20 elektrycznych autobusów w Warszawie stanęło z powodu... ładowarek!

20 elektrycznych autobusów w Warszawie stanęło z powodu... ładowarek!
06.01.2022 20:27
Przełom grudnia i stycznia okazał się trudnym okresem dla autobusów elektrycznych w MZA Warszawa. W szczytowym momencie 20 autobusów elektrycznych musiało zostać zastąpionych przez autobusy spalinowe. Wszystko przez... ładowarki, które nie radziły sobie w warunkach dużej wilgotności i mrozów.
Miejskie Zakłady Autobusowe informują, że w piątek 31 grudnia i poniedziałek 3 stycznia wyjechały 123 ze 125 planowanych elektrobusów. Jednak wciągu dnia sytuacja się zmieniała. Jak donosi portal transport-publiczny.pl - w sylwestra co najmniej dziesięć brygad zostało zastąpionych pojazdami spalinowymi, natomiast 3 stycznia podmieniono co najmniej 14 autobusów. W całości taborem spalinowym była obsługiwana linia 158. Najgorszy był jednak 30 grudnia. To właśnie wtedy problem wystąpił aż z 20 pojazdami.
Adam Stawicki, rzecznik MZA:
początek cytatu
Potwierdzamy problemy z ładowaniem autobusów elektrycznych, których powodem były warunki pogodowe tj. nagłe duże różnice temperatur i wynikająca z tego bardzo duża wilgoć. Takie same problemy wystąpiły również w innych polskich miastach. Producent ładowarek ma podjąć działania mające zapobiec podobnym problemom w przyszłości.
koniec cytatu
MZA posiada 160 elektrobusów, które w większości są wykorzystywane do obsługi Traktu Królewskiego. Miejskie Zakłady Autobusowe posiadają już 24 ładowarki pantografowe dużej mocy na krańcach Chomiczówka, Esperanto, Konwiktorska, Nowodwory, Spartańska, Szczęśliwice i Wilanów oraz na terenach spółki przy Ostrobramskiej, Stalowej, Włościańskiej i Woronicza. W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie kolejnych stacji na krańcach Browarna i Młynów oraz dodatkowego punktu przy ulicy Konwiktorskiej. W trakcie procesu inwestycyjnego są też krańce Bielańska i Natolin Północny. Spółka posiada też 160 stanowisk ładowania wtyczkowego, które służą do wolnego ładowania podczas dłuższego postoju na zajezdni.
Źródło: transport-publiczny.pl
Autor: motoevo

Warto przeczytać

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane