Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC - test i jazda próbna

2022-01-15
|
Mercedes Benz EQS to kolejny elektryk, który wnosi sporo do branży. Co prawda cena tego Mercedesa sprawia, że nie zelektryfikuje on świata, a zwłaszcza Polski, ale wnosi do branży sporo świeżości i kilka ciekawych roziwązań.
Największym atutem Mercedesa EQS jest jego zasięg i niskie zużycie energii. Tu Mercedes odrobił lekcję. Mniejsi bracia ze stajni Mercedesa słyną z energożerności. Ale tu jest inaczej. Głównie za sprawą tego, że EQS został od podstaw stworzony jako auto elektryczne. Widać to po współczynniku opływu Cx na poziomie 0,20! Podobno tak dobry wynik Mercedes uzyskał w dużej mierze za sprawą... specjalnie stworzonych felg AMG, które są niezwykle aerodynamiczne.
Marek Drives testując auto opisał go tak:
początek cytatu
Mercedes-Benz EQS to nowa, w pełni elektryczna limuzyna. EQSa stworzono od podstaw jako samochód elektryczny. W zależności od wersji na jednym ładowaniu elektryczny Mercedes przejedzie nawet ponad 600 kilometrów. Mercedes-Benz EQS może ładować się nawet do 200 kW. W standardzie jest ładowanie pokładowa ładowarka 11-kilowatowa, opcjonalnie można zamówić 22-kilowatową. Skraca ona czas ładowania blisko 108-kWh akumulatorów z 10 do 5 godzin.
koniec cytatu
↔ Mercedes-Benz EQS wymiary:
✔ długość: 5216 mm
✔ szerokość: 1926 mm
✔ wysokość: 1512 mm
✔ rozstaw osi: 3210 mm
✔ bagażnik: 610/1770 L

Warto przeczytać

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane