Premiera modelu BZ4X czyli pierwszy elektryczny SUV od Toyoty

Premiera modelu BZ4X czyli pierwszy elektryczny SUV od Toyoty
12.11.2021 22:25
Na dzisiejszym Evencie w Japonii Toyota zaprezentowała produkt, który możemy uznać za pierwszy w pełni elektryczny pojazd tej marki. Co prawda, Toyota posiada w swojej ofercie modele elektryczne, natomiast przeznaczone tylko na rynek Chiński. Teraz mowa o modelu BZ4X – w pełni elektrycznym SUVie z napędem akumulatorowym wykorzystującym platformę dedykowaną dla pojazdów typu BEV (Battery Electric Vehicle), który jest dostępny na całym świecie.
W udostępnionej specyfikacji można zauważyć jak dobrze Toyota obserwowała rynek i nowe funkcje oferowane przez swoich sąsiadów. Dużo podobnych rozwiązań możemy zobaczyć również w ich propozycji.
Przede wszystkim, jeżeli chodzi o układ napędowy Toyota wypuszcza obecnie „zasięg przelotowy na jedno ładowanie (WLTC)” wynoszący 500 km dla wersji z napędem na przednie koła i 460 km dla wersji z napędem na wszystkie koła. Wersja z napędem na przednie koła jest wyposażona w pojedynczy silnik o mocy 150 kW, natomiast wersja z napędem na wszystkie koła posiada silnik o mocy 80 kW na każdej osi. Moc szybkiego ładowania przy użyciu prądu stałego jest ograniczona do 150 kW, gdzie jak twierdzi producent pojemność ta pozwoli do naładowania pojazdu do 80% w 30 minut.
Z całą pewnością trzeba wspomnieć o możliwości jaką daje ładowanie dwukierunkowe W2H, dzięki któremu auto staje się mobilnym magazynem energii, ponieważ pozwala ono na przekazywanie energii elektrycznej do i z pojazdu. BZ4X jest również oferowany z dachem fotowoltaicznym, który według producenta „wytwarza energię elektryczną równoważną 1800 km przebiegu rocznie”. Kolejną opcjonalną propozycją dostępną w Toyocie jest kierownica ”wolant”. To przypomina nam rozwiązanie zastosowane z Tesli S Plaid. Trzeba przyznać, że Toyota nieco naprawiła problemy związane z wolantem wprowadzając system sterowania przewodowego, co pozwala między innymi na lepsze manewrowanie.
Jeśli chodzi o przedstawioną specyfikację BZ4X, oczywiście dotyczy ona pojazdu przeznaczonego na rynek Japoński. Szczegółów odnośnie wersji amerykańskiej doczekamy się, mamy nadzieję w przyszłym miesiącu. Bądź, co bądź, na chwilę obecną pod względem specyfikacji model BZ4X daje Toyocie całkiem przyzwoite wejście do średniej klasy SUV w przestrzeni pojazdów elektrycznych. Tylko co dalej?
Z pewnością pokaże nam to niedaleka przyszłość i wyniki sprzedaży, które być może przekonają Toyotę do zmiany myślenia jeżeli chodzi o przyszłość motoryzacji. A jak wypada pod względem designu? To oceńcie sami.
Autor: Ala

Warto przeczytać

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

Jeszcze kilka lat temu naprawa samochodu elektrycznego po wypadku oznaczała dla właściciela i ubezpieczyciela znacznie wyższe wydatki niż w przypadku aut spalinowych. Najnowszy raport Generalnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV) pokazuje jednak, że sytuacja stopniowo się poprawia. Zobacz więcej >>
🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane