W ostatnich dniach Volvo zaprezentowało swój najnowszy model, Volvo EM90, skierowany przede wszystkim na rynek chiński. Producent zaznaczył, że vany cieszą się dużą popularnością w Azji, co sprawia, że będzie pierwszym miejscem, gdzie pojazd ten trafi do sprzedaży. Jednak, jeżeli ktoś chciałby się zdecydować na chińskiego przedstawiciela tej kategorii pojazdów już teraz, nie musi czekać na Volvo EM90. Podobny model jest dostępny w Polsce i nosi nazwę Maxus Mifa 9, oferując bogate wyposażenie w wersji z siedmioma miejscami za cenę około 330-350 tysięcy złotych.
Volvo EM90, znane również jako Zeekr 009, wyróżnia się eleganckim designem i nowoczesnym podejściem do motoryzacji elektrycznej. Choć wcześniej sugerowano globalną dostępność tego modelu, aktualnie producent zdecydował, że początkowo trafi on jedynie na rynek chiński. Auto to jest bliskim krewnym Zeekra 009, oferującym inne nadwozie. Z długością 5,21 metra, rozstawem osi wynoszącym 3,21 metra i sześcioma miejscami (2+2+2), Volvo EM90 zapewnia przestronną kabinę. Drugi rząd foteli, w stylu kapitańskim, oferuje liczne udogodnienia, takie jak podpórki dla podudzi, rozkładane stoliczki, a także podgrzewanie i wentylację. Przyciemnione okna w środkowej i tylnej części pojazdu dodają nuty luksusu. Pod maską znajduje się silnik o mocy 200 kW/272 KM napędzający tylne koła, wsparty baterią o pojemności 116 kWh. Producent deklaruje zasięg maksymalny na poziomie 738 jednostek CLTC, co przekłada się na około 470 kilometrów w warunkach rzeczywistych w trybie mieszanych oraz około 550 jednostek WLTP. Istnieje także wariant z napędem na obie osie, ale jego parametry są na razie tajemnicą. Czas ładowania pojazdu od 10 do 80 procent wynosi 28 minut, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jedynie 8,3 sekundy. Cena początkowa Volvo EM90 to 818000 juanów, czyli równowartość 456000 złotych. Warto jednak pamiętać, że w Europie trzeba będzie doliczyć co najmniej 30-50 procent tej kwoty.
Alternatywą dla Volvo EM90 na polskim rynku jest Maxus Mifa 9, który już jest dostępny i oferuje siedem miejsc w kabinie (2+2+3). Długość pojazdu wynosząca 5,27 metra przewyższa trochę model Volvo EM90, ale pod względem wyposażenia Maxus Mifa 9 stoi mu na pewno na wysokości. Auto to wyposażone jest w kapitańskie fotele w środkowym rzędzie, trzy miejsca z tyłu i silnik o mocy 180 kW/245 KM napędzający przednie koła. Cena bogato wyposażonej wersji tego modelu w Polsce oscyluje w granicach 330-350 tysięcy złotych.
Ostateczny wybór między Volvo EM90 a Maxusem Mifa 9 zależy od indywidualnych preferencji, budżetu oraz oczekiwań co do funkcjonalności. Oba pojazdy reprezentują nowoczesne podejście do motoryzacji elektrycznej, oferując zarówno stylowy design, jak i zaawansowane technologie.