Hyundai na czas nieokreślony zawiesił prace nad wodorowymi ogniwami paliwowym dla swojej marki aut premium - Genesis, kierowanej głównie na rynek amerykański. Ta informacja wypłynęła zaraz po ogłoszeniu, że Hyundai ogłasza zakończenie prac nad silnikami spalinowymi. Marka Genesis przestanie oferować nowe modele spalinowe w 2025 roku.
Oczywiście Hyundai nie ogłosił, że na stałe anulował produkcję ogniw paliwowych, a jedynie wstrzymał pracę nad rozwojem tego projektu w marce Genesis.
We wrześniu tego roku Hyundai ujawnił strategię wodorową, której celem jest znaczna penetracja rynku zarówno komercyjnego, jak i pasażerskiego do 2040 roku. W drodze do tego celu Hyundai planował zaoferować nowe ogniwo paliwowe trzeciej generacji (obecny Hyundai Nexo FCEV jest ich produkt drugiej generacji) w 2023 r., a systemy ogniw paliwowych we wszystkich pojazdach użytkowych do 2028 r. z cenami konkurencyjnymi w stosunku do ofert pojazdów BEV do 2030 r.
Ale od tego czasu audyt wewnętrzny wykazał, że Hyundai nie spełnił praktycznie żadnego celu, jaki miał dla pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Produkcja i sprzedaż są niższe niż oczekiwano, koszty spadają wolniej niż oczekiwano, infrastruktura jest budowana wolniej niż oczekiwano, a ceny paliwa wodorowego są wyższe niż oczekiwano.
Jak dotąd Hyundai nie ogłosił, czy inne projekty wodorowe zostaną wstrzymane. Wydaje się prawdopodobne, że projekty komercyjne będą kontynuowane, ale projekty pasażerskie mogą, przynajmniej na razie, pójść drogą Genesis wodoru.