Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?

Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?
07.11.2023 20:00
W Niemczech, słynących z precyzyjnych przepisów i rygorystycznego podejścia do kwestii środowiskowych, pojawiły się pierwsze Superchargery v4, które stanowią ważny krok w kierunku rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Jednak, choć ich uruchomienie budzi entuzjazm, pojawiły się wątpliwości, czy działają zgodnie z obowiązującymi przepisami niemieckiego prawa. Niemcy są znane z rozwiniętej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych, ale przepisy dotyczące tych stacji są bardzo precyzyjne. Nowe stacje muszą spełniać szereg wymagań, takich jak informowanie o stawkach za ładowanie, posiadanie niezależnego licznika energii widocznego dla użytkownika, oraz umożliwienie płatności kartą bez zbędnych formalności, jak rejestracje czy abonamenty. Pierwszy Supercharger v4 w Niemczech został uruchomiony na zachód od Kolonii. To ważny krok, ponieważ te stacje ładowania powinny być kompatybilne z pojazdami różnych marek, co oznacza większą dostępność dla właścicieli samochodów elektrycznych. Jednak po uruchomieniu pojawiły się pytania dotyczące zgodności z niemieckim prawem.
W Peine, na jednym z Superchargerów v4, pojawiły się stawki za ładowanie. Cena dla użytkowników Tesli wynosi 0,42-0,46 euro za kWh, ale na wyświetlaczu można znaleźć informację o cenie wynoszącej 0,55 euro za kWh, a w godzinach szczytu nawet 0,63 euro za kWh. Te dwie ostatnie kwoty dotyczą ładowania z marszu, bez konieczności wykupienia dodatkowego abonamentu. Jednak istnieje możliwość obniżenia tych cen dla właścicieli Tesli poprzez wykupienie abonamentu o koszcie 12,99 euro miesięcznie. Superchargery v4 zostały zainstalowane kilka miesięcy wcześniej, ale zostały uruchomione dopiero teraz. To ciekawe, że uruchomienie nastąpiło w tym samym czasie, gdy Elon Musk odwiedzał Giga Berlin. Informacje o stawkach za ładowanie i możliwość płatności kartą z użyciem bezstykowego terminala są wymogiem niemieckiego prawa dotyczącym nowych stacji ładowania. Jednak, nawet w Niemczech istnieją wątpliwości, czy Supercharger v4 spełniają wszystkie te wymagania i czy posiadają odpowiednie pozwolenia.
Portal Teslamag spekuluje, że Elon Musk mógł dostarczyć właściwe rozwiązania lub zignorować niemiecką biurokrację, decydując się na dostarczenie Superchargerów v4, które jego zdaniem posiadają wszystkie istotne elementy. Obydwa Superchargery v4 zostały uruchomione tego samego dnia, choć oficjalna prezentacja i "oddanie do użytku" miało miejsce już w październiku. Superchargery v4 stanowią ważny krok w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Są one pierwszymi urządzeniami, które mają obsłużyć modele różnych producentów z różnie ulokowanymi portami ładowania. Mają dłuższe kable i działają z mocą do 250 kW, ale tabliczki znamionowe na niektórych z nich wskazują na napięcia wyższe niż 500 V, co oznacza, że mogą dostarczać jeszcze większą moc, nawet do 350-400 kW. Mimo wątpliwości co do zgodności Superchargerów v4 z niemieckim prawem, ich uruchomienie jest ważnym krokiem w kierunku popularyzacji pojazdów elektrycznych w Niemczech. To inwestycja w rozwijającą się branżę elektrycznej mobilności, która staje się coraz bardziej istotna w kontekście walki ze zmianami klimatycznymi. Teraz pozostaje czekać na rozstrzygnięcie, czy te stacje ładowania spełniają wszystkie wymagania niemieckiego prawa, czy też konieczne będą dalsze dostosowania.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane