Premier Danii: do 2030 roku loty nad Danią zeroemisyjne!

Premier Danii: do 2030 roku loty nad Danią zeroemisyjne!
10.01.2022 11:23
Premier Danii Mette Frederiksen oznajmiła, że ​​chce „uczynić latanie zielonym” w ambitnym noworocznym przemówieniu, które zawierało zobowiązanie rządu Danii do uwolnienia krajowych lotów od paliw kopalnych do 2030 r. Sposób, w jaki kraj osiągnie ten cel, wciąż pozostaje kwestią dyskusyjną.
Punkt wyjścia jest prosty: jeśli emitujesz CO2 – to musisz płacić.
początek cytatu
Kiedy inne kraje na świecie są zbyt wolne w odchodzeniu od paliw kopalnych, Dania musi objąć prowadzenie. I podnieś poprzeczkę jeszcze bardziej. Dotyczy to również ruchu lotniczego. (...) Dlatego rząd postawi sobie ambitny cel: do 2025 roku Duńczycy muszą mieć możliwość (opcję wyboru) zielonego latania na trasie krajowej. A najpóźniej do 2030 roku musimy być w stanie latać całkowicie ekologicznie, kiedy latamy lokalnie w Danii.
koniec cytatu
Jedyną opcją wodór.
Dania – podobnie jak Francja i Szwecja, które mają podobne cele dotyczące lotów zeroemisyjnych – chce stawiać na wodór w krajowych podróżach lotniczych. Dobrą wiadomością jest to, że Airbus aktywnie pracuje nad wieloma różnymi rozwiązaniami w zakresie ogniw paliwowych, które mogą z łatwością zaspokoić potrzeby podróży krajowych stosunkowo niewielkiego kraju.
Airbus ZEROe
Zła wiadomość jest taka, że ​​firma wcześniej wspomniała o dacie startu samolotów na wodór w 2035 roku. Jednak na krótszą metę Airbus daje Danii nadzieję, kontynuując prace nad dopracowaniem swojego samolotu do pracy na 100% biopaliwie, co – choć dalekie od idealnego rozwiązania – jest znacznie lepsze niż samoloty na paliwo lotnicze.
Tymczasem rząd Francji ujawnił plany całkowitego zakazu lotów krajowych, jeśli ta sama podróż może odbyć się koleją w mniej niż 2,5 godziny. Nawiasem mówiąc, pociągi we Francji będą również jeździły na wodorze.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane