Tesla miażdzy konkurencję w segmencie pojazdów elektrycznych w swojej rodzinnej Kalifornii, a to wszystko za sprawą Modelu Y, który jest piątym najlepiej sprzedającym się samochodem w tym stanie.
Jak podkreślił Phil LeBeau z CNBC, Tesla rozszerzyła swój zasięg na ogólny rynek motoryzacyjny. Wiele z tego jest zasługą modelu Y, dzięki któremu Tesla całkowicie zdominowała sektor pojazdów elektrycznych. Model Y konkuruje z najpopularniejszymi modelami crossoverów i ten w pełni elektryczny samochód jest piątym najlepiej sprzedającym się modelem w stanie, przewyższając popularnych rywali napędzanych benzyną.
“One reason when you take a look at Tesla’s annual sales, the estimates continue to go up not just because of California, but because of what they’re doing worldwide. The estimate now according to FactSet is for full year deliveries to reach 893,000 vehicles. Don’t be surprised by the end of the year if the estimate tops 900,000 vehicles. As you take a look at Tesla over the last three months, remember the Gigafactory hasn’t even come online. It starts production at the end of this year. We’ll probably start to see the first vehicles coming out of the Gigafactory next year. We will see the Cybertruck towards the end of next year,”
LeBeau podkreślił też, że obecne szacunki sprzedaży w czwartym kwartale wynoszą 893 000 pojazdów i nie będzie zaskoczeniem dla nikogo, jeżeli te liczby wzrosną. Musimy wziąć pod uwagę przecież, że Tesla nie uruchomiła jeszcze swoich nowych fabryk - Giga Berlin i Giga Texas. Gdy te zostaną uruchomione, dostawy pojazdów z pewnością odnotują znaczny wzrost.
Audi rozpoczęło produkcję silników elektrycznych do platformy pojazdów EV - Premium Platform Electric (PPE), opracowywanej wspólnie z Porsche. Premiera platformy PPE była kilkakrotnie opóźniana, co spowodowało odsunięcie w czasie produkcji długo wyczekiwanych pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznego Porsche Macan i Audi Q6 e-tron.
Marki premium koncernu Volkswagena, Audi i Porsche, ogłosiły w 2018 roku, że będą współpracować przy budowie platformy PPE. Zobacz więcej >>
Według danych zebranej przez tę platformę ogłoszeniową, pierwsze trzy kwartały roku 2023 były okresem wyjątkowego zainteresowania tanimi pojazdami, co było efektem rosnącej niepewności ekonomicznej spowodowanej wzrostem inflacji i cen. Jednym z ciekawszych wniosków z tego raportu jest również fakt, że samochody elektryczne muszą teraz czekać na swojego nowego właściciela prawie dwa razy dłużej niż rok temu. Zobacz więcej >>
Rada nadzorcza koncernu Volkswagen podjęła niedawno strategiczne decyzje dotyczące fabryk wchodzących w skład zakładów Volkswagen Poznań. Te ważne postanowienia mają istotny wpływ na przyszłość zakładów, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmieniające się trendy rynkowe oraz rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi. Zobacz więcej >>
W świecie transportu ciężarowego kolejne giganty decydują się na zieloną rewolucję. Tym razem to zakład Coca-Coli w amerykańskim Reyes, zajmujący się butelkowaniem napojów, postawił na zrównoważony rozwój, nabywając 20 elektrycznych Freightlinerów eCascadia. Zobacz więcej >>
Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
BMW i3 niedługo przejdzie do historii. Przerwa w produkcji nastąpi pod koniec czerwca, poinformowała rzeczniczka firmy.
i3 był jednym z najważniejszych pojazdów BMW, zwłaszcza że został wypuszczony na samym początku elektryfikacji pojazdów. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>