Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?

Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?
07.11.2023 20:00
W Niemczech, słynących z precyzyjnych przepisów i rygorystycznego podejścia do kwestii środowiskowych, pojawiły się pierwsze Superchargery v4, które stanowią ważny krok w kierunku rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Jednak, choć ich uruchomienie budzi entuzjazm, pojawiły się wątpliwości, czy działają zgodnie z obowiązującymi przepisami niemieckiego prawa. Niemcy są znane z rozwiniętej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych, ale przepisy dotyczące tych stacji są bardzo precyzyjne. Nowe stacje muszą spełniać szereg wymagań, takich jak informowanie o stawkach za ładowanie, posiadanie niezależnego licznika energii widocznego dla użytkownika, oraz umożliwienie płatności kartą bez zbędnych formalności, jak rejestracje czy abonamenty. Pierwszy Supercharger v4 w Niemczech został uruchomiony na zachód od Kolonii. To ważny krok, ponieważ te stacje ładowania powinny być kompatybilne z pojazdami różnych marek, co oznacza większą dostępność dla właścicieli samochodów elektrycznych. Jednak po uruchomieniu pojawiły się pytania dotyczące zgodności z niemieckim prawem.
W Peine, na jednym z Superchargerów v4, pojawiły się stawki za ładowanie. Cena dla użytkowników Tesli wynosi 0,42-0,46 euro za kWh, ale na wyświetlaczu można znaleźć informację o cenie wynoszącej 0,55 euro za kWh, a w godzinach szczytu nawet 0,63 euro za kWh. Te dwie ostatnie kwoty dotyczą ładowania z marszu, bez konieczności wykupienia dodatkowego abonamentu. Jednak istnieje możliwość obniżenia tych cen dla właścicieli Tesli poprzez wykupienie abonamentu o koszcie 12,99 euro miesięcznie. Superchargery v4 zostały zainstalowane kilka miesięcy wcześniej, ale zostały uruchomione dopiero teraz. To ciekawe, że uruchomienie nastąpiło w tym samym czasie, gdy Elon Musk odwiedzał Giga Berlin. Informacje o stawkach za ładowanie i możliwość płatności kartą z użyciem bezstykowego terminala są wymogiem niemieckiego prawa dotyczącym nowych stacji ładowania. Jednak, nawet w Niemczech istnieją wątpliwości, czy Supercharger v4 spełniają wszystkie te wymagania i czy posiadają odpowiednie pozwolenia.
Portal Teslamag spekuluje, że Elon Musk mógł dostarczyć właściwe rozwiązania lub zignorować niemiecką biurokrację, decydując się na dostarczenie Superchargerów v4, które jego zdaniem posiadają wszystkie istotne elementy. Obydwa Superchargery v4 zostały uruchomione tego samego dnia, choć oficjalna prezentacja i "oddanie do użytku" miało miejsce już w październiku. Superchargery v4 stanowią ważny krok w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Są one pierwszymi urządzeniami, które mają obsłużyć modele różnych producentów z różnie ulokowanymi portami ładowania. Mają dłuższe kable i działają z mocą do 250 kW, ale tabliczki znamionowe na niektórych z nich wskazują na napięcia wyższe niż 500 V, co oznacza, że mogą dostarczać jeszcze większą moc, nawet do 350-400 kW. Mimo wątpliwości co do zgodności Superchargerów v4 z niemieckim prawem, ich uruchomienie jest ważnym krokiem w kierunku popularyzacji pojazdów elektrycznych w Niemczech. To inwestycja w rozwijającą się branżę elektrycznej mobilności, która staje się coraz bardziej istotna w kontekście walki ze zmianami klimatycznymi. Teraz pozostaje czekać na rozstrzygnięcie, czy te stacje ładowania spełniają wszystkie wymagania niemieckiego prawa, czy też konieczne będą dalsze dostosowania.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
 „Dekalog bezpiecznego kierowcy” od GDDKiA – sprawdź, czy jeździsz odpowiedzialnie! 🚗

„Dekalog bezpiecznego kierowcy” od GDDKiA – sprawdź, czy jeździsz odpowiedzialnie! 🚗

🗓 25 lipca – Dzień Bezpiecznego Kierowcy to dobra okazja, by przypomnieć sobie podstawowe zasady bezpiecznej jazdy – zwłaszcza w sezonie wakacyjnym, kiedy wiele osób rusza w dłuższe trasy. Z tej okazji GDDKiA opublikowała swój „Dekalog bezpiecznego kierowcy” – praktyczny zestaw porad, który może uratować nie tylko wakacje, ale i zdrowie oraz życie podróżnych. Zobacz więcej >>
Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane