Elektryczny sedan został przyłapany w pobliżu koła podbiegunowego!

Elektryczny sedan został przyłapany w pobliżu koła podbiegunowego!
14.02.2023 08:30
Może to trochę szokować, ale projekt Taycana pochodzi z 2015 roku, kiedy Porsche zaprezentowało przedsmak tego, co miało stać się jego pierwszym samochodem elektrycznym - Mission E. Cztery lata później, późniejsza wersja produkcyjna zadebiutowała na tym samym Show Samochodowym we Frankfurcie. W lutym 2023 roku, sprytnie zamaskowany prototyp zmodernizowanej wersji został zauważony podczas testów w niskich temperaturach. Szykują się więc (drobne) zmiany.
Na pierwszy rzut oka można pokusić się o stwierdzenie, że nic się nie zmieniło. Jednak bliższe spojrzenie na przedni zderzak pokazuje maskowanie w kolorze nadwozia, aby ukryć wloty powietrza umieszczone pod reflektorami w obecnym Taycanie. Ta czarna taśma ukrywa potencjalne zmiany w zderzaku, które mogą sięgać do środka. Chociaż reflektory wyglądają praktycznie identycznie, to może się to zmienić w przypadku modelu gotowego do produkcji, ponieważ Porsche może obecnie testować wstępną wersję.
Przenosząc się w przeszłość, wydaje się, że brakuje wyróżniających się plakietek "Porsche" i "Taycan". Trudno powiedzieć, czy światła tylne zostały zmienione, ale nie wykluczamy tam także zmiany. Tylny zderzak również wygląda identycznie, przynajmniej na razie.
Ludzie z Zuffenhausen nie zawracali sobie głowy ukrywaniem deski rozdzielczej. Biorąc pod uwagę wyeksponowaną kabinę i drobne zmiany zewnętrzne, jesteśmy skłonni uwierzyć, że prototyp został wykorzystany do przetestowania zmian w układzie napędowym. Mówi się o tym, że zmodernizowany Taycan może wprowadzić wersję o wysokich osiągach, która prawdopodobnie osiągnie 1000 KM z trzech silników elektrycznych. Jednak na ten moment to tylko spekulacje i nic nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzone.
Agresywnie wyglądający prototyp został dostrzeżony w zeszłym miesiącu z plakietką TDI. Oczywiście, został on umieszczony tam tylko dla żartów, nie ukrywamy - udało im się to! :)
Porsche zbudowało już ponad 100 000 Taycanów, jeśli weźmiemy pod uwagę łącznie wszystkie wersje, w tym Cross i Sport Turismo. Z 34801 samochodami dostarczonymi w 2022 roku udało im się prześcignąć Panamerę (!), choć tylko o 659 sztuk. Niemiecka marka luksusowa zapowiedziała na początku roku, że dostawy były utrudnione przez łańcuch dostaw, co spowodowało spadek sprzedaży o 16 procent w porównaniu z rokiem 2021.
Wypatrujcie faceliftingu Taycana, który zostanie odsłonięty w najbliższych miesiącach i trafi do sprzedaży prawdopodobnie w roku 2024!
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane