Może nie wygląda na cud techniki, może nie jest lśniący i futurystyczny. Ale ideę należy docenić. Firma Opibus przedstawiła pierwszy autobus elektryczny zaprojektowany i wyprodukowany w Afryce!
AFRICA'S FUTURE IS ELECTRIC
Opibus to szwedzko-kenijska firma technologiczna z siedzibą w Kenii, która opracowuje, projektuje i produkuje pojazdy elektryczne, aby pomóc w transformacji kontynentu afrykańskiego w kierunku bardziej zrównoważonego transportu.
Opibus wcześniej przekształcał istniejące autobusy tranzytowe w zelektryfikowane układy napędowe. Teraz przedstawił pierwszy autobus oparty na zastrzeżonej, modułowej platformie EV firmy. Według Opibusa platforma umożliwia produkcję autobusu, który zapewnia zarówno niezawodność, jak i trwałość, jakiej wymaga Afryka, w dodatku w odpowiedniej cenie.
Wstępne wdrażanie nowych autobusów elektrycznych rozpocznie się na obszarach podmiejskich wokół stolicy Kenii, Nairobi, w połączeniu z modelem biznesowym, który umożliwia operatorom oszczędzanie od pierwszego dnia. Obejmuje to wdrożenie kilku ładowarek AC i DC Opibus, z których ta ostatnia może w pełni naładować autobus elektryczny w około półtorej godziny.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
🔋 Gwarancje pod lupą
Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>