Od pewnego czasu słychać coraz częściej pojawiające się głosy użytkowników Tesli Model 3 i Y, wyposażonych w pompę ciepła, o problemie z wadliwie działającym ogrzewaniem, które potrafi się nagle wyłączyć. Wstępne analizy sugerują, że problem może być złożony i wiązać się może z zamarzającą "klapką" od wlotu powietrza. W efekcie pompa osiąga temperaturę krytyczną i oprogramowanie ją wyłącza.
Dyrektor generalny Tesli Elon Musk powiedział, że naprawienie tego problemu było „priorytetem” Tesli, a w ten weekend ogłosił, że producent samochodów wprowadza poprawkę oprogramowania:
Wprowadzamy poprawkę oprogramowania do ponownej kalibracji zaworu rozprężnego pompy ciepła.
Jednak centra serwisowe sugerują, że problem pochodzi z wlotu powietrza pompy ciepła, w którym klapa wlotu powietrza nie domyka się z uwagi na nagromadzony lud i śnieg. Dlatego na forach wśród użytkowników pojawiają się wątpliwości, czy poprawka oprogramowania może całkowicie rozwiązać ten problem. O tym na ile skuteczna była sama poprawa oprogramowania przekonamy się wkrótce.