Może nie wygląda na cud techniki, może nie jest lśniący i futurystyczny. Ale ideę należy docenić. Firma Opibus przedstawiła pierwszy autobus elektryczny zaprojektowany i wyprodukowany w Afryce!
AFRICA'S FUTURE IS ELECTRIC
Opibus to szwedzko-kenijska firma technologiczna z siedzibą w Kenii, która opracowuje, projektuje i produkuje pojazdy elektryczne, aby pomóc w transformacji kontynentu afrykańskiego w kierunku bardziej zrównoważonego transportu.
Opibus wcześniej przekształcał istniejące autobusy tranzytowe w zelektryfikowane układy napędowe. Teraz przedstawił pierwszy autobus oparty na zastrzeżonej, modułowej platformie EV firmy. Według Opibusa platforma umożliwia produkcję autobusu, który zapewnia zarówno niezawodność, jak i trwałość, jakiej wymaga Afryka, w dodatku w odpowiedniej cenie.
Wstępne wdrażanie nowych autobusów elektrycznych rozpocznie się na obszarach podmiejskich wokół stolicy Kenii, Nairobi, w połączeniu z modelem biznesowym, który umożliwia operatorom oszczędzanie od pierwszego dnia. Obejmuje to wdrożenie kilku ładowarek AC i DC Opibus, z których ta ostatnia może w pełni naładować autobus elektryczny w około półtorej godziny.
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>