Październik najbardziej hardkorowym miesiącem dla Tesli pod względem dostaw

Październik najbardziej hardkorowym miesiącem dla Tesli pod względem dostaw
10.11.2021 23:38
Niedawno na portalach branżowych mogliśmy przeczytać o tym, jak w rozmowie telefonicznej z pracownikami Elon Musk powiedział, że to będzie „najbardziej szalony miesiąc dostaw jaki Tesla kiedykolwiek miała”. Wygląda na to, że miał rację i nikogo to szczególnie nie dziwi. W ubiegły weekend dyrektor generalny Tesli wysłał maila do pracowników z podziękowaniami za „hardcore delivery push”.
Trzeci kwartał 2021 roku kończy się w tym tygodniu, i wygląda na to, że nacisk na dostawy u Tesli jest szczególnie intensywny. Dzieje się tak między innymi ze względu na system dystrybucji, który bardzo różni się od innych producentów samochodów korzystających z usług dealerów zewnętrznych, ponieważ Tesla sprzedaje samochody bezpośrednio klientom. Producent jest więc właścicielem pojazdu, dopóki nie zostanie w pełni dostarczony do kupującego i opłacony, a co za tym idzie – nie dostaje żadnych pieniędzy do momentu odbioru samochodu przez klienta. Tesla buduje pojazdy na eksport w swojej fabryce w Fremont oraz w Gigafactory Shanghai na początku kwartału, aby umożliwić tranzyt do jego końca. Taka strategia sprawia jednak, że zespół sprzedaży i dostaw Tesli musi obsługiwać znaczne ilości pojazdów do dostarczenia pod koniec każdego kwartału – są to tak zwane „fale dostaw”.
Głównym i decydującym czynnikiem, jeśli chodzi o znormalizowanie fal dostaw, będzie rozpoczęcie produkcji modelu Y w Gigafactory Berlin. Zmniejszy to zapotrzebowanie na pojazdy eksportowane z Gigafactory Shanghai i Fremont Factory, co pozwoliłoby zoptymalizować moce produkcyjne na potrzeby rynku lokalnego w całym kwartale. Miejmy nadzieję, że w przyszłych miesiącach będzie dużo łatwiej…
Autor: Ala

Warto przeczytać

 Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

1 lipca 2025 roku zapisał się jako symboliczna data w historii energetycznej Europy Środkowej. Grupa Orlen zakończyła ostatni kontrakt na dostawy rosyjskiej ropy naftowej do Czech, domykając tym samym wieloletni proces uniezależniania się od surowców z Rosji. Zobacz więcej >>
Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane