Elektryczny sedan został przyłapany w pobliżu koła podbiegunowego!

Elektryczny sedan został przyłapany w pobliżu koła podbiegunowego!
14.02.2023 08:30
Może to trochę szokować, ale projekt Taycana pochodzi z 2015 roku, kiedy Porsche zaprezentowało przedsmak tego, co miało stać się jego pierwszym samochodem elektrycznym - Mission E. Cztery lata później, późniejsza wersja produkcyjna zadebiutowała na tym samym Show Samochodowym we Frankfurcie. W lutym 2023 roku, sprytnie zamaskowany prototyp zmodernizowanej wersji został zauważony podczas testów w niskich temperaturach. Szykują się więc (drobne) zmiany.
Na pierwszy rzut oka można pokusić się o stwierdzenie, że nic się nie zmieniło. Jednak bliższe spojrzenie na przedni zderzak pokazuje maskowanie w kolorze nadwozia, aby ukryć wloty powietrza umieszczone pod reflektorami w obecnym Taycanie. Ta czarna taśma ukrywa potencjalne zmiany w zderzaku, które mogą sięgać do środka. Chociaż reflektory wyglądają praktycznie identycznie, to może się to zmienić w przypadku modelu gotowego do produkcji, ponieważ Porsche może obecnie testować wstępną wersję.
Przenosząc się w przeszłość, wydaje się, że brakuje wyróżniających się plakietek "Porsche" i "Taycan". Trudno powiedzieć, czy światła tylne zostały zmienione, ale nie wykluczamy tam także zmiany. Tylny zderzak również wygląda identycznie, przynajmniej na razie.
Ludzie z Zuffenhausen nie zawracali sobie głowy ukrywaniem deski rozdzielczej. Biorąc pod uwagę wyeksponowaną kabinę i drobne zmiany zewnętrzne, jesteśmy skłonni uwierzyć, że prototyp został wykorzystany do przetestowania zmian w układzie napędowym. Mówi się o tym, że zmodernizowany Taycan może wprowadzić wersję o wysokich osiągach, która prawdopodobnie osiągnie 1000 KM z trzech silników elektrycznych. Jednak na ten moment to tylko spekulacje i nic nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzone.
Agresywnie wyglądający prototyp został dostrzeżony w zeszłym miesiącu z plakietką TDI. Oczywiście, został on umieszczony tam tylko dla żartów, nie ukrywamy - udało im się to! :)
Porsche zbudowało już ponad 100 000 Taycanów, jeśli weźmiemy pod uwagę łącznie wszystkie wersje, w tym Cross i Sport Turismo. Z 34801 samochodami dostarczonymi w 2022 roku udało im się prześcignąć Panamerę (!), choć tylko o 659 sztuk. Niemiecka marka luksusowa zapowiedziała na początku roku, że dostawy były utrudnione przez łańcuch dostaw, co spowodowało spadek sprzedaży o 16 procent w porównaniu z rokiem 2021.
Wypatrujcie faceliftingu Taycana, który zostanie odsłonięty w najbliższych miesiącach i trafi do sprzedaży prawdopodobnie w roku 2024!
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez firmę Arval, we współpracy z The United Test and Assembly Centre (UTAC), zbadano efektywność pojazdów elektrycznych w różnych warunkach obciążenia i holowania. Wyniki tego badania są kluczowe dla firm rozważających adaptację elektrycznych pojazdów dostawczych (eLCV) do swoich flot. Wyzwanie Holowania: Zasięg pod Linią Krytyczną Najważniejszym wnioskiem z badania jest znaczący spadek zasięgu elektrycznych pojazdów osobowych podczas holowania. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza FSD (Supervised) do Europy i Chin – Nowe funkcje autonomicznej jazdy

Tesla wprowadza FSD (Supervised) do Europy i Chin – Nowe funkcje autonomicznej jazdy

Tesla oficjalnie ogłosiła, że w pierwszym kwartale 2025 roku technologia FSD (Full Self-Driving) w wersji nadzorowanej trafi do Europy oraz Chin. Obecnie system jest w procesie homologacji, a jego wprowadzenie będzie zgodne z przepisami prawnymi, które dopiero są tworzone przez Europejską Komisję Gospodarczą przy ONZ. Zobacz więcej >>
Aktualizacja cen ładowania samochodów elektrycznych na sierpień 2024: Co się zmieniło?

Aktualizacja cen ładowania samochodów elektrycznych na sierpień 2024: Co się zmieniło?

Sierpień 2024 roku przyniósł nowe informacje na temat kosztów ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Choć większość operatorów zdecydowała się na utrzymanie cen z początku roku, kilka wartych uwagi zmian wpłynęło na rynkowy krajobraz. Zobacz więcej >>
Nowy Program Poleceń Tesli oraz Nowości na Rynku Chińskim: Czy Tesla Model Y Zaskoczy Europejczyków?

Nowy Program Poleceń Tesli oraz Nowości na Rynku Chińskim: Czy Tesla Model Y Zaskoczy Europejczyków?

Tesla, jako lider w branży elektrycznych samochodów, nie przestaje zaskakiwać zarówno innowacjami technologicznymi, jak i strategią marketingową. W kwietniu 2024 roku zakończyła się poprzednia edycja programu poleceń Tesli, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane