Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?

Superchargery v4 ruszyły w Niemczech: Czy działają zgodnie z prawem?
07.11.2023 20:00
W Niemczech, słynących z precyzyjnych przepisów i rygorystycznego podejścia do kwestii środowiskowych, pojawiły się pierwsze Superchargery v4, które stanowią ważny krok w kierunku rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Jednak, choć ich uruchomienie budzi entuzjazm, pojawiły się wątpliwości, czy działają zgodnie z obowiązującymi przepisami niemieckiego prawa. Niemcy są znane z rozwiniętej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych, ale przepisy dotyczące tych stacji są bardzo precyzyjne. Nowe stacje muszą spełniać szereg wymagań, takich jak informowanie o stawkach za ładowanie, posiadanie niezależnego licznika energii widocznego dla użytkownika, oraz umożliwienie płatności kartą bez zbędnych formalności, jak rejestracje czy abonamenty. Pierwszy Supercharger v4 w Niemczech został uruchomiony na zachód od Kolonii. To ważny krok, ponieważ te stacje ładowania powinny być kompatybilne z pojazdami różnych marek, co oznacza większą dostępność dla właścicieli samochodów elektrycznych. Jednak po uruchomieniu pojawiły się pytania dotyczące zgodności z niemieckim prawem.
W Peine, na jednym z Superchargerów v4, pojawiły się stawki za ładowanie. Cena dla użytkowników Tesli wynosi 0,42-0,46 euro za kWh, ale na wyświetlaczu można znaleźć informację o cenie wynoszącej 0,55 euro za kWh, a w godzinach szczytu nawet 0,63 euro za kWh. Te dwie ostatnie kwoty dotyczą ładowania z marszu, bez konieczności wykupienia dodatkowego abonamentu. Jednak istnieje możliwość obniżenia tych cen dla właścicieli Tesli poprzez wykupienie abonamentu o koszcie 12,99 euro miesięcznie. Superchargery v4 zostały zainstalowane kilka miesięcy wcześniej, ale zostały uruchomione dopiero teraz. To ciekawe, że uruchomienie nastąpiło w tym samym czasie, gdy Elon Musk odwiedzał Giga Berlin. Informacje o stawkach za ładowanie i możliwość płatności kartą z użyciem bezstykowego terminala są wymogiem niemieckiego prawa dotyczącym nowych stacji ładowania. Jednak, nawet w Niemczech istnieją wątpliwości, czy Supercharger v4 spełniają wszystkie te wymagania i czy posiadają odpowiednie pozwolenia.
Portal Teslamag spekuluje, że Elon Musk mógł dostarczyć właściwe rozwiązania lub zignorować niemiecką biurokrację, decydując się na dostarczenie Superchargerów v4, które jego zdaniem posiadają wszystkie istotne elementy. Obydwa Superchargery v4 zostały uruchomione tego samego dnia, choć oficjalna prezentacja i "oddanie do użytku" miało miejsce już w październiku. Superchargery v4 stanowią ważny krok w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Są one pierwszymi urządzeniami, które mają obsłużyć modele różnych producentów z różnie ulokowanymi portami ładowania. Mają dłuższe kable i działają z mocą do 250 kW, ale tabliczki znamionowe na niektórych z nich wskazują na napięcia wyższe niż 500 V, co oznacza, że mogą dostarczać jeszcze większą moc, nawet do 350-400 kW. Mimo wątpliwości co do zgodności Superchargerów v4 z niemieckim prawem, ich uruchomienie jest ważnym krokiem w kierunku popularyzacji pojazdów elektrycznych w Niemczech. To inwestycja w rozwijającą się branżę elektrycznej mobilności, która staje się coraz bardziej istotna w kontekście walki ze zmianami klimatycznymi. Teraz pozostaje czekać na rozstrzygnięcie, czy te stacje ładowania spełniają wszystkie wymagania niemieckiego prawa, czy też konieczne będą dalsze dostosowania.
Autor: Karolina
Źródło: elektrowoz
|
Tagi:

Warto przeczytać

Zjednoczone Emiraty Arabskie odpalają największą na świecie farmę fotowoltaiczną.

Zjednoczone Emiraty Arabskie odpalają największą na świecie farmę fotowoltaiczną.

W przededniu COP28 Zjednoczone Emiraty Arabskie zaprezentowały światu swoje najnowsze osiągnięcie - farmę fotowoltaiczną Al Dhafra. To prawdziwy krok w kierunku zrównoważonej energetyki, bo ta potężna instalacja, o imponującej mocy 2 gigawatów (GW), teraz świeci jak gwiazda na energetycznym niebie. Farma, położona zaledwie 35 km od Abu Zabi, składa się z blisko 4 milionów dwustronnych paneli słonecznych, które zdolne są zasilać niemal 200 000 domów. Zobacz więcej >>
EG Group nabywa Superchargery od Tesli, tworząc europejską sieć stacji ładowania.

EG Group nabywa Superchargery od Tesli, tworząc europejską sieć stacji ładowania.

W ostatnich doniesieniach z rynku energetycznego i motoryzacyjnego pojawiła się informacja o przełomowym wydarzeniu. Brytyjski operator stacji paliw, EG Group, ogłosił zakup Superchargerów od Tesli, z zamiarem stworzenia nowoczesnej i rozbudowanej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Europie. Zobacz więcej >>
Hyundai planuje obniżyć ceny pojazdów elektrycznych poprzez produkcję własnych, tańszych akumulatorów LFP!

Hyundai planuje obniżyć ceny pojazdów elektrycznych poprzez produkcję własnych, tańszych akumulatorów LFP!

Hyundai Motor Group ogłosił ambitny plan obniżenia cen swoich pojazdów elektrycznych poprzez produkcję własnych, tańszych akumulatorów LFP (Litowo-Żelazofosforanowych). Źródła branżowe podają, że wprowadzenia nowych akumulatorów do samochodów elektrycznych Hyundai i Kia możemy spodziewać się już w 2025 roku. Podczas Dnia Inwestora w czerwcu 2023 roku Hyundai zadeklarował inwestycję w wysokości 7,3 miliarda dolarów na rozwój akumulatorów do pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Zobacz więcej >>
Kia EV5 zadebiutowała na chińskim rynku: Elektryczna rewolucja w cenie i specyfikacjach

Kia EV5 zadebiutowała na chińskim rynku: Elektryczna rewolucja w cenie i specyfikacjach

Kia, jeden z liderów na rynku samochodów elektrycznych, oficjalnie wprowadziła model EV5 na chiński rynek. Pomimo pierwotnych prognoz cenowych oscylujących między 159800 a 229800 juanów, producent zaskoczył rynek, obniżając cenę podstawowej wersji do 149800 juanów, co przekłada się na około 83500 złotych. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW prawdopodobnie wstrzyma produkcję modelu i3

BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy. i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2023 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane