Firma Our Next Energy, znana również jako ONE, zamontowała w Tesli Model S swoje akumulatory o znacznie większej gęstości i zdołała przebyć 752 mile (1210 kilometrów) na jednym ładowaniu podczas testu drogowego, jadąc ze średnią prędkością 88 km/h.
Tesla Model S to jedno z aut z najdłuższym zasięgiem dostępnym na rynku, oferujący do 405 mil EPA (637 kilometrów WLTP) na jednym ładowaniu, w zależności od konfiguracji. I choć dyrektor generalny Elon Musk często powtarzał, że Tesla może oferować większy zasięg, zwiększając pojemność akumulatorów do 120 kWh, to jednak zamiast tego producent samochodów koncentruje się na osiągnięciu większego zasięgu dzięki lepszej wydajności.
Inne podejście zaprezentowała firma Our Next Energy (ONE), która zainstalowała własny system akumulatorów w Modelu S:
Our Next Energy, Inc. (ONE), firma zajmująca się technologią akumulatorów z Michigan, zademonstrowała sprawdzoną baterię, która zasilała pojazd elektryczny o długości 752 mil (1210 km) bez konieczności ładowania. Pojazd przeszedł test drogowy w Michigan pod koniec grudnia, podczas którego samochód pokonał trasę ze średnią prędkością 55 mil na godzinę (88km/h). Wyniki zostały zweryfikowane przez stronę trzecią przy użyciu dynamometru samochodowego, w którym pojazd testowy, Tesla Model S wyposażony w eksperymentalny akumulator, pokonał 882 mile przy prędkości 55 mil na godzinę.
Jak udało się osiągnąć taki wynik? Firma ONE zdołała zwiększyć pojemność akumulatorów o dodatkowe około 99,8 kWh pojemności, osiągając blisko 200 kWh pojemności w aucie, który pierwotnie był dostarczany z pakietem ~ 100 kWh. Udało się to osiągnąć dzięki bateriom o wyższej gęstości energii.
System akumulatorów ma gęstość energii 416 Wh/L (w porównaniu do około 245 Wh/L oryginalnego akumulatora Tesli) i wykorzystuje katodę niklowo-kobaltowo-manganową oraz anodę grafitową. Pakiet dodał łącznie dodatkowe 331 kg do pierwotnej masy akumulatora (i pojazdu), jednocześnie dodając 99,8 kWh energii. Gęstość energii właściwej testowanego akumulatora wynosiła 231 Wh/kg.
Osiągnięta gęstość baterii jest imponująca. Udało się do tego samego akumulatora "wcisnąć" 200 kWh baterii, bez modyfikacji nadwozia. Jednak musimy pamiętać, że taka bateria znacząco podniosłaby cenę auta.
Volkswagen Golf EV zadebiutuje w 2029 roku – taką informację potwierdził sam dyrektor generalny marki, Thomas Schäfer. To właśnie wtedy niemiecki producent zamierza zakończyć karierę modelu ID.3 i wprowadzić na rynek nową generację legendarnego Golfa – tym razem w wersji w pełni elektrycznej. Zobacz więcej >>
Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>