Październik najbardziej hardkorowym miesiącem dla Tesli pod względem dostaw

Październik najbardziej hardkorowym miesiącem dla Tesli pod względem dostaw
10.11.2021 23:38
Niedawno na portalach branżowych mogliśmy przeczytać o tym, jak w rozmowie telefonicznej z pracownikami Elon Musk powiedział, że to będzie „najbardziej szalony miesiąc dostaw jaki Tesla kiedykolwiek miała”. Wygląda na to, że miał rację i nikogo to szczególnie nie dziwi. W ubiegły weekend dyrektor generalny Tesli wysłał maila do pracowników z podziękowaniami za „hardcore delivery push”.
Trzeci kwartał 2021 roku kończy się w tym tygodniu, i wygląda na to, że nacisk na dostawy u Tesli jest szczególnie intensywny. Dzieje się tak między innymi ze względu na system dystrybucji, który bardzo różni się od innych producentów samochodów korzystających z usług dealerów zewnętrznych, ponieważ Tesla sprzedaje samochody bezpośrednio klientom. Producent jest więc właścicielem pojazdu, dopóki nie zostanie w pełni dostarczony do kupującego i opłacony, a co za tym idzie – nie dostaje żadnych pieniędzy do momentu odbioru samochodu przez klienta. Tesla buduje pojazdy na eksport w swojej fabryce w Fremont oraz w Gigafactory Shanghai na początku kwartału, aby umożliwić tranzyt do jego końca. Taka strategia sprawia jednak, że zespół sprzedaży i dostaw Tesli musi obsługiwać znaczne ilości pojazdów do dostarczenia pod koniec każdego kwartału – są to tak zwane „fale dostaw”.
Głównym i decydującym czynnikiem, jeśli chodzi o znormalizowanie fal dostaw, będzie rozpoczęcie produkcji modelu Y w Gigafactory Berlin. Zmniejszy to zapotrzebowanie na pojazdy eksportowane z Gigafactory Shanghai i Fremont Factory, co pozwoliłoby zoptymalizować moce produkcyjne na potrzeby rynku lokalnego w całym kwartale. Miejmy nadzieję, że w przyszłych miesiącach będzie dużo łatwiej…
Autor: Ala

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane