Tesla Model S z bateriami ONE z rekordowym zasięgiem 1210 kilometrów na jednym ładowaniu!

Tesla Model S z bateriami ONE z rekordowym zasięgiem 1210 kilometrów na jednym ładowaniu!
10.01.2022 07:47
Firma Our Next Energy, znana również jako ONE, zamontowała w Tesli Model S swoje akumulatory o znacznie większej gęstości i zdołała przebyć 752 mile (1210 kilometrów) na jednym ładowaniu podczas testu drogowego, jadąc ze średnią prędkością 88 km/h.
Tesla Model S to jedno z aut z najdłuższym zasięgiem dostępnym na rynku, oferujący do 405 mil EPA (637 kilometrów WLTP) na jednym ładowaniu, w zależności od konfiguracji. I choć dyrektor generalny Elon Musk często powtarzał, że Tesla może oferować większy zasięg, zwiększając pojemność akumulatorów do 120 kWh, to jednak zamiast tego producent samochodów koncentruje się na osiągnięciu większego zasięgu dzięki lepszej wydajności.
Inne podejście zaprezentowała firma Our Next Energy (ONE), która zainstalowała własny system akumulatorów w Modelu S:
początek cytatu
Our Next Energy, Inc. (ONE), firma zajmująca się technologią akumulatorów z Michigan, zademonstrowała sprawdzoną baterię, która zasilała pojazd elektryczny o długości 752 mil (1210 km) bez konieczności ładowania. Pojazd przeszedł test drogowy w Michigan pod koniec grudnia, podczas którego samochód pokonał trasę ze średnią prędkością 55 mil na godzinę (88km/h). Wyniki zostały zweryfikowane przez stronę trzecią przy użyciu dynamometru samochodowego, w którym pojazd testowy, Tesla Model S wyposażony w eksperymentalny akumulator, pokonał 882 mile przy prędkości 55 mil na godzinę.
koniec cytatu
Jak udało się osiągnąć taki wynik? Firma ONE zdołała zwiększyć pojemność akumulatorów o dodatkowe około 99,8 kWh pojemności, osiągając blisko 200 kWh pojemności w aucie, który pierwotnie był dostarczany z pakietem ~ 100 kWh. Udało się to osiągnąć dzięki bateriom o wyższej gęstości energii.
System akumulatorów ma gęstość energii 416 Wh/L (w porównaniu do około 245 Wh/L oryginalnego akumulatora Tesli) i wykorzystuje katodę niklowo-kobaltowo-manganową oraz anodę grafitową. Pakiet dodał łącznie dodatkowe 331 kg do pierwotnej masy akumulatora (i pojazdu), jednocześnie dodając 99,8 kWh energii. Gęstość energii właściwej testowanego akumulatora wynosiła 231 Wh/kg.
Osiągnięta gęstość baterii jest imponująca. Udało się do tego samego akumulatora "wcisnąć" 200 kWh baterii, bez modyfikacji nadwozia. Jednak musimy pamiętać, że taka bateria znacząco podniosłaby cenę auta.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
🔋 Elektryfikacja przyspiesza! Rekordowe wyniki rejestracji w czerwcu 2025

🔋 Elektryfikacja przyspiesza! Rekordowe wyniki rejestracji w czerwcu 2025

Czerwiec 2025 roku przyniósł kolejne potwierdzenie, że polski rynek motoryzacyjny nie tylko się stabilizuje, ale również dynamicznie zmienia w stronę elektromobilności. Jak wynika z danych ZDS i PZPM, w minionym miesiącu zarejestrowano 49 587 nowych samochodów osobowych. Zobacz więcej >>
mStłuczka w mObywatelu – koniec papierologii po kolizji!

mStłuczka w mObywatelu – koniec papierologii po kolizji!

Jeszcze przed jesienią 2025 roku polscy kierowcy zyskają nowe cyfrowe narzędzie do obsługi zdarzeń drogowych – mStłuczkę. To rewolucyjna funkcjonalność aplikacji mObywatel, która pozwoli zgłosić kolizję bez konieczności wzywania policji i bez wypełniania papierowych formularzy. 🚗 Po co ta zmiana? Nowa funkcja powstała w odpowiedzi na realne potrzeby kierowców. Zobacz więcej >>
Tylko elektryki naprawdę czyszczą powietrze. Hybrydy? Coraz większe rozczarowanie

Tylko elektryki naprawdę czyszczą powietrze. Hybrydy? Coraz większe rozczarowanie

Według najnowszego raportu ICCT (International Council on Clean Transportation), samochody elektryczne sprzedawane obecnie w Europie emitują aż 73 proc. mniej gazów cieplarnianych w całym cyklu życia niż ich benzynowe odpowiedniki. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane