Firma Our Next Energy, znana również jako ONE, zamontowała w Tesli Model S swoje akumulatory o znacznie większej gęstości i zdołała przebyć 752 mile (1210 kilometrów) na jednym ładowaniu podczas testu drogowego, jadąc ze średnią prędkością 88 km/h.
Tesla Model S to jedno z aut z najdłuższym zasięgiem dostępnym na rynku, oferujący do 405 mil EPA (637 kilometrów WLTP) na jednym ładowaniu, w zależności od konfiguracji. I choć dyrektor generalny Elon Musk często powtarzał, że Tesla może oferować większy zasięg, zwiększając pojemność akumulatorów do 120 kWh, to jednak zamiast tego producent samochodów koncentruje się na osiągnięciu większego zasięgu dzięki lepszej wydajności.
Inne podejście zaprezentowała firma Our Next Energy (ONE), która zainstalowała własny system akumulatorów w Modelu S:
Our Next Energy, Inc. (ONE), firma zajmująca się technologią akumulatorów z Michigan, zademonstrowała sprawdzoną baterię, która zasilała pojazd elektryczny o długości 752 mil (1210 km) bez konieczności ładowania. Pojazd przeszedł test drogowy w Michigan pod koniec grudnia, podczas którego samochód pokonał trasę ze średnią prędkością 55 mil na godzinę (88km/h). Wyniki zostały zweryfikowane przez stronę trzecią przy użyciu dynamometru samochodowego, w którym pojazd testowy, Tesla Model S wyposażony w eksperymentalny akumulator, pokonał 882 mile przy prędkości 55 mil na godzinę.
Jak udało się osiągnąć taki wynik? Firma ONE zdołała zwiększyć pojemność akumulatorów o dodatkowe około 99,8 kWh pojemności, osiągając blisko 200 kWh pojemności w aucie, który pierwotnie był dostarczany z pakietem ~ 100 kWh. Udało się to osiągnąć dzięki bateriom o wyższej gęstości energii.
System akumulatorów ma gęstość energii 416 Wh/L (w porównaniu do około 245 Wh/L oryginalnego akumulatora Tesli) i wykorzystuje katodę niklowo-kobaltowo-manganową oraz anodę grafitową. Pakiet dodał łącznie dodatkowe 331 kg do pierwotnej masy akumulatora (i pojazdu), jednocześnie dodając 99,8 kWh energii. Gęstość energii właściwej testowanego akumulatora wynosiła 231 Wh/kg.
Osiągnięta gęstość baterii jest imponująca. Udało się do tego samego akumulatora "wcisnąć" 200 kWh baterii, bez modyfikacji nadwozia. Jednak musimy pamiętać, że taka bateria znacząco podniosłaby cenę auta.
Na terenie zrewitalizowanej Elektrowni Powiśle w Warszawie otwarto pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych na świecie Porsche Store. To nie tylko miejsce sprzedaży luksusowych samochodów, ale również przestrzeń, która ma integrować społeczność fanów marki Porsche. Zobacz więcej >>
Rozwój autonomicznych i elektrycznych ciężarówek zyskuje na dynamice, a liczba dostarczanych pojazdów bije kolejne rekordy. Firmy z Azji, Europy i Stanów Zjednoczonych intensywnie pracują nad komercjalizacją tego typu pojazdów, które mają potencjał do znaczącej zmiany globalnego rynku transportowego. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne zdobywają popularność na całym świecie dzięki swojej innowacyjnej technologii, dynamicznej jeździe i ekologiczności. Często chwalone za natychmiastową reakcję na dodanie gazu oraz imponujące przyspieszenie, elektryki oferują wyjątkową moc i moment obrotowy. Zobacz więcej >>
W obliczu rosnącej liczby pożarów samochodów elektrycznych (EV) w podziemnych garażach, Hyundai Motor Group podjął kroki, które mogą zrewolucjonizować bezpieczeństwo przeciwpożarowe w miastach. We współpracy z Narodową Agencją Pożarniczą Korei, firma planuje wprowadzenie do służby bezzałogowego robota strażackiego, który stanie się kluczowym elementem w walce z niebezpiecznymi pożarami akumulatorów litowo-jonowych. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>