagań, takich jak informowanie o stawkach za ładowanie, posiadanie niezależnego licznika energii widocznego dla użytkownika, oraz umożliwienie płatności kartą bez zbędnych formalności, jak rejestracje czy abonamenty. Pierwszy Supercharger v4 w Niemczech został uruchomiony na zachód od Kolonii. To ważny krok, ponieważ te stacje ładowania powinny być kompatybilne z pojazdami różnych marek, co oznacza większą dostępność dla właścicieli samochodów elektrycznych. Jednak po uruchomieniu pojawiły się pytania dotyczące zgodności z niemieckim prawem.
W Peine, na jednym z Superchargerów v4, pojawiły się stawki za ładowanie. Cena dla użytkowników Tesli wynosi 0,42-0,46 euro za kWh, ale na wyświetlaczu można znaleźć informację o cenie wynoszącej 0,55 euro za kWh, a w godzinach szczytu nawet 0,63 euro za kWh. Te dwie ostatnie kwoty dotyczą ładowania z marszu, bez konieczności wykupienia dodatkowego abonamentu. Jednak istnieje możliwość obniżenia tych cen dla właścicieli Tesli poprzez wykupienie abonamentu o koszcie 12,99 euro miesięcznie. Superchargery v4 zostały zainstalowane kilka miesięcy wcześniej, ale zostały uruchomione dopiero teraz. To ciekawe, że uruchomienie nastąpiło w tym samym czasie, gdy Elon Musk odwiedzał Giga Berlin. Informacje o stawkach za ładowanie i możliwość płatności kartą z użyciem bezstykowego terminala są wymogiem niemieckiego prawa dotyczącym nowych stacji ładowania. Jednak, nawet w Niemczech istnieją wątpliwości, czy Supercharger v4 spełniają wszystkie te wymagania i czy posiadają odpowiednie pozwolenia.
Portal Teslamag spekuluje, że Elon Musk mógł dostarczyć właściwe rozwiązania lub zignorować niemiecką biurokrację, decydując się na dostarczenie Superchargerów v4, które jego zdaniem posiadają wszystkie istotne elementy. Obydwa Superchargery v4 zostały uruchomione tego samego dnia, choć oficjalna prezentacja i "oddanie do użytku" miało miejsce już w październiku. Superchargery v4 stanowią ważny krok w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Są one pierwszymi urządzeniami, które mają obsłużyć modele różnych producentów z różnie ulokowanymi portami ładowania. Mają dłuższe kable i działają z mocą do 250 kW, ale tabliczki znamionowe na niektórych z nich wskazują na napięcia wyższe niż 500 V, co oznacza, że mogą dostarczać jeszcze większą moc, nawet do 350-400 kW. Mimo wątpliwości co do zgodności Superchargerów v4 z niemieckim prawem, ich uruchomienie jest ważnym krokiem w kierunku popularyzacji pojazdów elektrycznych w Niemczech. To inwestycja w rozwijającą się branżę elektrycznej mobilności, która staje się coraz bardziej istotna w kontekście walki ze zmianami klimatycznymi. Teraz pozostaje czekać na rozstrzygnięcie, czy te stacje ładowania spełniają wszystkie wymagania niemieckiego prawa, czy też konieczne będą dalsze dostosowania.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane