Volvo EM90 kontra Maxus Mifa 9: Wybór elektrycznego vana z Chin

Volvo EM90 kontra Maxus Mifa 9: Wybór elektrycznego vana z Chin
20.11.2023 20:00
W ostatnich dniach Volvo zaprezentowało swój najnowszy model, Volvo EM90, skierowany przede wszystkim na rynek chiński. Producent zaznaczył, że vany cieszą się dużą popularnością w Azji, co sprawia, że będzie pierwszym miejscem, gdzie pojazd ten trafi do sprzedaży. Jednak, jeżeli ktoś chciałby się zdecydować na chińskiego przedstawiciela tej kategorii pojazdów już teraz, nie musi czekać na Volvo EM90. Podobny model jest dostępny w Polsce i nosi nazwę Maxus Mifa 9, oferując bogate wyposażenie w wersji z siedmioma miejscami za cenę około 330-350 tysięcy złotych.
Volvo EM90, znane również jako Zeekr 009, wyróżnia się eleganckim designem i nowoczesnym podejściem do motoryzacji elektrycznej. Choć wcześniej sugerowano globalną dostępność tego modelu, aktualnie producent zdecydował, że początkowo trafi on jedynie na rynek chiński. Auto to jest bliskim krewnym Zeekra 009, oferującym inne nadwozie. Z długością 5,21 metra, rozstawem osi wynoszącym 3,21 metra i sześcioma miejscami (2+2+2), Volvo EM90 zapewnia przestronną kabinę. Drugi rząd foteli, w stylu kapitańskim, oferuje liczne udogodnienia, takie jak podpórki dla podudzi, rozkładane stoliczki, a także podgrzewanie i wentylację. Przyciemnione okna w środkowej i tylnej części pojazdu dodają nuty luksusu. Pod maską znajduje się silnik o mocy 200 kW/272 KM napędzający tylne koła, wsparty baterią o pojemności 116 kWh. Producent deklaruje zasięg maksymalny na poziomie 738 jednostek CLTC, co przekłada się na około 470 kilometrów w warunkach rzeczywistych w trybie mieszanych oraz około 550 jednostek WLTP. Istnieje także wariant z napędem na obie osie, ale jego parametry są na razie tajemnicą. Czas ładowania pojazdu od 10 do 80 procent wynosi 28 minut, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jedynie 8,3 sekundy. Cena początkowa Volvo EM90 to 818000 juanów, czyli równowartość 456000 złotych. Warto jednak pamiętać, że w Europie trzeba będzie doliczyć co najmniej 30-50 procent tej kwoty.
Alternatywą dla Volvo EM90 na polskim rynku jest Maxus Mifa 9, który już jest dostępny i oferuje siedem miejsc w kabinie (2+2+3). Długość pojazdu wynosząca 5,27 metra przewyższa trochę model Volvo EM90, ale pod względem wyposażenia Maxus Mifa 9 stoi mu na pewno na wysokości. Auto to wyposażone jest w kapitańskie fotele w środkowym rzędzie, trzy miejsca z tyłu i silnik o mocy 180 kW/245 KM napędzający przednie koła. Cena bogato wyposażonej wersji tego modelu w Polsce oscyluje w granicach 330-350 tysięcy złotych.
Ostateczny wybór między Volvo EM90 a Maxusem Mifa 9 zależy od indywidualnych preferencji, budżetu oraz oczekiwań co do funkcjonalności. Oba pojazdy reprezentują nowoczesne podejście do motoryzacji elektrycznej, oferując zarówno stylowy design, jak i zaawansowane technologie.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane