Tesla za sprawą Modelu Y absolutnie dominuje chiński rynek w sektorze luksusowych suv-ów. W listopadzie tego roku model sprzedał się w 23 117 tysiącach sztuk.
Listopadowy wynik sprzedaży Modelu Y na chińskim rynku zdecydowanie przewyższył sprzedaż najpopularniejszych SUV-ów od dawna obecnych na rynku, takich jak Audi Q5 czy BMW X3. Różnica między pozostałymi rywalami jest zauważalna gołym okiem. Na drugim miejscu uplasował się Lixiang ONE, który w listopadzie odnotował sprzedaż na poziomie 13 485 sztuk, czyli troche więcej niż połowa sprzedaży Tesli.
Dzięki swojemu wyczynowi w listopadzie Tesla Model Y skutecznie zajęła pierwsze miejsce w krajowym rankingu luksusowych SUV-ów. Model Y odnotował również 74% wzrost lokalnej sprzedaży pojazdów w skali miesiąca, choć jest to najprawdopodobniej spowodowane faktem, że Tesla wyeksportowała dużą ilość pojazdów produkowanych w Giga Shanghai na terytoria zagraniczne w październiku.
Podczas rozmowy o wynikach za I kwartał 2021 r. Elon Musk powiedział, że biorąc pod uwagę sukces Modelu 3, istnieje szansa, że Model Y może stać się najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie.